Signify pune în valoare patrimoniul cultural naţional prin intermediul iluminatului inteligent

Iluminatul este unul dintre elementele esenţiale care are capacitatea de a contribui la  creşterea atractivităţii unei zone, fie că vorbim despre capitale sau oraşe de mici dimensiuni. Acesta poate pune în evidenţă clădiri, monumente, elemente de infrastructură (poduri, de exemplu) şi poate ajuta o capitală precum Bucureştiul să devină un centru de interes atât pentru localnici, cât şi pentru vizitatori.

În prezent, iluminatul nu joacă doar un rol funcţional, de a oferi un nivel sporit de securitate şi de eficienţă energetică, ci a devenit o modalitate de a valorifica patrimoniul cultural naţional. Astfel, prin punerea în evidenţă a obiectivelor turistice şi a clădirilor, iluminatul arhitectural s-a transformat treptat într-un instrument cu un mare potențial pentru dezvoltarea orașelor și atragerea turiștilor.

Conștientizând impactul esențial pe care îl are lumina în conturarea identității unui oraş, dar şi în viața de zi cu zi a comunităților locale, Signify (anterior Philips Lighting), a dezvoltat soluţii inteligente de iluminat care permit accentuarea detaliilor arhitecturale ale clădirilor şi crearea unor efecte vizuale spectaculoase.

Pentru administrarea cât mai eficientă a iluminatului arhitectural, Signify a lansat platforma software Interact Landmark, bazată pe tehnologia Internet of Things şi disponibilă în cloud. Datorită celor două module principale (Scene Management şi Asset management), platforma de iluminat conectat permite monitorizarea şi gestionarea sistemului printr-o interfaţă dedicată, dar şi partajarea datelor colectate de la corpurile de iluminat. Astfel, municipalitatea are acces în orice moment la date legate de consumul de energie electrică sau de starea sistemului şi poate detecta cu uşurinţă eventualele erori de funcţionare, realizându-se, astfel, o mentenanţă preventivă.

Totodată, iluminatul poate fi schimbat şi adaptat cu uşurinţă prin intermediul unei simple aplicaţii mobile în funcţie de sezon sau de diverse evenimente de interes pentru comunitate. Folosind potenţialul IoT, se pot crea jocuri de lumini spectaculoase pe faţadele clădirilor, pentru a reflecta cât mai bine identitatea culturală a oraşului respectiv.

În România, Signify a dezvoltat numeroase proiecte de iluminat pentru monumente reprezentative din patrimoniul naţional, atât din Bucureşti, cât şi din ţară. De-a lungul timpului a iluminat faţada Palatului CEC de pe Calea Victoriei cu ocazia zilei de 1 Decembrie, Universitatea de Urbanism si Arhitectură « Ion Mincu »,  Cetatea Alba Carolina din Alba Iulia, Muzeul Naţional al Literaturii Române din Bucureşti, Cetatea Făgăraş, Piaţa Sfatului din Braşov în cadrul Festivalului Cerbul de Aur, Piaţa Cetăţii din Baia Mare şi Podul de Fier din Timișoara, Podul Mraconia și Chipul lui Decebal de la Clisura Dunării - cea mai înaltă sculptură în munte din Europa.

De asemenea, Signify a fost implicată şi în implementarea unor proiecte de iluminat de anvergură, care au vizat reabilitarea unor monumente istorice de referinţă. Un exemplu reprezentativ este Palatul Culturii din Iaşi, a cărui renovare a avut un impact direct în dezvoltarea economică a oraşului. Utilizând sistemul flexibil Color Kinetics, Signify a dezvoltat la Iaşi cel mai amplu proiect de iluminat arhitectural cu LED din România de la momentul respectiv, cu beneficii extinse pentru întreaga comunitate locală: culturale – susținând identitatea unică a orașului, economice – prin creșterea gradului de atractivitate a zonei ca destinație turistică și de business, sociale – implicând cetăţenii în redescoperirea valorilor oraşului.

Cetatea Deva este un alt proiect de acest tip, unde specialiştii Signify au optat pentru îmbinarea iluminatului funcțional cu cel arhitectural. Prin posibilitățile nelimitate de control și programare oferite de sistemul de iluminat, imaginea cetăţii se poate adapta la toate evenimentele programate pe întreg parcursul anului, de la sărbători naţionale, până la festivaluri sau concerte.

“Fără îndoială, iluminatul poate contribui la transformarea inteligentă a oraşelor, clădirilor şi monumentelor României, fiind coloana vertebrală a administrării eficiente a infrastructurii urbane, cu un impact direct în dezvoltarea economică sustenabilă”, precizează Bogdan Balaci, Director General Signify pentru Sud-Estul Europei.

Mai mult decât atât, Signify Romania se poate mândri și cu proiecte dezvoltate în regiune, pentru că România acționează ca un hub pentru țările din sud estul Europei, semnând contracte comericale și livrând produse în Slovenia, Croatia, Bosnia si Herzegovina, Serbia, Macedonia, Muntenegru, Kosovo, Albania, Bulgaria si Republica Moldova. În multe din aceste proiecte regionale, membri ai echipei de specialisti în aplicații de iluminat români au lucrat cu colegi din țările unde s-au dezvoltat aceste proiecte: Podul Hendrix din Zagreb, Giganții Luminoși din Istria- Croația, podul Vrla din Serbia, ca să amintim doar câteva.

Cu peste 44 de milioane de puncte de lumină conectate la nivel global și peste 17.750 de brevete, Signify (anterior Philips Lighting) este de peste 125 de ani în fruntea industriei iluminatului, fiind  numărul 1 în servicii, sisteme și produse LED și în Top 10 cele mai ecologice companii din lume,fiind hotărâţi să îşi extindă rolul de lider şi în domeniul iluminatului conectat, devenind astfel compania de iluminat pentru Internet of Things.

Dr. Sorana Barbu Tecuceanu, medic specialist ortodont în Clinica de Reabilitare Orală Prof. Dr. Barbu

Zâmbetul este cartea de vizită pe care o oferim celor din jur, tocmai de aceea ne dorim să avem un zâmbet perfect, frumos și sănătos. De cele mai multe ori vestea că trebuie să porți un aparat dentar te sperie, deoarece aparatele dentare clasice sunt inestetice și incomode. Însa, lumea stomatologică fiind într-o continuă dezvoltare, datorită tehnologiei avansate apar alternative moderne în detrimentul tratamentelor clasice. Astfel, o alternativă modernă și mai puțin vizibilă la aparatele dentare clasice este aparatul ortodontic Invisalign®.

Dr. Sorana Barbu Tecuceanu, medic specialist ortodont în Clinica de Reabilitare Orală Prof. Dr. Barbu, în urma obținerii certificării Invisalign® în anul 2014, a adoptat acestă tehnică de aliniere a dinților în poziție corectă, situându-se printre primii medici ortodonți din România care utilizau acest tratament.

Tratamentul cu aparatul ortodontic invizibil poate dura între 9 - 18 luni, în funcție de complexitatea acestuia.  Cum funcționează mai exact acest tratament? Cu ajutorul tehnologiei avansate din ziua de azi, se reconstituie planul de tratament personalizat utilizandu-se imaginile computerizate, apoi se crează o serie de aliniatori transparenți ce îmbracă perfect fiecare dinte în parte, o serie ce conține mai multe modele de aliniatori. Aceste modele sunt special concepute cu scopul de a modifica poziția inițială a dinților. În timpul acestui proces de transformare, pacientul trebuie să poarte aparatul ortodontic 20 - 22 ore / zi.

Care sunt beneficiile aparatului ortodontic invizibil? În primul rând, timpul petrecut în cabinetul stomatologic este redus, deoarece aparatul dentar transparent nu conține brackets, sârme metalice care trebuiesc ajustate. Un control o dată la 4-6 sâptămâni e suficient pentru ca medicul stomatolog să constate dacă tratamentul decurge conform planului stabilit. În al doilea rând, pacienții optează pentru utilizarea acestei metode de îndreptare a dinților datorită aspectului delicat pe care îl conferă.

Confortabil, transparent şi detaşabil – sistemul Invisalign transformă zâmbetul fără a perturba viaţa.

Wellborn4All, un concept special de Centru dedicat Reproducerii Umane

Wellborn este o reţea medicală absolut completă, unde cuplurile de pacienţi pot investiga, depista şi trata afecţiuni complexe de infertilitate, unde se poate interveni chirurgical în acest sens şi unde viitoarele mame nasc copii sănătoşi, în condiţii de siguranţă şi de confort depline.” Dr. Silviu Predoi, CEO Reţeaua medicală Wellborn.

Dr. Silviu Predoi a infiintat si dezvoltat departamentul de Medicina Materno-Fetala si Reproducere Umana Asistata din Spitalul Wellborn Baneasa si Spitalul Wellborn Militari.

Reţeaua medicală Wellborn deţine centre şi spitale ultraspecializate în Bucureşti şi în Târgovişte.

Spitalul Wellborn din Bucureşti este centrul de Fertilizare in Vitro – FIV cu cele mai multe proceduri lunare de acest tip la nivel naţional, în acest moment oferind gama completă de metode specializate.

Wellborn4All este un concept special de Centru dedicat Reproducerii Umane Asistate, gândit special pentru a sprijini cuplurile diagnosticate cu infertilitate, respectând standardele europene de calitate, dar la aceleași costuri ca cele practicate în spitalele de stat.

Cu o experiență de peste 15 ani în domeniu, în Wellborn4ALL sunt nume precum dr. Silviu Predoi, dr. Viorica Chiriță, dr. Carmen Ianiotescu (medici cu ultraspecializare în Reproducere Umană Asistată – Fertilizare in Vitro), embriolog Mihaela Radu, biolog Ecaterina Ilinca.

Wellborn4ALL este situat în cadrul unui spital multidisciplinar, ceea ce oferă siguranță medicală și confort pacientului, prin capacitatea de a interveni și monitoriza orice caz, cu acces la cel mai nou și mai modern Laborator propriu de Embriologie din București.

Medic primar obstetrică-ginecologie, Doctor în ştiinţe medicale, cu supraspecializare in Medicină Materno-Fetală şi Reproducere umană asistată (fertilizare in vitro), cu competenţă în histeroscopie, ecografie obstetricală-ginecologică, Dr. Silviu Predoi este initiator al Programului de reabilitate si restructurare a sistemului de asistenta de specialitate de Obstetrica-Ginecologie in Romania „MATROM” 2000, initiator si promotor, alaturi de Prof. Dr. Stamatian, al conceptului de medicina materno - fetale din Romania, prin infiintarea primei sectii specializate de medicina materno-fetala (prima sectie de acest tip din Romania infiintata in Spitalul „Sfintii Imparati Constantin si Elena din Bucuresti), initiator al primului Program national de screening de cancer de col uterin din Romania, prin determinarea prezentei infectiei cu HPV.

Artesana, Arta Branzeturilor Naturale si Sanatoase

Cele mai noi produse Artesana, în noul ambalaj din biopolimer, 100% compostabil și biodegradabil: iaurtul ecologic și brânza proaspătă mató.

Brânza mató face parte din dieta mediteraneeană de mai bine de 700 ani, putând fi consumată ca atare, în salate sau ca desert cu miere și nuci.

Noi am preluat rețeta ibericilor și am îmbunătățit-o cu laptele nostru românesc și ecologic, de la Vatra Dornei, pentru un gust desăvârșit, dincolo de orice timp și spațiu geografic.

Nu are sare adăugată, fiind astfel potrivită pentru copii de orice vârstă.

Desi Romania nu este recunoscuta pentru branzeturile sale, am invatat sa combinam caracterul puternic al branzeturilor din Pirineii spanioli cu fragilitatea si rafinamentul branzeturilor frantuzesti. Trufele negre, nucile si condimentele sunt atent selectionate si dozate de artizanii nostri.

Branzeturile Artesana® se obtin prin scurgerea in voie a zerului, fara folosirea greutatilor sau a altor procese mecanice. In acest fel, produsul finit isi pastreaza proprietatile care ii confera un gust unic.

EXIMTUR. De 25 de ani explorăm lumea împreună

credit foto Dacian Groza

credit foto Dacian Groza

În anul Centenarului Marii Uniri, EXIMTUR, una dintre cele mai importante și mai de încredere companii din industria de călătorii din Romania, împlinește un sfert de secol de la înființare. 

Compania, al carei președinte-fondator este Lucia Nora Morariu, are capital integral românesc, numără în prezent peste 170 de angajati și deține o  rețea de 23 de agenții proprii și francize, în 16 orașe din țară. Sediul central este stabilit în inima Ardealului, în Cluj-Napoca. De-a lungul celor 25 de ani de activitate, EXIMTUR a devenit partenerul de călătorie a peste trei milioane de clienti și a mai mult de 2500 de companii. 

Numele companiei este o combinație din primele litere care formează conceptul  EXport și IMport de TURism. Atunci cand a gândit acest concept, Lucia Nora Morariu a avut în vedere ideea de a oferi pe piață produse turistice pentru turiști străini, respectiv ideea de export de turism, și  produse turistice complete și diverse, în țară și străinătate, pentru turiștii români. 

Activitatea companiei este astăzi  organizată în patru divizii: business travel și organizare evenimente – servicii dedicate clienților corporații, leisure travel - vacanțe și servicii turistice pentru persoane fizice , incoming- servicii turistice în România pentru turiști străini și școala de turism. 

În anul 2017, compania de călătorii EXIMTUR a aderat la rețeaua globală de travel management UNIGLOBE Travel International devenind, astfel, singura companie din România conectată la acest sistem internațional performant de management al călătoriilor cu scop de afaceri având acces la o gamă largă de soluții tehnice de ultimă generație.

EXIMTUR s-a impus pe piața de profil, devenind o referință în domeniu, datorită cultivării principiilor sănătoase și valorilor, care au luat expresia respectului și corectitudinii față de angajați, clienti, colaboratori și legile în vigoare. Studierea atentă a exigențelor clienților, parteneriatele solide cu o serie de turoperatori europeni de marcă și companii aeriene, o mare diversitate a destinațiilor și serviciilor propuse, un raport preț/calitate foarte bun pentru fiecare tip de serviciu, implicarea in proiectele comunității sunt, de asemenea, elemente care aduc credibilitate și pe care EXIMTUR le practică cu succes.

Fiind o companie de familie, una dintre principalele trăsături ale afacerii este durabilitatea.   EXIMTUR a crescut într-un ritm constant și sanatos , asigurarea stabilității financiare a companiei consituind o prioritate pentru conducere. De aceea, atunci spui EXIMTUR, vorbești, pe lângă profesionalism și promptitudine, si despre siguranța banilor plătiți în avans de turiști pentru vacanțe. O siguranță care a fost construită si dobândită în timp, ca urmare a managementului calitativ și  efortului tuturor celor care formează astăzi familia EXIMTUR.

An de an compania reinvestește o mare parte din profit și în vederea dezvoltării și susținerii proiectelor proprii. Trainingul inițial pentru noii angajați și acțiunile pentru dezvoltarea profesională continuă a membrilor echipei sunt bugetate în avans și implementate avându-se în vedere asigurarea de șanse egale pentru toți colegii. Toate acestea pentru ca beneficiarii finali, clienții, să  fie asistați permanent de consultanți de travel cu experiență, care monitorizează atent piața, pregătiți să adapteze ofertele companiei la nevoile și dorințele clienților, pentru a le oferi experiențe  inedite, memorabile, mult mai mult decât simple călătorii de afaceri sau vacanțe.

Compania de călătorii EXIMTUR este, fără îndoială,  un reper pentru industria de travel din România, și nu numai, un model de afacere inspirațional, care, prin livrarea unor servicii corecte, de calitate, adaptate permanent la nevoile comunității, îi ajută pe membrii acesteia  să-şi atingă obiectivele, să-și împlinească visele şi aspiraţiile.