ROM, Mândru sa fie ROMânesc

A început ca o ciocolată produsă în Fabrica de produse zaharoase Bucureşti și a devenit o părticică din istoria românilor.

Baton de ciocolată născut în comunism, ROM a devenit martor dulce al tuturor schimbărilor din ultimii 54 de ani.

A așteptat răbdător să te îndulcească, pe vremea când trebuia să stai la coadă ore în șir, doar pentru a-ţi face o mică bucurie.

Te-așteaptă răbdător și acum, să îl alegi de data aceasta, din sutele de alternative existente pe piață. Dar a rămas la fel: acelaşi gust inconfundabil care îţi trezeşte amintiri de fiecare dată când îl savurezi.

A fost lângă tine când căutai șoptit pe hartă un loc în care să-ți trăiești povestea liber. Este aici și acum, lângă copiii tăi, care n-au fost nici pionieri, nici şoimi al patriei, dar care au extras patriotismul din valori autentice, vechi și noi, care i-au inspirat.

A câștigat lupta cu timpul și și-a păstrat identitatea. Și te provoacă şi pe tine să faci acelaşi lucru. Să fii mândru că eşti român, oriunde te-ai afla.

Pentru că un strop de ironie și mult haz sunt cele mai puternice arme împotriva uitării. ROM le-a folosit și a devenit vocea relevantă a patriotismului: a unit românii de pretutindeni, amintindu-le că avem cu toţii aceeaşi istorie. Același trecut. Și un viitor plin de posibilități și amintiri nescrise încă.

De Centenar, ROM ramane doar tricolor, mandru sa poarte cu sine doar steagul tarii si nimic altceva.

Salsi Sinaia, cea mai veche fabrică de Salam de Sibiu din România

‘Omul sfinteste locul’ La Salsi Sinaia acest lucru se intampla de mai bine de 100 de ani.

Maini de aur mestesugesc zi de zi cel mai titrat salam din Romania. Zi de zi ,ceas de ceas, fara oprire. La multi ani generatiilor din Salsi Sinaia care duc mai departe mestesugul facerii Salamului de Sibiu.’ Carmen Gavrilescu, Director executiv Salsi Sinaia

Eisberg – Calitate elvețiană, lifestyle internațional, prospețime românească

Eisberg, sinonim în prezent în țara noastră cu ideea de salată modernă, are o vechime de un sfert de veac în România și de aproape jumătate de secol în Elveția, țara unde s-a născut.

Suntem un brand care apără dreptul la un stil de viață sănătos prin prospețime și diversitate și care, în Anul Centenarului, îi îndeamnă pe români să privească înainte, fără să uite ce au în spate.

Românii au o tradiție multiseculară legată de salate. Consumul de „sălăți” moldovenești, „sălături” muntenești și „șalate” ardelenești în Țările Române e atestat documentar în cronici și în primele cărți de bucate. Românii iubesc salatele, dar nu le-au dat niciodată rolul principal pe masa lor. Salata, până de curând, era pentru noi doar garnitura secundară de vegetale proaspete care însoțea, la masă, o friptură sau un grătar.

Aici intervenim noi și misiunea noastră. Cu o multitudine de produse – mixuri de salate, de legume și salate, compoziții de salate, toate gata spălate și ambalate, pe care trebuie doar să ți le asamblezi – în gamă, noi vrem să punem acest aliment în centrul dietei românești moderne.

Dacă sănătatea în bucate e scopul misiunii, garanția calității și a prospețimii reprezintă mijlocul acesteia. Suntem cei mai buni în a urmări, controla și verifica tot drumul salatei, de pe câmp în farfurie. Ne definim prin diversitate, prin calitate și prin siguranță - iar românii, cu ajutorul nostru, își redescoperă, dar și reinventează felul în care se hrănesc și-și oferă, rapid și sigur, timp pentru drumul lor înainte.

Eisberg înseamnă și povestea de succes al celor care au contribuit la creșterea continuă a acestui brand pe rafturile și în mintea și inima românului – oamenii din companie. Poate cel mai bun exemplu este cel al Nicoletei Scarlat, directoarea de vânzări, care și-a început activitatea la Eisberg în 2002 pe banda de producție și, 16 ani mai târziu, este parte integrantă a proceselor decizionale din companie, cu un rol inclusiv la nivelul grupului Bell (din care face parte Eisberg), și vectorul principal de comunicare publică al acesteia. Nicoleta este dovada vie că, prin muncă, talent, voință și ambiție, un român poate ajunge acolo unde-și dorește. Iar toate acestea sunt calități ale majorității românilor.

Filme Vechi Româneşti: ‘Poveşti în litere şi imagini mişcătoare’ - Codin

“Povesti in litere si imagini miscatoare”, Intalniri cinematografice cu Irina Margareta Nistor aduce in atentia spectatorilor filmul Codin, in cadrul celui de-al doilea eveniment al unei serii lungi de proiectii cinematografice romanesti.

O poveste fascinanta, scrisa de Panait Istrati si ecranizata, fara cusur, de un mare regizor francez: Henri Colpi, filmata intr-un celebru cartier din Braila, unde taie si spanzura un fost puscarias.

Acum 55 de ani pelicula ia premiul pentru scenariu la Cannes. Autori: Colpi, Carabat si Jamiaque. In rolul titular: tulburatorul Alexandru Virgil Platon, invitatul acestei seri cu totul speciale.

Partenerii principali ai proiectului sunt Muzeul National al Literaturii Romane, Editura Spandugino si Tonica Group.

Valeputna, Tradiții din inima Bucovinei

Inginer silvic la bază, Florin Irimescu s-a aventurat să ducă mai departe tradiția locală din inima Bucovinei, de prelucrare a păstrăvului prin afumare.

“Totul a plecat de la cobză în cetină (hârzob), un produsă cărui poveste începe din 1927. Această nu era produsă în niște condiții și standarde sanitare acceptate, iar lucrul acesta mă frustra și mi-am luat misiunea de a o pune primul pe piață. M-am interesat ce trebuie să fac, și primul lucru pe listă a fost o fabrică. Drept urmare, în 2011, cu ajutorul unui prieten, am depus un proiect pentru fonduri europene, iar în 2015 am finalizat construcția”.

Cu o investiție de 550.000 de euro, dintre care 70% fonduri europene nerambursabile, la care s-au adăugat fonduri proprii din credite, acesta a pornit, la finalul lui 2016, activitatea în fabrică, dar și o agropensiune - Bio Valeputna. Volum dublu de pește, de la an la an.

“În Valea Putnei este cea mai veche păstrăvărie, care acum aparține de Romsilva, iar de acolo luăm o parte din pește. Mai avem un furnizor, singurul care a avut capacitatea și calitatea să se certifice bio, pentru că și noi suntem certificați bio, unicii  procesatori din țară care facem lucrul acesta. Am călătorit mult, m-am inspirat și am studiat la fel de mult, testând fiecare produs în 5-6 versiuni până să-l scoatem pe piață.

Pentru afumare am combinat metoda locală (afumare cu conuri de brad) cu reperul cel mai înalt în afumare păstrăv întâlnit în Scoția, unde se afumă cu mai multe esențe, stejarul fiind pe primul loc, apoi fagul. De asemenea, de acolo am preluat și metoda de saramurare umedă.

Pornind la drum cu peștele afumat, acesta a reprezentat și punctul de plecare pentru extinderea gamei și crearea celor mai apreciate produse din portofoliu, tartinabilele. Din strategia noastră de comunicare și poziționare, una din direcții a fost să înscriem

produsele în diverse sisteme unde se pot obține și premii, dacăsunt valoroase. Produsul Trutta Dux (pateu din păstrăv afumat, cremăde brânză bio, limes și boabe de ienupăr) s-a întors înțară cu două stele de aur la Superior Taste Award, cel mai prestigios premiu din industria produselor Gourmet, cu sediul în Bruxelles.

Distincția Superior Taste Award cu două stele de Aur pentru singurul produs din păstrăv premiat în 2016 ne onorează. Apoi, peștele afumat l-am înscris la Great Taste Award 2017, unde a obținut o stea de aur. Suntem probabil cel mai tânăr posesor al acestui “Oscar” din industria produselor Gourmet.

În august 2018 și Trutta Dux a câștigat o stea de aur Great Taste.

În ceea ce privește extinderea gamei de produse, Valeputna a lansat recent gama Gourmandise, ce cuprinde patru produse ambalate în borcane: cu trufe, cu sos de șampanie, cu usturoi negru și cărbune și cu piure de castane.

Ne-am promis că vom manufactura numai produse remarcabile, unice prin gust și compoziție. Contribuind zilnic la masa copiilor și clienților noștri, suntem extrem de preocupați ca acestea să fie sănătoase, naturale și curate. Comparativ cu uzanțele pieței, etichetele Valeputna sunt departe de a fi o lecție de chimie. Etichetele noastre sunt o dovadă a respectului pentru client.

Am ales să fim inovativi plecând de la tradiție, să folosim cel mai bun păstrăv, să înotăm contra curentului. Am ales să jucăm cartea calității în detrimentul volumului. Am ales să înaintăm alături de clienții noștri, să comunicăm autentic și să ne lăsăm înfierbântați de frumusețea aventurii și a destinației. Fiind singura entitate din România ce deține o unitate specializată în procesarea păstrăvului și singura entitate din domeniu ce a primit o astfel de distincție, suntem obligați a seta și păstra standardele la nivelul promisiunii făcute nouă și clienților noștri.