Proud to be Franke, Colecţia 4 YOU

Franke lansează pe piața locală patru noi sisteme ce oferă soluții integrate pentru bucătării: Crystal, Mythos, Maris și Smart, linii complete dezvoltate pentru a răspunde tuturor așteptărilor consumatorilor în ceea ce privește design-ul dar și performanțele tehnice. 

“În urmă cu aproape 20 de ani, Franke a introdus conceptul de soluție completă pentru bucătărie în Romania, oferind consumatorilor nu doar produse, ci familii de produse cu același design, care pot fi adaptate oricărui tip de bucătărie. Prin noua colecție aducem cele mai noi tendințe în materie de soluții integrate pentru bucătării, aproape de clienții din România care apreciază calitatea, tehnologia modernă și care pun preț pe un design care să le reflecte stilul de viață” Florin Porojan, Director General Franke România. 

Fiecare dintre aceste familii răspund nevoilor unor categorii de clienți diferiți ca stil și preferințe estetice, dar asemănători în ceea ce privește așteptările de calitate premium și fiabilitate.

Bucătarii la modă vor aprecia formele concise din designul îndrăzneț al Franke Mythos. Componentele seriei Franke Mythos se potrivesc  perfect unele cu altele, integrează liniile elegante si design-ul atemporal cu o tehnologie sofisticată.

Familia de produse Franke Maris este caracterizată printr-un design funcțional și o formă practică și minimalistă. Un sistem de bucătărie ușor de utilizat, care oferă bucuria de a găti simplu și eficient. Franke Crystal creează atmosfera și mediul potrivite pentru a transforma bucătăria într-o simfonie luminoasă de oțel și sticlă albă sau neagra.

Familia de produse Franke SMART este noul sistem complet de bucătărie  ce oferă valoare maximă a investiției, tehnică de ultimă ora în materie de operabilitate și un design atemporal.
 

DACIKA, Casa de bijuterii Micri

Dacia este mai mult decât ținutul dintre Nistru și Tisa, ale cărui nemăsurate bogății naturale și spirituale au fost apărate de-a lungul secolelor, cu curaj și îndârjire, de oameni inteligenți, de animale legendare și de zei puternici. 

Dacia este mai mult decât legiunile, regimentele sau brigăzile înființate ca să îl apere. Dacia este mai mult decât un nume de marcă comercială, un brand sau un produs. Dacia reprezintă patrimoniul cultural transmis de-a lungul generațiilor, de mai bine de două milenii. Dacia inseamnă energia spirituală a înaintașilor, Dacia inseamnă moștenirea lăsată urmașilor.  
Dacia este conștiință dăinuirii.  
   
Din Dacia, tezaur al culturii și civilizației pe care cu mândrie o reprezentăm, am cules cu dragoste și pasiune emoțiile și simbolurile pe care le-am investit în colecția DACIKA. Marcă comercială inregistrată a casei de bijuterii Micri, DACIKA este proiecția în prezent și în viitor a unui trecut imemorial, marcat de o impresionantă mitologie și de simbolistică remarcabilă.   
   
Lupul dacic este principală sursă simbolică a colecției DACIKA. Împrumutându-și forma stindardului purtat în luptă de războinicii daci, Dracon reprezintă sincretismul spiritual lup-dragon-șarpe ce a devenit simbol al civilizației geto-dace. Acesta înglobează elemente totemice, cu rol protector și inițiatic. Incărcătura sa simbolică îl plasează în teritoriul mitologic al zeului suprem Zamolxis și îl conectează cu legenda Marelui Lup Alb. Dracon este considerat în cultura populară drept protector al dacilor și al urmașilor acestora.  

Pentru realizarea acestei bijuterii au fost folosite, cu mândrie și pasiune, simboluri de origine geto-dacică.  Acestea îi conferă un rol spiritual de protector al persoanei ce o poartă, împrumutându-i acesteia curaj și energie creatoare.  

Călin-Andrei Stan, Drumul către National Geographic

photo © Călin-Andrei Stan

Îmi plac aventurile, provocările și ador să descopăr locuri noi. Într-o zi am decis să renunț la viața de programator și să aleg calea artei, dedicându-mă în totalitate proiectelor fotografice.  
  
Pasionat de fotografie încă de pe băncile școlii, am avut primul interviu într-o revistă de specialitate în anul în care mă pregăteam de admiterea la o facultate cu profil informatic. Mi-am făcut “intrarea” în fotografia comercială în timpul facultății, iar de acolo și până a mă dedica full-time fotografiei nu a mai fost decât “un pas” - care a durat câțiva ani buni – dar care mi-a schimbat viața. 
Astăzi, am 30 de ani și o companie care se ocupă de proiecte foto-video, care îmi permite să fac ce mi-am dorit de la început: să fiu liber, să călătoresc, să nu stau “intre patru pereti”. 

Acum un an am decis că am nevoie de o schimbare de perspectivă și am lansat proiectul TheDrone.ro, un brand dedicat fotografiilor și filmărilor aeriene. Odată cu el am lansat proiectul “Infinite road to Transylvania”- o radiografie aeriană a șoselelor României. 

După ce imaginile mele cu șoselele din România au fost publicate în ediții Național Geographic din SUA până în Australia, după ce “Romania” a ajuns în CNN, BBC, Time, Business Insider, Frankfurter Allgemeine, CN Traveler și Washington Post, pot spune că proiectul meu a primit și prima recunoaștere “oficiala” internațională. Fotografia pe care am făcut-o, cu drona, la Cheia, a câștigat locul al II-lea în cadrul celui mai mare concurs internațional de fotografii din dronă, organizat anual de comunitatea Dronestagram împreună cu Național Geographic. Aceste apariții mi-au deschis drumul și spre o colaborare cu Național Geographic România, pe care am început-o în luna Ianuarie.  

Aventura cu drona prin România continuă! Uneori e suficientă o idee simplă, de efect, pentru a ajunge departe.  
 

Cetatea Sighișoarei, locul legendelor medievale de Ufuk Tandogan, CEO Garanti Bank

Sighișoara, orașul medieval situat în județul Mureș, pe valea râului Târnava Mare, a fost unul dintre primele locuri care mi-au fost recomandate să le vizitez, atunci când am venit în România, în urmă cu 4 ani.

Atunci când am ajuns acolo, am înțeles cu ușurință de ce. Sighișoara este un portal în timp, un oraș care respiră istorie cu fiecare clădire și fiecare stradă.

Istoria scrisă a Sighișoarei începe în 1280, deși începuturile ei se duc mult în timp, în secolul al II-lea i.e.n., pe vremea când zona era o așezare dacică. Odată cu venirea saxonilor în Sighișoara, pe la 1191, locul a evoluat treptat de la rural la urban, a supraviețuit invaziilor, devenind un apreciat centru pentru meșteșugari și Burg (oraș).

Până în secolele XV-XVI, Sighișoara devenise deja unul dintre cele mai importante orașe din Transilvania. Munca artizanilor și meșteșugarilor de origine germană reprezenta baza economiei locale. Se estimează că pe atunci, orașul găzduia în jur de 15 ghilde și 25 de bresle meșteșugărești. 

Pe lângă istoria complexă pe care o are, Sighișoara este și o sursă bogată de povești. Orașul este locul unde, legendele spun, că Vlad Țepeș – sau “Dracula”, așa cum este cunoscut în cultura populară – s-ar fi născut. Adevărat sau nu, cert este că Sighișoara este orașul în care tatăl lui Dracula, prințul valah Vlad Dracul a trăit în exil.

Sighișoara are o structură de poveste, împărțită între centrul istoric, care este parte din Patrimoniul Mondial UNESCO, și Orașul de Jos. În fiecare an, în luna iulie, în centrul istoric are loc Festivalul Medieval. Dacă vreți să vedeți orașul cât se poate de viu și energic, vă recomand cu căldură să îl vizitați în iulie. Pentru oameni ca mine, care sunt obișnuiți să trăiască în fiecare zi în freamătul urban, înconjurați de tehnologie, Festivalul Medieval poate fi o lecție fascinantă de istorie. 

În centrul istoric poate fi vizitat Turnul cu Ceas, construit în 1360, cu o panoramă deosebită, unde unde pot fi văzute și direcțiile către cele mai importante orașe din lume; Biserica Mănăstirii, o biserică luterană a cărei construcție a fost inițiată în 1291 de Ordinul Dominican și Muzeul de Arme, unde există o colecție interesantă de arme medievale. 

Nu puteți vizita Sighișoara fără să urcați Scara Școlarilor, o scară veche cu acoperiș de lemn, care vă va duce către alte locuri incredibile: Biserica din Deal, Cimitirul și Liceul Teoretic Joseph Haltrich. 

Orașul de Jos este perfect pentru plimbări lungi. Priveliștea și străzile nu vă vor plictisi. Și dacă timpul nu este o problemă, atunci vă recomand să vă luați o zi să vizitați satele șăsești din jurul Sighișoarei. Acolo veți descoperi o altă cultură frumoasă.

Se spune că “lumea este ca o carte, iar cei care nu călătoresc citesc doar o singură pagină”. Sighișoara, vă pot asigura, este un roman întreg pe care trebuie să îl citiți până la ultima literă.

Ligia Pop. Minte, trup și suflet sănătos

Ligia Pop este jumătate româncă, jumătate grecoaică, cetățean român și american, însă, pe lângă toate, este un nume recunoscut în domeniul alimentației sănătoase, național și internațional, din 2009 fiind liderul în materie de raw food din România.

Este autorul a nouă cărți publicate în România, printre care opt cărți de specialitate și o metodă de pian.

Despre Ligia Pop mai știm că este consultant în nutriție raw chef, și singurul raw chef din lume care a primit, în anul 2011, distincția mondială YouTube Next Chef. 

Cărțile scrise de Ligia sunt: Rețete vegane fără foc (care a câștigat, în 2014, cel mai prestigios premiu la etapa națională Gourmand World Cookbook Awards, categoria „Best Vegan Cookbook“), Germeni și vlăstari: surse de sănătate și energie, Deserturi raw pentru copii și părinți sănătoși, Jurnal de sarcină, Diversificarea raw și vegană: sfaturi și rețete pentru bebeluși și copii mai mari, Sfaturi pentru o viață mai sănătoasă, Un ghid al detoxifierii în 15 zile, Jurnalul unei mame și Pași în lumea muzicii. 

Prin promovarea intensă a acestui stil de viață, prin evenimente naționale de amploare și peste 1000 de apariții în mass media, a reușit să readucă aminte publicului importanța crudităților din alimentația zilnică, indiferent dacă aceștia consumă o alimentație tradițională sau vegetariană. Astfel, curentul a luat o amploare foarte mare prin intermediul acțiunilor susținute de ea, iar la ora actuală, un rezultat indirect al activității ei este creerea unei piețe în acest domeniu, existența multor magazine bio, restaurante/cofetarii raw food și centre de sănătate.

Pe lângă numeroasele sale activități, ea organizează în toată țara ediții anuale ale evenimentelor Raw Generation Conference, eveniment care are ca motto: "Minte, trup și suflet sănătos".

ligiapop.com