Braiconf. De aproape 70 de ani în slujba modei și creației vestimentare.

Braiconf este printre puținele companii din industria textilă din România care au trecut testul timpului și funcționează fără întrerupere de aproape 70 ani.

Cu o producție realizată de peste 250 milioane de cămăși, Braiconf este un nume sinonim cu calitatea, minuțiozitatea și atenția la detaliu, nu doar în România, ci în toată Europa.

Pe piața europeană, Braiconf este un furnizor important pentru mărci și case de modă extrem de apreciate, fiind în măsură să concureze cu orice altă companie în ceea ce privește experiența, tehnologia, personalul, designul și modelul produselor sale.

Încă de la înfiinţare, în 1950, Braiconf a rămas fidelă principiilor sale de bază - respectul faţă de clienţi, furnizori şi angajaţi şi minuțiozitatea în definitivarea detaliilor.

Fiecare cămașă produsă în fabrica din Brăila reflectă valorile brandului, istoria și experiența celor 7 decade în slujba modei și creației vestimentare.

Înființată în 1950, Braiconf a depășit cu brio perioadele provocatoare din istoria României, păstrându-și viziunea și consolidându-și o poziție demnă de admirație în industria textilă.

În 1992, Braiconf a lansat linia de producție de vestimentație pentru femei, deschizând astfel noi oportunități de creștere și dezvoltare.

În 1996, Braiconf s-a privatizat prin ofertă publică și în prezent este listată la Bursa de Valori București, având acționariat majoritar românesc, un alt nume reprezentativ din industria românească, compania Electroargeș SA din Curtea de Argeș.

Din 1999, odată cu inaugurarea primului magazin propriu, Braiconf vinde direct si către publicul larg, pentru ca românii să aibă din nou șansa de a se bucura de creații autohtone de calitate.

Între 2004 și 2008, în fabrica Braiconf se realizează investiţii importante în tehnologii şi utilaje noi pentru a fi în măsură sa furnizeze produse care să îndeplinească cerinţele din ce în ce mai exigente ale clienţilor. În paralel, urmărind feedback-ul extrem de pozitiv al publicului local, se continuă dezvoltarea reţelei de magazine ajungându-se la sfârşitul anului 2018 la un număr de 17 magazine proprii deschise în principalele oraşe din România.

În plus, compania obţine din partea renumitei firme Bureau Veritas certificarea sistemului de management al calitaţii integrat cu sistemul de management de mediu şi de sanătate şi siguranţa ocupaţională în conformitate cu cerinţele standardelor SR EN ISO 9001:2001, ISO 14001:2005 şi OHSAS 1800:2007.

Din 2016, Braiconf a lansat, adițional producției prêt-à-porter (la gata) și serviciul de comandă pentru cămăși (Made to Measure), astfel încât și cei mai exigenți clienți să se poată bucura de produse autohtone executate la standarde înalte de calitate.

În prezent, la aproape 70 ani de la prima cămașă produsă în fabrica Braiconf, compania are o echipă de peste 850 angajați, 17 magazine fizice și magazin online, precum și linii vestimentare bine cunoscute pe piața locală sub brandurile proprii Braiconf și Sergio.

În prezent piața externă este cea care absoarbe majoritatea producției Braiconf. Partenerii Braiconf sunt jucători de primă clasă pe piața internațională, cu diverse categorii de prețuri și o varietate de canale de distribuție.

Avem deosebita onoare de a oferi domnului Președinte al României, Klaus Iohannis, cămașa cu numarul 250 milioane produsă în fabrica Braiconf din Brăila.

Avem convingerea că Domnia Sa va purta cu mândrie această cămașă, ce poartă o însemnătate deosebită pentru Braiconf și întreaga istorie a producției de confecții din România.

Ne bucurăm să știm că această cămașă ce poartă un număr impresionant, rezultat al unei munci de aproape 70 de ani va face parte din garderoba Președintelui României, al cărui stil și filozofie se află în perfect acord cu valorile și misiunea Braiconf, de a susține performanța și prosperitatea locală.

Prof. Univ. Dr. Horia Barbu, Clinica Dr. Barbu

Prof. Univ. Dr. Horia Barbu, CEO si fondator al clinicii ce-i poarta numele, ‘Clinica de reabilitare orala Dr. Barbu’.

Cu o experienta de peste 18 ani in medicina dentara, din care 4 ani medic dentist generalist si, incepand cu anul 2012, medic primar chirurg, specialitatea chirurgie dento-alveolara, si-a inceput activitatea imediat dupa absolvirea Facultatii de Medicină Dentară, în anul 1999.

În prezent este Decanul Facultăţii de Medicină Dentară din cadrul Universităţii Titu Maiorescu din Bucureşti, este profesor universitar şi coordoneaza disciplina “Implantologie Orală”, atât pentru programul de studii universitare de licenţă, cât şi pentru cel de master.

Este chirurgul principal în cadrul “Clinicii de reabilitare orală Dr. Barbu” din Bucureşti, strict în domeniul chirurgiei implantare, fiind specializat în augmentări osoase, sinus-lift, repozitionare/laterizare nerv alveolar inferior, reabiliări orale complexe şi cazuri cu grad înalt de dificultate.

În ceea ce priveşte Implantologia, în ultimii 8 ani, a participat la numeroase cursuri de specializare private “One-to-One”, alături de personalităţi marcante în lumea implantologiei, profesori în cadrul unor universitati de prestigiu (Tel Aviv University, Munster University, New York University, Harvard University, Boston University, Catholic University of Daegu), îmbogăţindu-si cunoştintele şi aprofundând peste 40 tehnici chirurgicale avansate, necesare reconstrucţiilor osoase şi gingivale în vederea inserării implanturilor dentare.

Începând cu anul 2007, după o specializare efectuata în Israel, a utilizat pentru prima dată factorii de creştere (PRF) în adiţiile de os şi sinus-lift şi a început tehnica “Dinţi într-o zi.”

Experienţa sa clinică este materializată prin numeroase cărţi publicate şi peste 40 articole apărute în reviste de prestigiu naţionale şi internaţionale, acoperind o gamă foarte largă în domeniul implantologiei şi endocrinologiei.

A fost invitat să participe, ca lector, la numeroase congrese şi conferinţe naţionale şi internaţionale (India, Italia, Israel, Austria, SUA, Coreea), unde si-a prezentat rezultatele cercetărilor , dar şi ale cazurilor clinice.

Este implicat în numeroase studii multicentrice cu New York University, Boston University, Tel Aviv University şi Suedia, legate de regenerarea osoasă ghidată, tehnici de augmentare ale sinusului maxilar.

În cadrul Facultăţii de Medicină Dentară a organizat numeroase simpozioane, conferinţe şi congrese, iar în anul 2015 a înfiinţat Institutul de Implantologie “IADET – Institute of Advance Dental Education and Training” – Europe Branch, o filială a IADET Singapore, în cadrul căreia organizeaza cursuri avansate de specializare în domeniul implantologiei.

Valeria Răcilă Van Groningen, Preşedinte Bucharest Running Club

credit foto: © Steven van Groningen

credit foto: © Steven van Groningen

Valeria este Campioană Olimpică la Los Angeles, 1984, la canotaj simplu vâsle şi medaliată cu bronz la Olimpiada de la Moscova, 1980, la dublu vâsle. A câştigat două medalii de bronz şi două de argint la Campionatele Mondiale de Canotaj în 1979, ’81, ’82, ’85. A participat la peste 25 de maratoane şi semimaratoane internaţionale.

“Atunci când mi-am propus să introduc un maraton internațional la București nu mai exista nici un altul în țară. Astfel, la Maratonul Internațio­nal București din anul 2008 s-a dat startul celui mai mare eveniment sportiv de alergare urbană. De atunci și până în prezent numărul participan­ților a crescut, depășind 10 000 de oameni, fiind prezenți sportivi din 43 de țări. A început cu pași mici și siguri, și va crește cu fiecare ediție. Sunt convinsă de acest lucru, deoarece este organizat conform standardelor internațio­nale, similar celor de la New York sau Londra. Am convingerea că bucureştenii sunt adepţii unui mod de viaţă sănătos, iar alergând nu doar te menţii în formă, ci şi laşi în urmă toate gândurile negative, toată oboseala mentală acumulată în timpul zilei şi devii mult mai stăpân pe tine.”

Valeria Răcilă van Groningen, Preşedinte Bucharest RUNNING CLUB

Sports Business Academy. O poveste de succes din Europa de Est.

România este prima țară din Europa de Est care oferă atât profesioniștilor, cât și iubitorilor de sport  posibilitatea de a obține specializări în management şi marketing sportiv, în comunicare, drept sportiv, sponsorship şi psihologie sportivă, prin participarea la cursurile Sports Business Academy.

SBA a fost înființată în 2015 la inițiativa lui Dragoș Cristian Gheorghe, unul dintre trendsetterii și influencerii industriei de sport de la noi, cu peste 12 ani de experiență în management sportiv și marketing sportiv.

„Căutam pe google diverse elemente de marketing și management sportiv în România, dar nu găseam date, cifre, mai nimic. A trebuit să le creăm. Am reuşit să construim o platformă ce reunește unii dintre cei mai importanţi oameni din sport, care şi-au lăsat amprenta cu studii de caz şi cu poveşti personale de viaţă”, explică fondatorul Academiei. Aceasta a ajuns să dețină în momentul de față  o bază de date unică în Europa de Est, cu materiale teoretice din managementul și marketingul sportiv, drept sportiv, controlul financiar al entităților sportive, un ghid de termeni media și sponsorship.

Echipa lui Cristian Gheorghe a strâns o mulțime de resurse provenite din experienţa invitaţilor care și-au expus ideile la SBA. Sunt disponibile informații și date, studii de caz din toată lumea, modele de succes. Toate aflate la dispoziţia  celor care fac parte din industria sportivă sau a celor care îşi doresc să facă parte din acest fenomen.

Printre lectorii de seamă din primele patru ediții s-au numărat foștii mari sportivi Camelia Potec, Virgil Stănescu, Ana Maria Brânză, Irina Begu, Titi Aur, Loredana Dinu, Paula Ungureanu, Monica Roșu, Ștefan Birtalan, dar și cei mai buni specialiști în marketing și management sportiv din țara noastră.

În 2017, Sports Business Academy a devenit ambasador pentru România și Europa de Est al cunoscutului brand Leaders in Sport, liderul reţelei globale de sport, practic o recunoaștere la nivel internațional a calității cursurilor organizate de această academie.

În 2019, povestea de succes continuă.

Ana Consulea, Cofetar & fondator Zexe Braserie

Ana Consulea este cofetar și fondator al Zexe Braserie, un loc născut din dorința de a reda savoarea cofetăriei românești.

La doar 29 de ani, Ana Consulea este deja un nume cunoscut în lumea iubitorilor de deserturi din București (și nu numai). A studiat arta cofetăriei în Franța, la Școala de Cofetari din Montbeliard, unde a avut șansa să învețe de la nume mari din cofetăria artizanală: Eric Vergne, Pierre Herme, supranumit „zeul macarons”, și Miackel Azouz. După un an de cursuri intense, în 2012, Ana s-a întors în România, hotărâtă să schimbe gusturi și mentalități și să arate publicului din România că avem o cofetărie robustă și plină de personalitate, originală tocmai prin caracterul ei cosmopolit.

Cofetarul a reușit rapid să atragă atenția publicului amator de dulciuri de calitate, prin linia de deserturi servită în restaurantele familiei, Zexe. Inițiativa de a-și deschide o braserie proprie, în care toate prăjiturile să stea sub același acoperiș, a venit în 2016, la patru ani de la finalizarea studiilor, o perioadă care a presupus mult efort și cercetare la nivelul istoriei cofetăriei românești.

Ana Consulea a reușit astfel să reviziteze, într-un mod original și foarte contemporan, cu ingredientele și tehnicile de astăzi, rețete istorice de prăjituri românești, uitate de foarte multă lume - Tache Ionescu, Carme Sylva, Joffre și Regina Maria.

‘Prăjiturile istorice revizitate au luat naștere în urma unui studiu intens la nivelul cofetăriei românești vechi. Așa am descoperit o serie de lucruri foarte interesante și extrem de puțin știute (spre deloc) despre cofetăria românească. De exemplu, în perioada interbelică, Bucureștiul era capitala cu cele mai multe cafenele și cofetării din Europa. De asemenea, ne vine să credem sau nu, macarons tronau în mijlocul cărții Ecaterinei (Colonel) Steriady încă de la 1875.

Și atunci ne-am pus întrebarea firească: ce s-a întâmplat cu toate acestea și cum de, în 2011, vitrinele cofetăriile din București arătau precum cele ale Franței anilor ’60? Cum ar fi arătat lucrurile dacă nu am fi avut o întrerupere de aproape 45 de ani? Credem cu tărie că, dacă am fi avut continuitate, cofetăria românească ar fi stat astăzi pe podiumul marilor concursuri de cofetărie, alături de Franța sau Italia.

Conceptul inițiativei noastre la Zexe Braserie este, așadar, foarte simplu: să aducem în contemporan vechile rețete românești de prăjituri care erau la ordinea zilei în toate restaurantele, braseriile și cofetăriile românești din perioada antecomunistă și să le arătăm oamenilor cum s-ar fi dezvoltat cofetăria românească dacă nu ar fi suferit întreruperile pe care le cunoaștem cu toții.

Și nu, nu reinterpretăm rețete, ci mai degrabă la revizităm. Toate prăjiturile noastre istorice sunt inspirate din cărți românești vechi. Procesul de revizitare este următorul: testăm rețeta din carte, care, de cele mai multe ori, nu corespunde gustului actual. Așa că menținem ingredientele, gusturile principale și creăm un desert nou, în liniile celui din carte, dar adaptat gustului actual, cu ingredientele și tehnicile actuale.

Prăjitura Regina Maria este inspirată din cartea „Dulciuri”, de Maria General Dobrescu. În versiunea veche, prăjitura avea la bază un blat dens cu fructe uscate, unt, migdale și caise, care semăna cu o coroană plină cu nestemate. În primă fază, am păstrat blatul cu fructe uscate, dar am decis să îl schimbăm când ne-am dat seama că devine o prăjitură mult prea grea pentru primăvară-vară. Și, cum voiam să o avem în meniul permanent, am păstrat migdalele într-un biscuit mult mai ușor și am introdus fructele în interiorul unei creme de vanilie, turnată într-o formă delicată, de floare. O prăjitură demnă de o regină care vedea frumusețea drept o datorie a oricărui suveran.’ Ana Consulea