Mauverien. Pasiunea pentru culoare și printuri

MAUVERIEN a fost creat din pasiunea pentru culoare și printuri. Piesele vestimentare și accesoriile din bumbac organic prezente în prima colecție Spring/Summer 2020 înfățișează printuri minimalist-with-a-twist, utilizând elemente de limbaj plastic precum linia și punctul.

Procesul meu de creație este adesea inspirat din natură, simboluri și arta decorativă, însă o tematică foarte dragă mie este cea marină. De altfel, multe dintre print-urile din prima colecție Mauverien au ca sursă de inspirație motto-ul – “beachlife is the good life”, precum și elementele specifice universului litoral înfățișate într-o formă stilizată.

Întregul proces de creație al print-urilor precum și procesul de imprimare pe textile are loc în micul meu studio din Tulcea – un orășel încântător care este totodată și poartă de intrare către Delta Dunării. Toate produsele Mauverien sunt pregătite manual spre a fi ulterior imprimate digital cu ajutorul echipamentului de specialitate. Pentru imprimarea pe textile, folosim cerneala eco pe bază de apă, certificată de Oeko-Tex cu Eco Passport, astfel procesul de printare este unul sustenabil, care nu este dăunător omului sau mediului înconjurător.

Majoritatea pieselor vestimentare si accesoriilor Mauverien sunt din 100% bumbac organic fabricate la cel mai înalt standard de sustenabilitate de cei mai buni producători în domeniul articolelor de bumbac. De asemenea, fiecare produs este imprimat la comandă, încercăm astfel să păstrăm un stoc limitat, pentru a evita supraproducția.

Denumirea brand-ului s-a născut dintr-un joc de cuvinte. În 2010 pornind de la numele meu și dintr-un exces de zel în care îmi imaginam cum ar fi ca într-o bună zi să construiesc ceva al meu, am adăugat un strop de “mov”, culoare venerată pe atunci de mine, și așa a rezultat MAUVERIEN. Cu alte cuvinte, putem spune că “MAUVERIEN” s-a născut cu mult timp înainte de lansarea oficială din această primăvară.

Claudia Marian, Founder & Designer Mauverien

Hardot. ‘BREAKING THE RULES’

Suntem un brand românesc de încălțăminte, născut din pasiunea pentru pantofi a designerului Dana Iuga și inițiativa de afaceri a partenerei Alina Popa.

‘BREAKING THE RULES’ este conceptul de la care marca s-a născut. 

Hardot a fost creat pentru a încălca cea mai importantă regulă în fabricarea încălțămintei.În partea din spate a încălțămintei se folosește de obicei piele sau material moale pentru confort. Noi am încălcat această regulă și am folosit metal, care are contact direct cu pielea și funcționează.

Hardot este dovada vie că puteți obține orice vă puneti in minte. Este dedicat exclusiv femeilor ambițioase, cu o atitudine care spune ‘I CAN DO IT’. 

Arctic. Fabricate în România

Încă de la lansarea primului produs Arctic din fabrica noastră, în 1970, ne-am dedicat să facem diferența în viața consumatorilor noștri. Moștenirea bogată pe care o deținem ne definește cine suntem si ce facem astăzi. Succesul de care ne bucurăm de aproape jumătate de secol ne-a adus un loc aparte în peisajul comercial local. Arctic este astăzi printre cele mai puternice și mai performante companii din România, fiind și unul dintre cele mai cunoscute și apreciate branduri românești. De asemenea, suntem mândri că am reușit cu succes să ne facem apreciați și în afara granițelor. În prezent, 79% din producția noastră este exportată în peste 78 de țări din Europa, Africa și Asia, consolidând poziția companiei ca unul dintre cei mai importanți exportatori ai României.

Aproape de familiile românilor și cunoscându-le obiceiurile și tradițiile din interior, brandul nostru este foarte apreciat pentru calitatea produselor, pentru expertiza în industria electrocasnicelor, dar și pentru faptul că s-a adaptat constant la nevoile consumatorului, dezvoltând în permanență gama de produse. Facând diferența cu serviciile de calitate pe care le oferim, ne dorim să atragem cât mai mulți consumatori fideli și muncim din greu pentru a răspunde cât mai bine așteptărilor și cerințelor din ce in ce mai mari.

Mai mult decât atât, scopul nostru principal pe termen lung este de a maximiza valoarea economică durabilă printr-o abordare solidă și profundă a responsabilității sociale și a protejării și gestionării mediului înconjurător. În 2019 am început producția la noua noastră fabrică de mașini de spălat Industry 4.0. Acest moment a marcat începutul unei noi pagini în povestea de succes Arctic.

Noul avantaj pe care îl deținem ne face să fim extrem de mândri deoarece reprezintă un reper important atât pentru compania noastră cât și pentru consumatorii noștri: produse noi „fabricate în România” disponibile pe piață, realizate în una din cele mai performante fabrici din Europa!

Dl. Murat Büyükerk, CEO Arctic

Lancom, Startul Bucătăriilor Profesionale

Firma Lancom a luat nastere în 2003 şi a avut ca principal obiect de activitate la vremea respectivă comercializarea detergenţilor profesionali. Mai tarziu, incepând cu anul 2006, am decis să ne extindem aria de activitate ca răspuns la necesitatea pieţii HoReCa din România de a avea un importator atent la nevoile reale ale clienţilor, dar şi la posibilităţile lor financiare. 

Prin urmare, pe lângă comercializarea de detergenţi profesionali, Lancom s-a orientat şi către importul de accesorii şi echipamente pentru hoteluri, restaurante, baruri, catering şi nu numai.

Printre momentele importante din istoria companiei se număra încheierea parteneriatelor cu METRO Cash&Carry şi REAL Hypermarket dar şi cu alţi profesionişti din industria HoReCa cu care am dezvoltat parteneriate. O parte din colaboratori ii avem enumerati in rubrica dedicata acestora pe site, ca semn de multumire pentru parteneriatul indelungat bazate pe încredere şi respect reciproc.

Treptat, prin respectarea standardelor de calitate, prin deschiderea şi sinceritatea arătată partenerilor de afaceri dar şi prin stabilirea unui raport cât mai avantajos între preţul şi calitatea produselor, Lancom a devenit un furnizor important în domeniul HoReCa. Deoarece în general analizăm foarte atent costurile în raport cu beneficiile, am optat să nu facem investiţii consistente într-un showroom extins sau într-o locaţie ultracentrală. Prin acest lucru am urmărit să menţinem cheltuielile cât mai jos pentru a ne permite să oferim clienţilor noştri nişte preţuri cât mai competitive la echipamentele şi accesoriile HoReCa pe care le importăm. Prin politica noastră de cheltuieli evităm costurile care ar duce către creşterea nejustificată a preţului produselor profesionale HoReCa pe care le oferim, preţ care dorim să fie cât mai accesibil.

Lancom, ca si brand, doreste sa promoveze pasiunea pentru gatit, motiv pentru care de-a lungul timpului ne-am implicat in proiecte ce au ca scop formarea tinerilor bucatari si am incercat sa sustinem atat micii antrprenori, cat si marile lanturi de restaurant si fast food. Pentru noi, fiecare client este important si incercam sa identificam cat mai bine nevoile acestora, pentru a le furniza intotdeauna echipamentele pliate pe nevoile afacerii sale. Motiv pentru care, in anul 2019 am lansat Kitchen Demo by Lancom,  o bucatarie destinata testarii echipamentelor Lancom, pe retetele si nevoile fiecarui client.  Avem incredere in echipamentele pe care le comercilizam si de de aceea oferim clientilor sansa sa testeze echipametele, inainte de a la cumpara. 

Pentru ca vrem sa oferim clientilor solutiile cele mai bune, investim constant in calitatea serviciilor pe care le oferim, atat pe parte tehnica, cat si pe partea de trininguri . Echipa noastra de consilieri participa anual la marile targuri dedicate industriei HoReCa din intreaga lume, unde incercam sa aducem pe piata din Romania cei mai buni producatori de echipamente HoReCa.  Alegerile noastre s-au dovedit a fi de un real succes, drept urmare producatorii nostrii au ramas constanti de-a lungul timpului . Parteneriatele noastre includ trainiguri de specialitate pe fiecare echipament pe care il comercializam, pentru a fi siguri ca oferim clientilor echipamentele pliate pe nevoile fiecarei afaceri. Acesta este si motivul pentru care Lancom a castigat din ce in ce mai multa notoritate pe piata.

ZETEA, povestea care nu poate fi spusă în câteva cuvinte și care se scrie neîncetat

“Undeva în Europa, pe străvechile tărâmuri ale Transilvaniei din România de azi, într-o zonă denumită ”Ultimul bastion al prunelor”, o familie inovatoare, dintr-o breaslă de zidari care a construit numeroase edificii, probabil a considerat că are nevoie de un stimulent curat, natural și bun, precum cel rezultat din distilarea fructelor. Așa se face că, în urmă cu peste două secole, adică undeva prin secolul al XIX-lea, unul din strămoșii lui Silviu Zetea a pus bazele acestei activități. De atunci și până în zilele noastre, dar și multă vreme de aici încolo, această activitate neîntreruptă a fost și va fi marcată de moștenirea genetică și virală de a crea. Se cunoaște că bătrânul Ioan Zetea era cunoscut ca și cel care a construit o pălincie într-un loc numit simbolic “Pe Groapă” într-o depresiune din satul Viile Apei, aproape de gospodăria sa, pe la 1900. Din această pălincie a mai rămas doar fântâna din care se scotea apa pentru răcire, fântâna fiind alimentată de un izvor. Se poate spune că avea cunoștințele necesare de la strămoșii săi, pentru că regiunea este cunoscută ca leagăn al pălincii, atestată documentar aici, încă în urmă cu peste 500 de ani.

Trecând cu pași repezi prin istorie, ajungem în perioada interbelică și după, când unul din fii lui Ioan Zetea, pe nume Valer Zetea, se remarcă prin faptul că construiește mai multe pălincii, nefiind singurul dintre fiii care face acest lucru, dar sigur cel mai perseverent. Acesta a construit câteva pălincii, în Viile Apei, în Viile Racșei și una în Medieșu Aurit pe la 1964, forțat oarecum de împrejurările de la acea vreme, dat fiind contextul regimului. Deși ne găseam într-o societate etatistă dată de regimul comunist, acești intreprinzători ai vremii au reușit să își păstreze mica proprietate și să funcționeze sub patronajul fostelor intreprinderi de stat, denumite Vinalcooluri. Aceasta și poate datorită faptului că și în acele vremuri pălinca, țuica, rachiul și derivatele sale erau plăcute trupului și sufletului, așa cum se întamplă și în ziua de azi.

În acele vremuri, Valer Zetea, susținut de familie, înființează la el acasă un centru de colectare a fructelor de care fiul său, Silviu Zetea, își amintește cu nostalgie. Fiind o fire deschisă, Valer Zetea, înzestrat cu inițiativă, un antreprenor în adevăratul sens al cuvântului, deși nemeritat, părăsește această lume în 1975, reușește să transmită din caracterul său urmașilor săi, care alături de soția sa, Florica Zetea, continuă această tradiție de procesare și distilare a fructelor. Valer Zetea a avut cinci copii, trei băieți (Ioan, Vasile și Silviu) și două fete (Viorica și Florica). Dintre aceștia, băieții au extins activitatea, deoarece și-au format propriile familii. Ioan Zetea a rămas cu pălincia din Viile Racșei, Vasile Zetea a continuat activitatea în Cicârlău, în Remetea Oaș iar mezinul, Silviu Zetea a rămas împreună cu mama sa la pălincia din Medieșu Aurit, de care s-a ocupat de la o vârstă fragedă, fiind pe atunci elev de școală.

Ca urmare a perseverenței și priceperii vaste a intreprinzătoratului Silviu Zetea, lângă care se află, de data aceasta, propria familie, corelată oarecum cu o așa zisă frumoasă nebunie de a face, dacă putem vorbi la figurat și să denumim astfel voința sa, orizonturile noi și prospectările se conturează promițător. Imediat, este demarat noului proiect și se trece la reconstruirea pălinciei, punându-se un mare accent pe calitate și reprezentativitate. Tot atunci, în 1991, se înregistrează și emblema firmei, ca blazon propriu.

Conștientizând necesitatea protecției inovative prin protejarea proprietății intelectuale se înregistrează marca ZETEA în 1994 și se trece la o nouă etapă, aceea de producție, un sistem inovativ prin denumit ulterior metoda ZETEA, unică în arealul românesc. În 1994, după o tatonare a pieții se pun în comerț primele produse din marca ZETEA.

Susținut îndeaproape de familia sa, soția Teodora Zetea și copiii Gerard și Tanita, începand cu anul 2000, după o chibzuită strategie, scoate pe piață produsele din gama de lux. După obținerea recunoașterii internaționale prin obținerea medaliei de argint la Concursul Mondial de profil de la Bruxelles și a altor numeroase distincții și aprecieri, reușește, în ciuda tuturor greutăților, să poziționeze noile sale produse acolo unde le este locul de drept și de fapt, adică pe piața reprezentativă de lux.

Produsele Țuică Zetea de Transilvania și Pălincă de Ardeal devin în scurt timp foarte apreciate.”

Silviu Zetea