Apulum. Cea mai mare fabrică de porţelan din Europa

Astăzi cea mai mare fabrică de porțelan din Europa, Apulum s-a înființat în anul 1970 și a început să producă în anul 1971. Dintre cele 3 fabrici de porțelan existente în perioadă comunistă, Apulum s-a distins ca cea mai importantă, prin calitatea și diversificarea producției și a profesionalismului existent.

Anul 2007 a marcat, odată cu preluarea pachetului majoritar de acțiuni de către un investitor unic, trecerea la o viziune managerială concretizată în proiecte ambițioase, retehnologizare și programe de investiții desfășurate an de an, ceea ce a condus la creșterea considerabilă a capacităților de producție și a calității.

“Cu mari eforturi, împreună cu asociatul meu Dl. Alvaro Santini, am reușit să avem azi un flux tehnologic modern, o diversificare a producției, satisfacerea cerinței de pe piață.

Azi putem spune că am reușit, datorită prezenței noastre continue și implicarea deplină a managementului companiei alături de celelalte departamente. Au fost 10 ani în care imaginea companiei s-a schimbat radical, dintr-o societate aflată în stare de dificultate, la o companie puternică, care s-a impus pe piață, atat prin produsele și serviciile oferite, dar și prin responsabilitatea față de proprii angajati” Rodica Vasin.

Exporturile de produse Apulum acoperă majoritatea țărilor europene recunoscute ca tradiție și exigențe, precum Anglia, Germania, Franța, Italia, Grecia, Olanda , Finlanda și peste ocean - SUA, Mexic, Australia.

Devenind un adevărat brand, Apulum este rezultatul activității echipei manageriale coordonate de acționarul majoritar, iar consolidarea și dezvoltarea lui sunt asigurate prin derularea în viitor a unor noi proiecte de dezvoltare și eficientizare, cu două puncte importante - creșterea continuă, la nivelul de satisfacție al angajatului, și gradul de satisfacție al clienților noștri. Astăzi, Apulum este o familie cu 1500 de muncitori fideli.

Lactag. Compania care rescrie continuu povestea gustului bun, proaspăt și natu

Astăzi una dintre cele mai mari fabrici de prelucrare a laptelui din România, cu o istorie de peste 60 de ani, Lactag a luat ființă în 1956, la Costești, județul Argeș, sub numele fostei Întreprinderi de Industrializare a Laptelui, o societate cu capital integral românesc. Cu o capacitate de producție de peste 50.000 litri de lapte/zi, Lactag – acum o companie cu capital privat – a rămas în memoria colectivă ca unul dintre cele mai frumoase și apreciate branduri românești de tradiție.

Schimbarea acționariatului majoritar și preluarea companiei de către Robert Iriza şi Adriean Asan-Mic în 2012, care pregătesc un viitor ambițios pentru Lactag, investind în noi linii de producție, în logistică și în acțiuni de marketing, fac din companie un brand cu notorietate națională. Aceștia diversifică linia de produse lactate, decid intrarea pe piața mezelurilor din România și extinderea spre zona de retail, prin deschiderea magazinelor „Pe gustate” – cu un succes răsunător în rândul consumatorilor.

Prin aceste măsuri și datorită calității produselor naturale, procesate din lapte provenit din fermele românești, Lactag ajunge să producă atât sub marcă proprie, cât și sub marca unor lanțuri de hipermarketuri arhicunoscute în România, precum Carrefour, Cora, Auchan, Kaufland și în rețeaua românească de magazine Annabella.

Astăzi, produsele Lactag ajung pe mesele românilor prin intermediul a peste 2000 de magazine din retailul tradițional. Pentru că într-un sector puternic industrializat și competitiv, produsele Lactag reușesc să ne amintească de calitatea și gustul natural și proaspăt al laptelui de țară.

 

Centrul de Oftalmologie si Chirurgie Estetica OCULENS. Doctor Dorin Nicula.

Cu o experienta medico chirurgicala de 25 ani, din care 23 ani in domeniul medical privat (in cadrul firmei OPTILENS din Cluj-Napoca, de la infintare, in 1996, pana la dizolvarea acesteia in iunie 2015), medicii Centrului de Oftalmologie si Chirurgie Estetica OCULENS isi desfasoara in prezent activitatea in noua locatie din Calea Turzii nr. 134, intr-o atmosfera placuta, calda, si primitoare, la cele mai inalte standarde de calitate, siguranta si confort pentru pacienti.

Noul sediu modern, elegant, generos si nu in ultimul rand functional este organizat pe cinci nivele, cu un Show-room aerisit, compartiment administrativ si 2 cabinete de consultatii la parter, mai multe cabinete de consultatii, de examinari si investigatii, sala de tratamente si o sala de asteptare larga la etaj. La etajul doi pe o suprafata de peste 550 mp este amplasat Blocul Operator ultramodern cu 4 Sali de operatie cu sterilizarea climatizate si presurizate controlat, dotate cu aparatura de ultima generatie, aparatura de anestezie generala sali pre, postoperatorii si de asteptare pt pacienti. Ultimul nivel este amenajat cu saloane pt pacienti si o sala multifunctionala.

Centrul Medical OCULENS este locul in care entuziasmul si energia tineretii se completeaza armonios cu stiinta si rutina experientei, formand, impreuna cu personalul mediu, asistente si infirmiere, o echipa medicala completa, care abordeaza intreaga sfera a investigatiilor, tratamentelor si interventiilor chirurgicale in oftalmologie si chirurgia estetica.

Gama de interventii din sfera oftalmologica: cataracta, cu implante de cristalin artificial de la cei mai importanti producatori mondiali, chirurgie refractiva cristaliniana, cu implante de cristalin artificial fachic sau inlocuirea cristalinului natural, chirurgie refractiva cu laser, chirurgia conjunctivei, chirurgia corneei, chirurgia glaucomului, tratamente laser in diferite forme si stadii de glaucom, chirurgia strabismului, chirurgia vitreo-retiniana, chirurgia pleoapelor.

In ceea ce priveste chirurgia estetica si plastica, specialistii Oculens abordeaza o varietate de interventii pentru diverse aspecte sau patologii - chirurgia gatului, faciala, a pleoapelor, a nasului, buzelor, urechii, barbiei, genitala, a sanilor, abdomenului, membrelor inferioare si superioare.

Pe langa activitatea profesionala, medicii clinicii au o continua activitate stiintifica, prin participarea activa la conferintele si congresele nationale si internationale de profil, fiind in permanenta conectati la noutatile si inovatiile din domeniu.

Andrei Cupşa. Un campion cu sindrom Down face voluntariat.

La ora 8,00 dimineața tânărul de 24 de ani Andrei Cupșa, intră pe poarta centrului ”Luchian” din Baia Mare, ”serviciul lui”. De aproape trei ani de zile el face zilnic voluntariat la acest centru pentru că vrea să ajute, așa cum și el a fost ajutat la rândul lui. Pe umăr poartă geanta de sport pentru că în fiecare zi din cursul săptămânii merge la înot, fitness, dans, iar sâmbăta merge la călărie. Marțea, de la 18,00 – 19,00 face voluntariat și la Centrul de Zi ”Luchian” cu Sportivii Tineri. La centru, ca și la fitness și la călărie, își ajută instructorii și este cel mai bun exemplu pentru ceilalți copii și tineri. De la zi la zi și-a asumat mai multe responsabilități, mai multe sarcini.

Un tânăr ”activ” și ”altruist”, ați spune. Și așa este Andrei, cu mențiunea că este o persoană cu Sindrom Down, ai cărui părinți au decis la naștere că va face tot ce își dorește și a cărui familie l-a sprijinit din tot sufletul.

”Face înot şi merge la sală (înot pentru că urmează nişte competiţii, sală pentru că vrea să arate bine), iese cu prietenii, merge la călărie, iarna schiază, ascultă muzică, găteşte. Când mergem la bunicul la ţară, Andrei este de mare ajutor: aduce lemne, repară lucruri, hrăneşte animalele şi nu uită niciodată să viziteze câteva persoane în vârstă care sunt singure şi au nevoie de ajutor şi companie”, ne povestește Liliana Cupșa, mama lui Andrei. Ea spune că băiatul a învăţat ce înseamnă să ajuţi pentru că şi el a fost ajutat; a învățat de mult cât contează exemplul personal pentru că şi el a avut modele (şi le are încă); a văzut ce înseamnă empatia şi acceptarea faptului că toţi suntem diferiţi pentru că el a fost acceptat şi apreciat pentru ceea ce poate şi pentru cine este (el ştie că orice este posibil).

Sporturile practicate, perseverența și calitățile l-au adus pe Andrei Cupșa în lotul de tineri de la Special Olympics România cu care va participa în luna martie anul acesta la Jocurile Mondiale de la Abu Dhabi. Din 2011, participă în fiecare an cu Special Olympics România la diverse competiții naționale și internaționale. În 2013, Cupşa a reprezentat România la Jocurile Mondiale de Iarnă din Coreea de Sud, unde a câștigat medalia de argint la proba de slalom uriaş. Băimăreanul mai deţine trei medalii de argint câştigate în competiţii internaţionale, la probele de nataţie (în Monaco şi Ucraina). Zecile de medalii și diplome stau la loc de cinste în cameră lui.

Dacă ar fi să se prezinte singur, ne spune că îi plac muzica, filmele horor și jocurile PS4. ”Fac schi și înot de la 9 ani, sunt un mare campion și voluntar la Centrul „Luchian” unde îi ajut pe copiii mici la puzzle, logopedie, gimnastică și ce mai trebuie pe acolo. Am cea mai bună mamă care este mândră de mine”, spune Andrei. Dacă te uiți pe pagina lui de Facebook descoperi că pasiunea pentru muzică l-a dus la concerte pentru a-și întâlni idolii. Își ajută mama în gospodărie și uneori chiar gătește. A și participat la emisiunea ”Chefi la cuțite”. Andrei face mult mai multe decât mulți tineri de vârsta sa. Asta nu ar fi fost posibil dacă mama sa nu ar fi avut răbdarea și perseverența pentru a-l face pe Andrei să nu se simtă exclus și să își arate abilitățile în activitățile pe care le practică.

Rămasă cu Andrei singură de când el avea un an (tatăl a decedat), Liliana Cupșa s-a bazat doar pe ea și pe bunicii băiatului (părinții săi). Și-a dus copilul la grădinița de masă, iar apoi s-a luptat să fie acceptat la școală de masă. ”Partea cu școala a fost o luptă a mea cu necunoașterea legii, cu teama de nou a profesorilor și a celor de la inspectorat. Nu am avut probleme cu colegii lui Andrei sau părinții lor. Am plătit profesor de sprijin din banii mei, am mers la ședințe cu părinții, am fost în comitetele de părinți, în consiliile de administrație ale școlii, în toate acțiunile pe care școala le avea (și nu, nu sunt casnică !). Nici măcar nu i-am luat gradul grav de handicap (dacă aveam grad grav nu putea să fie în școala de masă). Integrarea lui Andrei în școala de masă a fost rezultatul luptei noastre și a însemnat deschiderea unui drum. Altfel stau lucrurile azi în școlile din Baia Mare”, mărturisește Liliana Cupșa, de profesie medic. Mama lui Andrei nu a crezut nicio clipă că vor fi lucruri pe care să nu le poată face. Și așa a fost, într-un ritm propriu, cu ajutor și încurajare a mers în picioare, a vorbit, s-a dus la școală și a început să facă sport, lucru care i-a sporit încrederea în sine și abilitățile.

Deși face multe lucruri singur și călătorește singur în unele competiții sportive, drumul până la independența totală este lung. Ceea ce îi lipsește acum lui Andrei Cupșa, tânărul BRAV de la Special Olympics este un loc de muncă plătit. Nu neapărat pentru bani, ci pentru încrederea pe care i-ar da-o banii câștigați de el.

Participarea la Jocurile Mondiale Special Olympics de la Abu Dhabi 2019 îl pot readuce iar pe Andrei în atenția opiniei publice pentru că el este decis să câștige o medalie cu care să se întoarcă fericit în România. Poate atunci vor fi și angajatori care vor vedea în tânărul Cupșa doar Abilitățile!

Clujana. Povestea reinventării unui brand cu o istorie de peste 100 de ani

Cu o tradiție de peste 100 de ani, povestea Clujana începe în 1911, când tânărul tăbăcar Johann  Rennan împreună cu soția sa Carolina, fiica maestrului tăbăcar Atzner Meszaroș, migrează în Transilvania și deschid un atelier de tăbăcărie la Cluj. În timp, atelierul a devenit cea mai mare fabrică din România și apoi, în anii ’80, din estul Europei, care a reușit să își păstreze măiestria, în ciuda tumultului celor două războaie mondiale și ulterior a regimului politic restrictiv.

Tehnica profesionistă de procesare a pielii, calitatea și designul atractiv au făcut ca perechile de încălțăminte Clujana să fie vândute în magazine de pe întreg cuprinsul țării și apreciate de clienți ai magazinelor de profil din țări precum Germania sau Italia și alte state din vestul Europei.

Astăzi, brandul Clujana îmbină tradiția și modernitatea printr-un design nou și creativ, prin diversificarea liniei de producție și prin atenția tradițională față de calitatea produselor lansate pe piață în fiecare sezon. În 2018, Clujana marca pătrunderea în mediul digital printr-un showroom online și o prezență activă și constantă în social media.

În 2019, produsele Clujana adresează nevoile unui segment de clienți neexplorat până acum, tinerii cu vârste între 25-40 de ani, pășește în era digitală printr-o comunicare prietenoasă, orientată spre nevoile clientului, totul întru reinventarea acestui brand cu istorie și tradiție de excepție.

Clujana este astăzi o companie puternică, apreciată de iubitorii brandurilor autohtone de calitate, reinventată într-o piață marcată de competitivitate, dar atașată de valoarea produselor locale.