Constantin Nautics, Pasiunea pentru tot ceea ce înseamnă navigație.

Constantin Nautics este o companie înființată din pasiunea pentru tot ceea ce înseamnă navigație.

Fiind un împătimit al navigației, fondatorul companiei a început crearea unei linii de accesorii care să îi permită să păstreze cât mai mult din amintirile plăcute petrecute la bordul unui yacht în timpul navigării și, de aceea, toate accesoriile produse de companie sunt create din materiale folosite exclusiv pentru vasele cu vele.

Accesoriile Constantin Nautics pot fi purtate atât la ținute sport cât și la ținute smart-casual, marea majoritate a accesoriilor fiind unisex. Prin natura materialelor din care sunt construite, acestea pot fi purtate tot timpul, în condiții de umiditate, căldură sau frig fără a se deteriora sau a-și modifica forma, aspectul sau calitatea.

Toate produsele Constantin Nautics sunt confecționate manual și sunt creații originale. Acestea se adresează tuturor împătimiților de sporturi nautice care doresc să își amintească de momentele plăcute din timpul unei navigări reușite sau pur și simplu celor care doresc să poarte accesorii originale lucrate manual.

Apulum. Porţelan românesc cu tradiţie

‘Imaginea şi succesul unei firme sunt cele care conduc la rezultatul obţinut în urma unui efort de echipă. Încerc sa menţin un echilibru între a folosi succesul ca pe un factor motivant, dar şi de responsabilitate, deoarece consider că este mai dificil sa menţii performanţa decât să o obţii.

Rostind “Apulum” pot afirma că, după eforturi personale, împreună cu asociatul meu Dl. Alvaro Santini, fără a contracta fonduri nerambursabile europene sau locale, am reuşit ca această fabrică de porţelan să aiba un portofoliu de clienţi importanţi, realizandu-se o creştere importanta a capacităţii de producţie, un flux tehnologic modern, diversificarea producţiei, prin implicarea deplină a managementului companiei alături de celelalte departamente.

Imaginea in general se construieste in timp, caramida cu caramida....clasicul ''cei sapte ani de acasa'' sta la baza imaginii noastre, este temelia a ceea ce suntem. O femeie trebuie sa duca o lupta permanenta intr-o societate care ii cere sa joace roluri specifice, sa se prezinte bine, sa demonstreze tarie de caracter iar prin tactul si diplomatia sa, sa transforme sensibilitatea feminina, sinceritatea in exprimare din aparente slabiciuni in adevarate dovezi ale tariei de caracter si cunoasterii de sine.

Imaginea mea este ceea ce sunt zi de zi, acel om puternic si ambitios, care a ales sa-si depaseasca limitele, convinsa fiind de capacitatile mele de a invata mereu de la cei din jur, dar si din experientele traite, si de a merge mai departe, inconjurandu-ma de oameni de calitate si respectand oamenii, ceea ce consider ca este foarte important.’ Rodica Vasin

Acţionarii majoritari ai celei mai experimentate firme în domeniu din România, Apulum SA, Rodica Vasin şi Alvaro Santini, ii aniverseaza an de an pe cei care, acum peste 40 de ani, nu aveau 18 ani la angajare.

Fabrica Porţelanul îşi începuse activitatea de producţie la 1 noiembrie 1970. Acesti veterani îşi aduc aminte că au fost selectaţi şi au dat admitere la Alba Iulia când la fabrica abia începuse construcţia, aşadar au crescut odată cu aceasta. La fel ca ei, au venit din şcolile profesionale câte 5-6 clase întregi de tineri şcoliţi special şi sub contract pe 3-5 ani că vor lucra aici, semnat după admitere.

Despre evoluţia profesională, şi în special cu privire la motivele stabilităţii în firmă, povestea celor 12 porţelanişti veterani este asemănătoare în cea mai mare parte. In prima jumătate, până după anul 1990, nu prea existau motive de plecare din Porţelanul. Devenise un privilegiu să lucrezi aici. Raportat la ceea ce exista atunci în zonă, salariile şi condiţiile de muncă erau dintre cele mai bune. Pe firmamentul fabricii au început să apară „stelele”. Este vorba despre acele distincţii ce se acordau pentru rezultatele fabricii în „Întrecerea socialistă”, pe ramura de activitate şi apoi la nivel naţional. Porţelanul a ajuns să primească vreo 5 astfel de „stele”.

Parcursul celor peste 40 de ani a însemnat întâi de toate o evoluţie în cariera profesională. Au crescut ca şi pricepere şi ca recunoaştere a acestei evoluţii. Fasonare. Pe alţii care au făcut efortul completării studiilor liceale, acest lucru i-a ajutat la promovare.

Firmele private de porţelan, mai mici sau mai mari, nou apărute în Alba Iulia, aveau şi ele nevoie de muncitori bine calificaţi. Şi totuşi, ei au rămas fideli. Ei spun că au sperat tot timpul că se va găsi o soluţie. Aceasta a venit odată cu cea de-a doua privatizare, adică atunci când acţionariatul majoritar al fabricii a fost preluat de firma italiană Rody Time, prin investitorii Rodica Vasin şi Alvaro Santini.

Existau deja suficiente exemple care să confirme că nu simpla prezenţă a unor persoane străine într-o fabrică înseamnă salvarea. Ba mai mult, fabricile de profil din România dispăruseră una câte una, precum şi altele din Europa, care păreau mult mai stabile decât cele de la noi. Parcursul redresării a fost unul dificil, resimţit mereu şi de muncitori, dar purtat direct de noii acţionari, care s-au implicat direct în administrarea societăţii. Nici unu dintre cei 12 veterani nu regretă perseverenţa lor.

Ei au acum încredere că fabrica este pe drumul ce bun. Ei confirmă că se simte o redresare evidentă în condiţiile de muncă, dar şi la cele de salarizare. De lucru există, iar marfa nu stă prin magazii.

Speranţele şi încrederea veteranilor, a celor 12 şi a multor alţi angajati, care sunt pe aproape ca vechime în această fabrică, nu au fost zadarnice.

Compania exportă 90% din producţia fabricii din Alba Iulia, majoritar catre Europa, Mexic, Statele Unite ale Americii si Australia. Gama de produse Apulum cuprinde atât porţelan pentru menaj şi porţelan hotelier, cât şi obiecte decorative şi bibelouri.

10 ani de Maison Dadoo şi 100 de ani de Românie Mare

Pentru noi, anul centenarului marcheaza un moment important, implinirea primului nostru deceniu de existenta. Sarbatorim 10 ani de Maison Dadoo odata cu sarbatorirea a o suta de ani de Romanie Mare.

Cred in semnificatia acestor momente prin simplul fapt ca sunt ca niste alarme care ne amintesc sa ne oprim putin si sa reflectam asupra parcursului avut si sa punem in balanta lectiile date de timp si experienta. Uitandu-ma in spate, in urma cu 10 ani cand s-a nascut Maison Dadoo, piata pe care noi activam era una extrem de arida, lipsita de imaginatie, client service, custom care, o etica profesionala bine definita si mai ales profesionisti in acest domeniu.

In cazul evenimentelor, accentul nu era pus pe decor si pe detaliile ce tin de o organizare impecabila. Restrangand aria despre care vorbim, uitandu-ne in urma cu 10 ani, un buchet oferit cadou consta de cele mai multe ori intr-un manunchi de flori rosii sau galbene amestecate cu feriga, toate legate cu un plastic verde si vandute la taraba de la coltul strazii. Astazi, un buchet oferit cadou este o eticheta a celui care il ofera, iar interesul acordat conceperii unei compozitii florale potrivite personei care o primeste este mult mai mare decat era in urma cu 10 ani.

Acesti 10 ani care au trecut de cand a inceput povestea Maison Dadoo se pot compara cu centenarul Romaniei in ceea ce priveste dezvoltarea domeniului in care activam. Ne putem bucura ca am contribuit la aceasta dezvoltare prin pasiunea de la care a inceput totul: dragostea fata de flori, care s-a vazut in fiecare buchet sau aranjament care a plecat din atelierul nostru.

Prima noastra locatie a fost in Sibiu, unde am activat timp de doi ani, apoi s-a ivit sansa de a lua drumul capitalei. Asa a ajuns in 2010 Maison Dadoo la Bucuresti, unde am deschis primul concept store, intr-o piata inca dominata de simple florarii. Cred ca am reusit sa cream concurenta prin calitatea serviciilor noastre, iar asta a dus la educarea atat a colegilor de breasla, cat si a clientilor.

Suntem la fel de ghidati ca la inceput de dorinta de a evolua si de a inova, iar procesul creativ este mereu o prioritate in echipa noastra, fie ca vorbim de flori, organizarea evenimentelor, logistica pe care o propunem spre inchiriere, sediul in care ne petrecem timpul sau prezentarea noastra ca brand pe canalele de social media.

Daca la inceput Maison Dadoo era doar un atelier floral, astazi este o agentie de organizare care ofera concepte integrate de evenimente, atat private cat si corporate. Ne dorim ca mereu in crearea unui eveniment sa plecam de la personalitatea clientului si dorinta acestuia, fie ca vorbim despre un eveniment privat, cum ar fi o nunta sau un botez, sau despre un brand, care lanseaza un produs sau marcheaza un moment aniversar. 

Cresterea noastra este o suma a pasiunii si a muncii noastre. Munca noastra a fost ghidata de la inceput de dorinta de a schimba ceva, dar am avut mereu grija sa nu uitam de unde si de la ce am pornit. Astfel, si dupa un deceniu, in centrul atentiei stau florile, iar conceptele incep sa fie creionate pornind de la acestea.

Ne consideram privilegiati sa lucram intr-un domeniu in care intram in contact cu oamenii in cele mai importante momente din vietile lor, sa facem parte din povesti frumoase si sa putem sa aducem plus valoare acestor momente fericite prin munca noastra.

Privind in spate si analizand intreaga noastra evolutie de la inceputurile noastre si pana astazi, asteptam cu nerabdare provocarile viitorului, cu ambitia de a schimba si de a inova in continuare, dar fara a ne uita originile. Ne dorim ca prin munca noastra sa asezam Romania printre cele mai dezvoltate si apreciate piete din domeniul floristic si al organizarii de evenimente, si nu numai.

Totodata, sfatuim fiecare roman, indiferent de domeniul in care activeaza sau de care este pasionat sa se lase ghidat de aceasta pasiune, de dragostea cu care lucreaza, de dorinta de a face un lucru cat mai bine, care sa insulfe la randul sau. 

Alexandru Dadoo, Maison Dadoo
 

Infinitate sculpturală în patria lui Brâncuși, de Ufuk Tandogan, CEO Garanti Bank

Încă de când am venit în România, cu mai mult de cinci ani în urmă, în calitate de CEO al Garanti Bank, am făcut o misiune personală din a descoperi cât mai mult din cultura țării. Și, așa cum am descoperit de-a lungul timpului, România are o istorie complexă care a dat țării cultura sa unică, presărată cu povesti, repere și peisaje remarcabile.

Pe parcursul călătoriei mele, am descoperit locuri uimitoaresi diferite fațete ale culturii locale. Dar o călătorie, în mod special, a fost o surpriză plăcută: o călătorie spre Oltenia care m-a purtat în Târgu Jiu.

Târgu Jiu este un oraș de dimensiuni medii în partea de sud-vest a României, al cărui nume poate nu spune multe călătorilor din întreaga lume. Însă, după cum am fost fericit să descopăr, Târgu Jiu este  ȋnfrăţit cu Pendik un cartier din Istanbul, Turcia, situat în partea asiatică a orașului, între Kartal și Tuzla, pe Marea Marmara. Iar acest lucru este un motiv în plus pentru mine de a găsi o legătură cu acest frumos oraș care găzduiește lucrările unuia dintre cei mai mari artiști ai României, Constantin Brâncuși. 

Brâncuși este sculptorul român, pictor și fotograf care și-a clădit cariera în Franța. Considerat un pionier al modernismului și unul dintre cei mai influenți sculptori ai secolului al XX-lea, Brâncuși este numit patriarhul sculpturii moderne.

Operele sale de artă au influențat întotdeauna iubitorii de artă din întreaga lume, stabilind numeroase recorduri în lumea artei. În 2005, Pasărea măiastră a lui Brâncuși a doborât toate recordurile vremii, când a fost vândută pentru 27,5 milioane de dolari. Patru ani mai târziu, în 2009, Madame LR, o altă lucrare de-ale sale, a fost vândută pentru 37,6 milioane de dolari. Văzând că un sculptorul român are două lucrări prezente pe lista sculpturilor pentru care s-au plătit cele mai ridicate prețuri la nivel mondial, îmi dă încredere că întreaga lume apreciază opera lui Brâncuși la adevărata sa valoare. 

În ceea ce privește lucrările pe care le-a creat în România, ansamblul sculptural uimitor pe care l-a realizat în Târgu Jiu, cuprinde trei mari sculpturi: Masa Tăcerii, Poarta Sărutului și Coloana Infinitului. Comandate de Liga Națională a Femeilor din Gorj, monumentele au fost dăruite românilor de către Brâncuși, care locuia la Paris la acea vreme. Astăzi, la fel ca și atunci, Ansamblul Monumental  "Calea Eroilor”, este considerat una dintre marile opere ale sculpturii secolului al XX-lea și cu siguranţă va impresiona pe oricine se hotărȃște să ȋl viziteze.

Asadar, vă invit pe toți să descoperiti mai multe despre viața și opera acestui artist uimitor și să va delectati cu capodoperele sale.
 


Sculptural infinity in Brancuși’s homeland, by Ufuk Tandogan, CEO Garanti Bank

Since I came to Romania, more than five years ago, as the CEO of Garanti Bank, I have made it a personal mission to discover as much of the country’s culture. As I have discovered along the road, Romania has a complex historical background that gave the country its unique culture, dotted about with remarkable stories, landmarks and scenery.

Along my journey, I have discovered amazing places and different facets of the local culture. Another pleasant surprise was the Oltenia area, and in particular, Târgu Jiu.

Târgu Jiu is a medium-sized city in the south-western part of Romania that may not say much to travelers by name only. As I was happy to discover, one of Târgu Jiu’s twin is Pendik, Turkey. Pendik is a district of Istanbul, Turkey on the Asian side, on the Marmara Sea shore. And this represents even more reason for me, on a personal level, to find a connection with this beautiful Romanian city that hosts the works of one of Romania’s greatest artists, Constantin Brâncuși.

Brâncuși is a Romanian sculptor, painter and photographer who made his career in France. Considered a pioneer of modernism, one of the most influential sculptors of the 20th-century, Brâncuși is called the patriarch of modern sculpture.

His works of art have always influenced art lovers all around the globe, establishing records amongst them. In 2005, Constantin Brâncuși's Bird in Space piece broke all the records of the time, when it sold for $27.5 million. Four years later, in 2009, Madame LR, another one of his works, sold for $37.6 million. Seeing a Romanian sculptor featured twice on the list of the world’s highest prices paid for sculptures, gives me confidence that the entire world values Brâncuși’s work at its true value.

The work he created in Romania goes, the amazing sculptural ensemble he carved in Târgu Jiu, comprises three sculptures: The Table of Silence, The Gate of the Kiss and the Endless Column. Commissioned by National League of Gorj Women, the monument was gifted to Romanians by Brâncuși, who at the time was living in Paris. Fast forward to today, the Monumental Ensemble “The Heroes Path” is considered to be one of the great works of the 20th century sculpture and is sure to make an impression on anyone who decides to visit it.

As an homage to Brâncuși, in 2015, the Romanian authorities declared February 19th - "The Brâncuși Day".

So, as a closing paragraph, I invite you all to discover the life and work of this extraordinary artist and to be proud of his masterpieces.

Santa Maria Bay, O investiţie inteligentă în viitor

Intr-unul dintre cele mai sugestive locuri din Constanta, cu rezonanta plina de istorie a strazii Toma Caragiu, chiar pe ţărmul mării Negre, se afla Santa Maria Bay, un complex rezidenţial compus din 89 de vile luxuriante.

Pozitionarea magnifica si perspectiva panoramică a fiecărei vile ce ofera una dintre cele mai uimitoare priveliști, face din Complexul Santa Maria Bay un proiect majestuos, unic si irepetabil.

Sunetul valurilor ce se sparg de țărm, briza marii, străzile spatioase incadrate de natura verde si unicitatea proiectului fac din acest cartier o poveste din care iti vei dori sa faci parte.

Complexul Santa Maria Bay a fost conceput pentru toti cei care inteleg ca investind inteligent intr-un asemea proiect investesc in generatiile viitoare.

Toate vilele sunt desfășurate în paralel, fiind dispuse pe niveluri diferite de altitudine, fapt ce permite admirarea frumuseților naturii și a zonei înconjurătoare. Întreaga proprietate este construită pe o pantă graduală care descrește cu 9 metri din punctul cel mai înalt până la cel mai de jos, fiecare vilă având o vedere spectaculoasă asupra Mării Negre și a răsăritului de soare, fără a obstrucționa priveliștea în raport cu celelalte vile.

Arta și arhitectura armonioasă se împletesc pentru a crea o capodoperă a luxului.