Ligia Stan si Petre Craciun, creatorii Hummingbird, cea mai usoara bicicleta pliabila din lume, colaborează cu Paul Smith pentru o ediție limitată de 50 de biciclete

Absolvent al liceului de arte Tonitza din Bucureşti, Petre Crăciun a lucrat la designul bicicletei Hummingbird în timp ce studia la universitatea de design din Bournemouth, în Marea Britanie. ‘Am încercat să cumpăr o bicicletă pliabilă uşoară, dar nu am putut să găsesc nimic în magazine. Apoi m-am gândit că aş putea să construiesc eu o bicicleta - aşa s-a născut Hummingbird.’

Hummingbird a început cu Petre și Ligia în 2015. Cu cel puțin 5 biciclete în apartament în orice moment, Petre a avut mereu curiozitatea de a-și modifica bicicletele pentru a deveni cât mai ușoare. După ce a studiat Modelmaking în Marea Britanie, i-a venit ideea de a crea cea mai ușoară bicicletă din lume.

Hummingbird a aparut din încercarea lui Petre de a o face pe Ligia să fie pasionată de ciclism. Având o garsonieră foarte mică în București, singura opțiune era o bicicletă pliabilă. ‘Toate de pe piață erau fie prea scumpe, fie prea grele (peste 10-12 kg) - asta ne-a dat de gândit. Există o nevoie pe piața pe care nimeni nu pare să o „atace”, așa că Petre a început să lucreze la designul unei biciclete pliabile ultralight - 6.9 kg. ‘Am studiat toate bicicletele pliabile, am petrecut zile în șir citind forumuri, părerile celor care au deja biciclete pliabile, ce lipsește, ce ar putea fi îmbunătățit. Așa a început Hummingbird!’

Ligia are un background în publicitate, așa că tot ce le-a rămas de făcut a fost să puna cap la cap experiența și să transforme Hummingbird dintr-o idee într-un prototip, iar apoi într-un business.

Prima bicicleta Hummingbird s-a materializat destul de rapid - Petre avea la îndemână un atelier la facultate și a fost destul de rapid în a crea primul prototip.

‘Campania de Kickstarter a urmat în mod natural, ajutându-ne să obținem investitori și un partener de producție, Prodrive. De aici a început partea mai dificila - să ne adaptăm unui mediu business, să înțelegem cine este consumatorul, să adaptăm produsul și să obținem certificările necesare unei biciclete în Marea Britanie.

Cred că cel mai emoționant moment a fost să ne plimbăm pe stradă într-o zi obișnuită și să vedem un Hummingbird „în sălbăticie”, pe Oxford Street!

Deci, călătoria a fost de la prima bicicletă pe care am pedalat noi, până la prima bicicletă pe care a pedalat primul client - un sentiment destul de plăcut.’

Bicicletele Hummingbird x Paul Smith sunt Single-Speed, cântăresc sub 7 kg (6.9kg mai precis) și prezintă un cadru din fibră de carbon și un mecanism de pliere unic. Bicicletele sunt pictate în faimosul pattern Paul Smith, aplicat de către Silverstone Paint Technology (SPT) - pionieri în noile tehnologii de vopsea de performanță, ce pot fi găsite adesea pe mașini de Formula 1.

Razvan Romanine Alexandru. Galle Glass si pasiunea pentru arta si traditie.

Domeniul sticlăriei decorative a înflorit la Buzău încă din vremea comunismului. În anii '70, statul român a strămutat din zona Transilvaniei, cu tot cu familii, mai mulţi artişti sticlari care cunoşteau secretele meseriei. Aceştia au reuşit în scurt timp să pună pe picioare la Buzău o fabrică de sticlă, numită Perla, care avea să devină cunoscută în toată lumea.

Faima a crescut după ce un meşter bătrân, Archi Zoltan, de la Perla a început să fabrice sticla multistratificată în trei sau patru culori, procedeu inventat de celebrul artist francez Emile Galle.

Tehnologia are la bază suprapunerea mai multor straturi de sticlă de diverse culori. Prin repetarea unui set de operaţiuni - desenarea cu un lac protector a formelor dorite şi introducerea vasului într-o baie de acid fluorhidric, pentru decopertarea straturilor neprotejate de lac - se obţine un vas de sticlă decorat în relief cu motive florale sau peisaje. La o piesă medie lucra 50 de ore o echipă formată dintr-un pictor, un acidator şi un gravor, plus o altă echipă de sticlari de minimum şase oameni.

În 1990, fabrica de prelucrare a sticlei Perla avea o piaţă de desfacere fabuloasă, cu ramificaţii în toată lumea. Imediat după Revoluţie, câţiva muncitori de la Perla au deschis afaceri pe cont propriu. Pentru că firmele de Galle-uri erau percepute ca fiind cea mai bună reţetă de afacere bănoasă, mulţi întreprinzători au intrat în acest domeniu. Aşa se face că după anul 1995 existau peste o sută de firme, unele cu câte doi, trei pictori, axate pe producerea sticlăriei decorative în tehnica Galle.

Desfacerea produselor s-a făcut la început numai pe pieţele străine, o pondere importantă a exportului fiind direcţionată către Statele Unite ale Americii, Japonia, Franţa, Canada, Israel, Grecia, Liban, Spania şi Italia.

Un deceniu şi jumătate a durat perioada de vârf a sticlăriei decorative, afacere care a dus faima artiştilor sticlari buzoieni peste ocean. Firmele din Buzău erau prezente la expoziţii de profil peste tot în lume, din Japonia, până în Statele Unite ale Americii, pentru a încheia contracte cu noi clienţi. Lămpile şi vazele tip Galle produse în Buzău ajungeau chiar şi în casele unor vedete de la Hollywood.

Galle Glass Buzau se numara astazi printre ultimii producatori ai acestor creatii realizate in totalitate manual, cu respectarea intocmai a tehnicii lui Emile Galle.

Desi are o vechime de 23 de ani, business-ul Galle Glass Buzau a fost reinventat de Razvan Romanine Alexandru, acum 6 ani, cand a preluat afacerea familiei. Razvan a studiat 12 ani muzică - pian instrumental la Liceul de Arte Margareta Sterian Buzau si a absolvit Universitatea Naționala De Muzică din Bucuresti, secția Pedagogie Muzicală.

Din pasiunea sa pentru arta și din dorința de a nu se pierde aceasta valoare, Razvan are ca unul dintre obiectivele de business și extinderea cu o școală de calificare în meseria de sticlar, specialiștii în acest domeniu fiind prea puțini pentru nevoile unei piețe în extindere.

‘Ne dorim ca anul acesta sa ne extindem si pe piata interna, unde consideram ca mai avem de lucrat la consolidarea pozitiei noastre. Sticlaria decorative de tip Galle, Daum, Nancy sau produsele personalizate extrem de appreciate de clientii nostril externi reprezinta atuul nostrum pe piata’ Razvan Romanine Alexandru.

Braiconf. De aproape 70 de ani în slujba modei și creației vestimentare.

Braiconf este printre puținele companii din industria textilă din România care au trecut testul timpului și funcționează fără întrerupere de aproape 70 ani.

Cu o producție realizată de peste 250 milioane de cămăși, Braiconf este un nume sinonim cu calitatea, minuțiozitatea și atenția la detaliu, nu doar în România, ci în toată Europa.

Pe piața europeană, Braiconf este un furnizor important pentru mărci și case de modă extrem de apreciate, fiind în măsură să concureze cu orice altă companie în ceea ce privește experiența, tehnologia, personalul, designul și modelul produselor sale.

Încă de la înfiinţare, în 1950, Braiconf a rămas fidelă principiilor sale de bază - respectul faţă de clienţi, furnizori şi angajaţi şi minuțiozitatea în definitivarea detaliilor.

Fiecare cămașă produsă în fabrica din Brăila reflectă valorile brandului, istoria și experiența celor 7 decade în slujba modei și creației vestimentare.

Înființată în 1950, Braiconf a depășit cu brio perioadele provocatoare din istoria României, păstrându-și viziunea și consolidându-și o poziție demnă de admirație în industria textilă.

În 1992, Braiconf a lansat linia de producție de vestimentație pentru femei, deschizând astfel noi oportunități de creștere și dezvoltare.

În 1996, Braiconf s-a privatizat prin ofertă publică și în prezent este listată la Bursa de Valori București, având acționariat majoritar românesc, un alt nume reprezentativ din industria românească, compania Electroargeș SA din Curtea de Argeș.

Din 1999, odată cu inaugurarea primului magazin propriu, Braiconf vinde direct si către publicul larg, pentru ca românii să aibă din nou șansa de a se bucura de creații autohtone de calitate.

Între 2004 și 2008, în fabrica Braiconf se realizează investiţii importante în tehnologii şi utilaje noi pentru a fi în măsură sa furnizeze produse care să îndeplinească cerinţele din ce în ce mai exigente ale clienţilor. În paralel, urmărind feedback-ul extrem de pozitiv al publicului local, se continuă dezvoltarea reţelei de magazine ajungându-se la sfârşitul anului 2018 la un număr de 17 magazine proprii deschise în principalele oraşe din România.

În plus, compania obţine din partea renumitei firme Bureau Veritas certificarea sistemului de management al calitaţii integrat cu sistemul de management de mediu şi de sanătate şi siguranţa ocupaţională în conformitate cu cerinţele standardelor SR EN ISO 9001:2001, ISO 14001:2005 şi OHSAS 1800:2007.

Din 2016, Braiconf a lansat, adițional producției prêt-à-porter (la gata) și serviciul de comandă pentru cămăși (Made to Measure), astfel încât și cei mai exigenți clienți să se poată bucura de produse autohtone executate la standarde înalte de calitate.

În prezent, la aproape 70 ani de la prima cămașă produsă în fabrica Braiconf, compania are o echipă de peste 850 angajați, 17 magazine fizice și magazin online, precum și linii vestimentare bine cunoscute pe piața locală sub brandurile proprii Braiconf și Sergio.

În prezent piața externă este cea care absoarbe majoritatea producției Braiconf. Partenerii Braiconf sunt jucători de primă clasă pe piața internațională, cu diverse categorii de prețuri și o varietate de canale de distribuție.

Avem deosebita onoare de a oferi domnului Președinte al României, Klaus Iohannis, cămașa cu numarul 250 milioane produsă în fabrica Braiconf din Brăila.

Avem convingerea că Domnia Sa va purta cu mândrie această cămașă, ce poartă o însemnătate deosebită pentru Braiconf și întreaga istorie a producției de confecții din România.

Ne bucurăm să știm că această cămașă ce poartă un număr impresionant, rezultat al unei munci de aproape 70 de ani va face parte din garderoba Președintelui României, al cărui stil și filozofie se află în perfect acord cu valorile și misiunea Braiconf, de a susține performanța și prosperitatea locală.

AMA Design. Singura echipă de arhitecți din România specializată exclusiv în office design

AMA Design este singura echipă de arhitecți din România specializată exclusiv în office design. Cu un portofoliu impresionant de peste 200 de proiecte creative realizate pe parcursul a 20 ani și cu know-how unic în strategii de organizare a spațiului de lucru, este cu siguranță cea mai experimentată companie de arhitectură pentru proiecte de amenajări de birouri.

Fiecare proiect are identitatea lui, exprimând valorile și cultura fiecărei companii. În același timp, toate proiectele au un numitor comun care definește semnătura acestei echipe: curajul de a utiliza culoarea și de a asocia texturi, finisaje și sisteme de iluminare cu design unicat cu scopul de a creea un mediu de lucru stimulant. “Ne place să construim spații de lucru în care oamenii se simt inspirați și susținuți să lucreze eficient împreună” spune Anda Manu, Leading Architect și fondator al AMA Design.

Serviciile AMA Design acoperă toate fazele procesului de amenajare, reamenajare sau relocare a birourilor unei companii, de la testul de fit-out, conceptul de design, proiectul de execuție până la consultanță și implementarea acestuia.

Este o echipă de arhitecți creativă și experimentată în proiecte diverse dar mai ales în proiecte de mari dimensiuni ale unora dintre cele mai puternice corporații din lume. Printre proiectele lor curente se numară birourile ING Bank, Raiffeisen Bank, Electronic Arts, Renault, Orange, Lidl, Huawei, Finastra și multe altele, însumând peste 1,3 milioane de metri pătrati amenajați. Ca să crezi trebuie să vezi, ca să simți trebuie să lucrezi cu ei!

Eduard Geapana, 5 ani de curaj

Edy Creative este un studio specializat în crearea și administrarea de site-uri și în servicii de digital marketing. Proiectul s-a născut în 2013, din pasiunea unui tânăr antreprenor român, Eduard Geapana, pentru mediul online și crearea de identități de brand.

Într-o lume tot mai tehnologizată, modul în care o companie își clădește și promovează imaginea prin intermediul site-ului de prezentare, a paginilor de social media sau a campaniilor de marketing online face diferența dintre succes și eșec.

Acum mai bine de cinci ani, aflat la început de drum, Eduard a pornit de la o vorbă veche: “Fă ceea ce-ți place și nu vei fi nevoit să muncești o zi din viața ta!” Experiența i-a arătat că de muncit, a muncit enorm, dar toate orele petrecute creând site-uri, concepte și campanii l-au transformat în profesionistul de astăzi.

Satisfacțiile au fost pe măsura efortului și s-au concretizat în peste 30 de clienți mulțumiți care îi datorează și lui parte din reușita în afaceri! Să înveți și să îți îmbunătățești constant serviciile, să-ți asculți clientul și să-l înțelegi – acestea sunt ingredientele care s-au amestecat în proporții perfecte și au făcut ca Edy Creative să devină un nume în domeniul său.

Implicarea și pasiunea, dorința de a fi mereu mai bun și curiozitatea neobosită pentru tot ceea ce înseamnă inovație în branding, design grafic și marketing digital îl definesc pe Eduard atât în viața profesională, dar și în viața personală, pentru că una dintre marile lui reușite e transformarea unui hobby într-o carieră.