Cristian Crestincov. Sculptor.

Inclinatiile mele spre arta au aparut inca de la o vârsta frageda; îmi aduc aminte ca parintii mei si educatoarele nu știau cum sa ma oprească atunci cand desenam pe jos, pe pereti sau cand ma jucam la masa cu mancarea, modeland in unt sau in orice aveam in farfurie.

Astfel, drumul meu creativ a inceput a se contura. Parintii mei m-au incurajat in aceasta directie si m-au trimis sa urmez o scoala profesională de Arte Plastice in Chisinau si ulterior mama mea s-a mutat impreuna cu mine la Bucuresti pentru ca eu sa pot urma Liceul de Arte Plastice N. Tonita. Apoi a urmat in mod natural Facultatea de Arte Plastice Bucuresti – Sectia Sculptura unde am avut norocul sa dau peste niste profesori dispusi sa ma ajute sa descopar secretele bronzului si artei monumentale, ei fiind deja artisti consacrati la acel moment.

In acest context, au urmat numeroase proiecte si monumente la care am colaborat, lucrari de arta pe care le-am turnat in bronz, expozitii realizate in tara si strainatate.

Arta mea s-a conturat in jurul a 3 teme fundamentale, respectiv: 1- sacru, inger, suflet, credinta; 2 -Figurativ: personaje umane, portrete; 3- Regnul animal si natura.

Anul acesta mi-am propus sa tratez teme care sa transmita, pe langa o emotie, si un mesaj subinteles. In acest context lucrarile cele mai semnificative la care lucrez in continuare sunt: lucrarea medie „Strigatul Balenei” si monumentul „Regina Maria a Romaniei”. Monumentul Reginei Maria este un proiect extrem de complex si drag care sper sa depaseasca faza de macheta.

Luviane. Atelier de Parfumerie.

Luviane Atelier de Parfumerie este un brand 100% românesc, parfumurile fiind concepute și fabricate în mod artizanal, într-un atelier din România, exclusiv din ingrediente naturale certificate, o parte din ele chiar organice. Iulia-Victoria Neagoe, parfumierul din spatele brandului, compune acorduri parfumate de la o vârstă fragedă, însă brandul a apărut în 2013, devenind marcă înregistrată în 2014.

Parfumier te naști, așa cum te naști compozitor sau pictor și este foarte importantă descoperirea acestei abilități încă din copilărie dar și perseverența, ținând cont că simțul olfactiv se diminuează după primii ani de viață.

Deși la început a părut o joacă, lucrurile au evoluat de la macerate și pomezi la parfumuri exclusiviste în serie mică (elixiruri, parfumuri solide, parfumuri ambientale), amprente olfactive pentru branduri sau evenimente și parfumuri de lux ‘sur-mesure’. În categoria serviciilor oferite de alchimist intră și partea de consultanță/realizarea parfumurilor personalizate pe baza principiilor Aromacologiei dar și ateliere olfactive experențiale. Parcursul a fost completat cu experiențe practice în ateliere artizanale și cu foarte mult studiu de specialitate. Dar dincolo de studii sunt inspirația și creativitatea, parfumierul fiind în fapt un alchimist, un magician și un creator de amintiri și emoții olfactive.

Colecția “Miresme Românești” este una cu poveste, femeia fiind reprezentată prin transpunere olfactivă în diferite etape din viață (din copilărie/adolescență, până la femeia mamă). Povestea fiecărui parfum este completată de o denumire străveche (Dryada, Matronalia, Kotys, Darzalas) și un simbol tradițional românesc. Cele mai multe dintre parfumuri se regăsesc atât în forma de Elixir, cât și de parfum solid. Parfumul dedicat femeii-mamă este unic (în curs de brevetare), fiind creat exclusiv din ingrediente permise în trimestrele 2 și 3 de sarcină și în perioada de alăptare.

Colecția privată “DOR” este una exclusivistă, parfumurile fiind realizate în serii foarte mici. Până în acest moment au ieșit din atelier pentru a putea fi testate și admirate, patru parfumuri (“armonie celestă”, “un amurg violet”, “un zbor divin” și “adieri magice”).

Colecția “Florile Reginei” este o colecție dedicată Reginei Maria a României, una dintre cele mai frumoase Regine ale începutului de secol trecut, o romantică incurabilă, plină de farmec, îndrăgostită până peste poate de flori cu care și-a presărat visele și toată viața. Pentru că violetele au marcat intensa existență a femeii care nu a încetat să își pună în valoare senzualitatea și feminitatea, cu toate că lumini și umbre i-au marcat viața, primul parfum al colecției este “Violete”. Parfumul exotic de violete indiene, preferatul Reginei, i-a însoțit trăirile, dragostea și întreaga poveste de viață, o poveste ca un film de Oscar. Colecția își dorește să surprindă cât mai multe ipostaze ale personalității complexe, precum și o parte din florile preferate ale Reginei Maria.

Odată cu Apa de toaletă “Zâna Florilor” pentru copii (realizată din ingrediente permise copiilor), pe 1 iunie 2016 a fost lansată colecția “Poveștile copilăriei - Zânele”, o serie de bijuterii din argint și pietre prețioase, cu motive tradiționale românești gravate, unele fiind prezentate în cadrul prezentării de modă MAM ce a avut loc la Ambasada României de la Paris cu ocazia Zilei Internaționale a Iei.

Inspirată de bijuteriile miniaturale de pe centurile châtelaine din epoca Victoriană, colecția de bijuterii “Podoabe aromate” este una foarte specială, în ea regăsindu-se pandantive și inele din argint împodobite cu pietre (semi) prețioase în care se poate purta parfumul preferat.

Brandul este unul de identitate națională, acest lucru evidențiindu-se încă din logo-ul prelucrat de pe o ie de Mehedinți. Parfumurile sunt cu și de poveste, Luviane Atelier de Parfumerie alegând să spună povești din mitologia noastră, să combine esențe extrase din plante bune de dragoste și aducătoare de noroc, să activeze amintiri, emoții, pasiuni. Miresme Românești, Dor, Zâne și multe alte simboluri românești sunt adunate în colecții exclusiviste ce păstrează amprenta națională.

Apulum. Cea mai mare fabrică de porţelan din Europa

Astăzi cea mai mare fabrică de porțelan din Europa, Apulum s-a înființat în anul 1970 și a început să producă în anul 1971. Dintre cele 3 fabrici de porțelan existente în perioadă comunistă, Apulum s-a distins ca cea mai importantă, prin calitatea și diversificarea producției și a profesionalismului existent.

Anul 2007 a marcat, odată cu preluarea pachetului majoritar de acțiuni de către un investitor unic, trecerea la o viziune managerială concretizată în proiecte ambițioase, retehnologizare și programe de investiții desfășurate an de an, ceea ce a condus la creșterea considerabilă a capacităților de producție și a calității.

“Cu mari eforturi, împreună cu asociatul meu Dl. Alvaro Santini, am reușit să avem azi un flux tehnologic modern, o diversificare a producției, satisfacerea cerinței de pe piață.

Azi putem spune că am reușit, datorită prezenței noastre continue și implicarea deplină a managementului companiei alături de celelalte departamente. Au fost 10 ani în care imaginea companiei s-a schimbat radical, dintr-o societate aflată în stare de dificultate, la o companie puternică, care s-a impus pe piață, atat prin produsele și serviciile oferite, dar și prin responsabilitatea față de proprii angajati” Rodica Vasin.

Exporturile de produse Apulum acoperă majoritatea țărilor europene recunoscute ca tradiție și exigențe, precum Anglia, Germania, Franța, Italia, Grecia, Olanda , Finlanda și peste ocean - SUA, Mexic, Australia.

Devenind un adevărat brand, Apulum este rezultatul activității echipei manageriale coordonate de acționarul majoritar, iar consolidarea și dezvoltarea lui sunt asigurate prin derularea în viitor a unor noi proiecte de dezvoltare și eficientizare, cu două puncte importante - creșterea continuă, la nivelul de satisfacție al angajatului, și gradul de satisfacție al clienților noștri. Astăzi, Apulum este o familie cu 1500 de muncitori fideli.

Clujana. Povestea reinventării unui brand cu o istorie de peste 100 de ani

Cu o tradiție de peste 100 de ani, povestea Clujana începe în 1911, când tânărul tăbăcar Johann  Rennan împreună cu soția sa Carolina, fiica maestrului tăbăcar Atzner Meszaroș, migrează în Transilvania și deschid un atelier de tăbăcărie la Cluj. În timp, atelierul a devenit cea mai mare fabrică din România și apoi, în anii ’80, din estul Europei, care a reușit să își păstreze măiestria, în ciuda tumultului celor două războaie mondiale și ulterior a regimului politic restrictiv.

Tehnica profesionistă de procesare a pielii, calitatea și designul atractiv au făcut ca perechile de încălțăminte Clujana să fie vândute în magazine de pe întreg cuprinsul țării și apreciate de clienți ai magazinelor de profil din țări precum Germania sau Italia și alte state din vestul Europei.

Astăzi, brandul Clujana îmbină tradiția și modernitatea printr-un design nou și creativ, prin diversificarea liniei de producție și prin atenția tradițională față de calitatea produselor lansate pe piață în fiecare sezon. În 2018, Clujana marca pătrunderea în mediul digital printr-un showroom online și o prezență activă și constantă în social media.

În 2019, produsele Clujana adresează nevoile unui segment de clienți neexplorat până acum, tinerii cu vârste între 25-40 de ani, pășește în era digitală printr-o comunicare prietenoasă, orientată spre nevoile clientului, totul întru reinventarea acestui brand cu istorie și tradiție de excepție.

Clujana este astăzi o companie puternică, apreciată de iubitorii brandurilor autohtone de calitate, reinventată într-o piață marcată de competitivitate, dar atașată de valoarea produselor locale.

Eduard Geapana, Edy Creative. 5 ani de curaj.

Au trecut mai bine de 5 ani de când am lansat proiectul Edy Creative, dar sunt aproape 9 ani de când visam să fiu pe picioarele mele.

Se întâmpla prin liceu, când pasiunea pentru web și în special pentru construcția din spatele unui site imi părea o provocare extraordinară, o provocare descoperită în câteva cursuri făcute undeva aproape de Piața 1 Mai. A fost o introducere, un abecedar ce îți oferea posibilități noi și devenea complex de la an la an. Din acel moment învăț ceva nou în fiecare zi și continui acest proces deoarece în web design nu existe barieri, evoluția este continuă.

Începusem să scriu aceste rânduri anul trecut când mă întorceam de la conferința TECOMM din Cluj. Îmi aduc aminte de acea seară rece de octombrie, mă aflam într-un tren aglomerat care abia se mișca, cu o lumină slabă în interior, doar lumina ecranului de la tabletă oferea un pic de culoare în acel spațiu. Așteptam să scriu pe blog încă de atunci și știam că va urma să-l lansez, speram eu spre sfârșitul anului 2015, dar proiectele noi care au apărut m-au facut să amân actualizarea online (site-ul meu a fost până acum cel mai greu și mai lung proiect).

Când mă gândesc la drumul din ultimii ani, îmi dau seama că nu a fost ușor să ajung astăzi în acest punct. Am pornit o firmă fără să am prea multe resurse, am învățat totul din mers, am căutat soluții la probleme neașteptate și am învățat ceva nou în fiecare zi, de la bătaia de cap pe care o ai când apare lipsa de cashflow, până la modul de a negocia în proiecte, de a pune întrebări, de a dezvolta cu adevărat un marketing online pentru clienți.

Am simțit întotdeauna că acesta este drumul meu, deși am avut multe zile când am spus “Gata, mâine mă opresc”. Din astfel de momente se nasc idei noi prin care găsești soluții și chiar implementezi servicii noi.

Consider că acesta trebuie să fie drumul oricărui tânăr care începe o afacere, să treacă printr-un proces sănătos, care nu este ușor, dar care îl va ajuta să se dezvolte, să învețe și să contribuie în economie cu o afacere de succes.