1949 TARNAVA. Impletirea tradiției croitoriei pe măsură cu tehnologiile înalte

Una dintre primele fabrici care a produs cămăși pentru bărbați și bluze de damă în România încă își păstrează tradiția croitoriei de calitate, dar o combină astăzi cu materiale inovatoare și cu o abilitate de a adapta business-ul la condițiile mereu schimbătoare ale pieței.

Târnava Sighișoara sau ‘1949 Tarnava’, așa cum este cunoscut brandul la târgurile internaționale, a pornit ca o cooperativă mesteșugărească în 1949. Și-a schimbat statutul o dată cu vremurile, devenind societate comercială de stat, iar din 1996, o companie privată având capital exclusiv românesc.

Ce nu a schimbat, de-a lungul deceniilor, a fost convingerea că detaliile fac diferența. Tiparele, știința cu care se aleg țesăturile, cusăturile care nu trebuie să incomodeze, sunt rezultatul unei experiențe de 7 decenii.

De aceea, astăzi, 1949 Tarnava asigură producția pentru mărci internaționale de referință: MaxMara, Maison Labiche, MX, Lords and Fools, Etudes, Wappen etc. Printre clienți se mai numără poliția germană, jandarmeria italiană și română, licee și scoli naționale, vama belgiană și armata austriacă.

Devansând țări cu tradiție în domeniul confecțiilor, în anul 2000 Târnava a obținut medalia de platină la Târgul Mondial al Confecțiilor de la Geneva, iar în anul 2004 compania a fost medaliată cu aur la Madrid.

De la confecționarea detaliilor, la transportul semifabricatelor în cadrul liniilor de prelucrare și montajul și finisajele produselor, toate operațiunile se realizează în propriile ateliere de producție.

Tarnava realizează și produse la comandă (cămăși și bluze), cu tipare create după dimensiunile clientului sau după un model primit.

COLECȚIA CAPSULĂ, creată pentru a marca aniversarea a 70 de ani de Târnava Sighișoara, a fost lansată în luna decembrie 2018, în onoarea Centenarului Marii Uniri, ca semn de respect față de spiritul românesc și față de tradiții.

COLECȚIA DE PRIMĂVARĂ-VARĂ 2019 a fost lansată în cadrul Romanian Fashion Philosophy, la finalul lunii aprilie, și a fost creată în colaborare cu Rinad Muti, absolventă a Institutului de Modă din Milano. Ca o noutate absolută în România, tot atunci au lansat cămășile dintr-un bumbac tratat special pentru a respinge mirosuri și pete.

COLECȚIA TOAMNĂ–IARNĂ 2020 a introdus în portofoliu articole noi. Colectia destinată domnilor e dominată de cămășile imprimate, iar cea destinată doamnelor, de bluze albe în diferite modele. Bluzele pentru femei, care au broderii cu fir lurex pe platcă, etalează mesaje pozitive și de încurajare, atât de necesare în această perioadă.

Pentru prima dată în 70 de ani, din ateliere Târnavei au ieșit produse de „lounge” – de stat acasă, dar cu stil! Bluzele sunt lucrate din tricot cu fir lurex sau chiar cu paiete, pentru doamnele care petrec mai mult timp acasă și vor sa se simtă comfortabil în ținutele lor, dar care vor totuși să poarte ceva mai deosebit - și nu un banal trening!

Colecțiile 1949 Târnava pot fi urmărite pe Facebook ( 1949 Tarnava), pe Instagram (1949tarnava), și pot fi achiziționate online sau din magazinele proprii:

Online: www.tarnava.ro

Sighișoara: Strada Mihai Eminescu nr. 69

Brașov: Strada Saturn nr. 32

Terraria. Bucurie vie

Bucurie într-un borcan, într-o scoică, într-o scoarță de copac. Un microunivers care te va minuna și încânta de fiecare dată, care vă raspunde la drag, cu drag. 

În această eră a vitezei, când totul se întamplă pe repede-înainte, casele noastre sunt inundate de produse de masă și de unică sau scurtă folosință. Unii dintre noi simt însă nevoia să se înconjoare cu lucruri cu semnificație, create să reziste în timp, lucruri care celebrează individualitatea și originalitatea. 

Fiecare creație Terraria se naște după ore lungi de documentare și se inspiră din peisaje naturale – unele descoperite în imagini, altele descrise în cărți sau, pur și simplu, venite din lumi imaginare.  Alegem individual și cu mare atenție fiecare plantă și material, căutând suporți și accesorii unicat, vintage sau serie scurtă, cât de des posibil create manual. 

Ne documentăm despre fiecare material integrat în aranjament, astfel încât să-și aducă aportul la crearea unei piese unice, originale, în acord cu dorința clientului și care poate transmite mesaje subtile privitorului. Întotdeauna altfel, dar mereu la fel de personal. 

Suntem pasionați de natură, de plante, și căutam constant mijloacele prin care să le aducem în casele noastre, în forme care nu necesita îngrijiri intensive, dar ne încântă privirea și sufletul.  Ne dorim că piesele Terraria să fie mai mult decât un element de decor, să fie acel ceva care vă aduce aminte de bucuria de a trăi și de a prețui fiecare clipă. 

La Terraria făurim pe îndelete, cu intenție, dragoste și respect, atât pentru materialele implicate, cât și pentru cei ce se vor bucura de ele. Fie ei visători, călători, colecționari, suntem mereu aproape de oamenii cu suflet de artiști, amatori de plante, iubitori ai clipei și ai vieții. 

La Terraria vei găsi mereu câteva piese în atelier, perfecte pentru livrări rapide sau pentru când ai nevoie urgent de un cadou special. 

Ce ne place cel mai mult, însă, este să lucrăm piese la comandă, care ne pun la încercare imaginația și capacitatea de a transpune în culori, texturi și forme dorințele tale – pentru casa ta, pentru tine, sau amicii tăi.  Trebuie doar să aflam câteva detalii de bază despre cel care va primi piesa și de acolo începem să urzim povestea.  Alegem materialele potrivite și florile preferate și țesem un micro-univers în care să vă regăsiți: tu, persoana dragă și legătura voastră minunată. 

Palatul Noblesse. Loredana Preda, CEO Group Noblesse

Palatul Noblesse este un univers fascinant, unde s-a reînviat o lume apusă și care ne transpune în farmecul și eleganța nobilă a secolului trecut, un spatiu dedicat eleganței clasice, impunător și fascinant prin fiecare detaliu architectural.

Este o clădire monument istoric datând din 1881, cu un rol multifuncțional, care a fost complet restaurată, consolidată și amenajată, fiind redată astfel patrimoniului cultural și arhitectural bucureștean. Din dorința de a aduce plusvaloare pe piața de evenimente din România, Palatul Noblesse este un centru de artă și evenimente unic în Europa, astfel aici se pot organiza atât evenimente corporate, cât și evenimente private.

‘Ne-am folosit știința și sufletul să facem unic acest loc. Arhitectura, sculptura, pictura, scenografia, arta lucrării în lemn și câte altele există pe lumea aceasta, le-am adunat și contopit.

Dar palatul acesta, dedicat artei în general și design-ului de interior în mod special, nu este unul obișnuit. Este rezultatul unor căutări de ani buni, în care eu, personal, m-am definit și format ca om și mai apoi ca designer, în această profesie care m-a ales ea, înainte să o descopăr eu. Și m-am înconjurat de oameni pricepuți, bine pregătiți, cu greu aleși și bine formați, dar care, asemeni mie, iubesc design-ul și viața.   

Cu toții împărtășim emoția de a face lucruri frumoase atunci când oamenii vin la noi să le amenajăm o casă după trăirile lor. Și câtă bucurie simțim atunci când cineva ne calcă pragul, deoarece îi plimbăm ca într-o poveste, de la o încăpere la alta, și le spunem tainice adevăruri despre stiluri de amenajări, despre arta și povestea nașterii unei piese de mobilier, în care bate încă suflarea lemnului din care este făurit. Le spunem povestea minunată a acestei case, a etapelor grele și lungi pe care le-a trăit sub ochii noștri când, aproape distrusa complet, am luat-o și am îngrijit-o ca pe un om muribund. Și pereții ei vechi, dar falnici, i-am consolidat să țină mult de acum încolo, i-am restaurat stucaturile vechi, dar pline de măreție, iar tâmplăria am curățat-o cu grijă, să nu o doară lemnul din care a fost zamislită. Căci, numai așa, această casă veche și-a păstrat și ultima suflare, iar astăzi am readus-o la viață. Dar, ca o fată frumoasă, gata de pețit, i-am adus podoabe noi, din zilele noastre, căci cu mare grijă  i-am adăugat stucaturi noi și pardoseli din marmură bine lucrată și ferestre noi la geamuri, să intre soarele curios din fire să vadă cum arată frumusețea asta de casă. Mulți au fost cei care au lucrat cu sârguință la toate muncile grele, dar și la cele mai delicate, până când toate cele peste 40 de încăperi și odăi să arate așa cum sunt astăzi.’ Loredana Preda, CEO Group Noblesse

Proiectele noastre au primit de-a lungul anilor numeroase premii precum Boutique Award în cadrul „The Most Office” și au fost nominalizate în cadrul unor importante concursuri internaționale de design & arhitectură, cum ar fi: The International Design and Architecture Awards, The International Hotel & Property Awards, Restaurant & Bar Design Awards, “Excellent Architecture” în cadrul German Design Awards, Dezeen Awards.

În 2019, studioul nostru de design și arhitectură de interior a fost desemnat “Best Interior Design Studio in Romania” în cadrul Architecture Awards, competiție organizată de Build Magazine. Tot în 2019, Noblesse Group a primit Premiul pentru excelența în inovație în design interior”, în cadrul Designer Awards, organizat de publicația LUXlife MAGAZINE din Marea Britanie.

Anul acesta Noblesse Group a fost desemnat “Residential Interior Design Studio of The Year 2020 – Romania” în cadrul Architecture Awards, competiție organizată de Build Magazine din Marea Britanie și a primit titlul pentru “Best for HORECA Project Architecture, 2020 – Romania”, în cadrul competiției organizate de revista LUXlife.

Noblesse Group a fost nominalizat pentru titlu “The International Hotel & Property Awards 2020” de către The Design Society, din Marea Britanie, cu unul dintre cele mai provocatoare proiecte de design interior camere dehotel, Radisson Blu din București.

Noblesse Group este membru al Asociației Internaționale de Design Interior din Marea Britanie, alături de cele mai prestigioase birouri de arhitectură de interior din lume.

Una ca Luna. Anca Vintilă Dragu

‘Cea mai interesantă întâmplare legată de ceramică este că m-a adus pe un alt drum, asemeni drumului pavat cu cărămidă galbenă din Vrăjitorul din Oz. Ceramica m-a vrăjit şi a devenit a doua mea meserie. M-a captivat în aşa măsură, încât am decis să îmi schimb cariera, din economist şi brand manager am devenit artist ceramist şi designer de obiect.

Transformarea materiei este un miracol. Dintr-un sac de pulbere de minerale, apă şi foc, poţi crea obiecte palpabile cu texturi şi culoare, forme tridimensionale, poţi crea o lume întreagă din imaginaţie. Am ales ceramica pentru acest miracol al transformării, care îmi aduce bucurie şi uimire.

Apoi am avut şansa să fiu înconjurată de grupul ceramiştilor români din jurul Galateea Contemporary Art, cu care mă pot sfătui oricând şi a căror pasiune mă inspiră. Este o galerie ce promovează arta ceramică românească din anul 2009, pe plan local şi internaţional, cu un program curatorial consistent. Fac parte din acest grup din 2019, curatoriez expoziţii sub îndrumarea artiştilor cu experienţă, particip la crearea de proiecte comune, căci În arta mea este importantă materializarea unei idei, a unei experienţe.

Vreau să ofer privitorului o incursiune într-o lume, să îi ofer senzaţii, experienţa reconstrucţiei unei lumi pe care o cunoaşte prin intermediul altor ochi.

Ciclurile de lucrări #Antropociberneticus, #My neighbour, vorbesc despre lumea de azi, observaţii transformate în obiect, invită privitorul la o reflecţie asupra noii paradigme de viaţă în care ne aflăm.’ Anca Vintilă Dragu

Una ca Luna este un studio de ceramică şi design de obiecte funcţionale şi de design interior din ceramică creat de Anca Vintilă Dragu, artist vizual şi manager al proiectului.

Activitatea sa se desfășoară pe două paliere - design de produs şi producţie pentru brandul Una ca Luna şi ceramică sculpturală, artistică, fiind şi membră a grupului Galateea Contemporary Art.

Colecţiile Una ca Luna au participat de-a lungul timpului la festivaluri şi târguri de design locale şi internaţionale, precum Ambiente Frankfurt, Eunic pop and shop Brussels, Romanian Design Week, Made in RO, etc.

Design-ul Una ca Luna se caracterizează prin linii îngrijite, forme actuale şi culoare.

Filozofia Una ca Luna este aceea de a oferi inspiraţie celor din jur, inspiraţie prin design, inspiraţie într-o ceaşcă, inspiraţie pentru a-ţi urma visul.

Virginia Usiku. Chimia de dincolo de cuvinte

O apariție strălucitoare în peisajul modei românești, Virginia Usiku intră în contact cu lumea modelling-ului la vârsta de 16 ani, vizitând pentru prima dată Casa de modă Venus, aparținând fostei creatoare de moda Zina Dumitrescu.

Este născută și crescută în România, din părinți africani. Îi place să creadă că a existat o chimie dincolo de cuvinte între această pasiune și felul ei de a fi. S-au ales reciproc. Singurul moment pe care l-a știut cu adevărat a fost decizia de a deveni model. Pur și simplu. S-a produs ceva în interiorul său ce tine și în momentul de față. La acea vreme era doar un copil cu vise mărețe, ce s-a lăsat în voia visului. Își reamintește de dorința ei majoră de a milita pentru diversitatea, sub toate formele (dimensiuni, vârstă, culoarea pielii, etnie) în industria modei. Diversitatea vine totodată cu toleranța, acceptarea și îmbrățișarea faptului că suntem diferiți și unici. De asemenea, impune inspirație pentru viitoarele generații care vor să pășească în aceasta fascinantă industrie.În perioada facultății decide să ia în serios ideea de a lucra ca model, urmând ca  în cele din urmă să lucreze cu Agenția Avenue Models.

Au urmat diverse apariții în clipuri și campanii ale unor artiști cunoscuți și branduri la acea vreme. Ca orice adolescent plin de ambiții și gata să se cucerească pe sine a decis să își ducă dorința la un alt nivel vrând să cunoască cu adevărat frumusețea fashionul-ui: runway, shootinguri.

Modelul de culoare Virginia Usiku a colaborat cu designeri de renume precum Mădălina Dorobanțu (Pas du Tout), Alchemy, Ioana Ciolacu, Marie Ollie, Musette, Argo by Andreea Buga, Bianca Popp, Zenon, Nita Sao, Miau by Clara Rotescu, Vagabond,  Yoko, Laura Olaru, Barzoire.

Se remarcă în show-urile de modă realizate cu stil și eleganță de către Alin Gălățescu : Gala Avanpremiere, Soirée de la Mode, dar și în cadrul evenimentului anual Band of Creators.

O colaborare excelenta și de mare impact este cea cu stiliștii Ovidiu Buta, Amir Doboș, Dana Păun, Bianca Naumovici.

De asemenea, are apariții în editorialele revistelor Beau Monde, Viva, Cosmopolitan, A'list Magazine, dar și în videoclipuri ale unor binecunoscuți artiști români și internaționali: Parov Stelar( toată producția fiind românească 100%), regizor Hypno,  Inna, Alexandra Stan, Antonia, Sore, Cris Blaziny, Andreea Bănică, dar și în campanii și spoturi publicitare internaționale.

Este de asemenea Ambasadoare a doua ONG-uri, implicandu-se  totodată și în Campanii Sociale, dar și într-un program de mentorat în cadrul Asociației Create Yourself.

În prezent, Virginia activează în domeniul jurnalismului, domeniu ce se împletește perfect cu modelling-ul.

Mai multe detalii pe noul site al Virginiei, www.virginiausiku.com