ŞEZI. Drumul de la arhitectură la atelierul de tâmplărie

Octavia și Lucian Loiș, arhitecți după facultate, artiști înainte, sculptori în timp, tâmplari din întâmplare, au pus bazele ŞEZI in 2014. De-a lungul Facultății de Arhitectură din Cluj au purtat admirația față de folclor și respectul pentru oamenii simpli și atât de creativi. 

Profesia le-a dat libertatea să se integreze printre cei care au creat, creează și vor crea, spre păstrarea identității naționale. Ideile lor nu au limite. Iar libertatea totală de exprimare o descoperă atunci când proiectul se transformă în realitate, datorită echipei de specialiști din atelier, Viorel Bota și Adrian Bota. 

Drumul de la arhitectură la atelierul de tâmplărie s-a deschis odată cu două scaune pentru mire și mireasă, realizate pentru un cuplu care și-au unit destinele.  Le-au denumit “ŞEZI” - șezi la casa ta, șezi pe scaun- iar de atunci așa le-a rămas numele.

Nu s-au oprit aici, au simțit imboldul de a continua. Astfel au creat o gamă largă de produse cu inspirație tradițional românească.

Cei doi arhitecți speră ca prin munca lor să contribuie la tezaurul neamului românesc.

Mauverien. Pasiunea pentru culoare și printuri

MAUVERIEN a fost creat din pasiunea pentru culoare și printuri. Piesele vestimentare și accesoriile din bumbac organic prezente în prima colecție Spring/Summer 2020 înfățișează printuri minimalist-with-a-twist, utilizând elemente de limbaj plastic precum linia și punctul.

Procesul meu de creație este adesea inspirat din natură, simboluri și arta decorativă, însă o tematică foarte dragă mie este cea marină. De altfel, multe dintre print-urile din prima colecție Mauverien au ca sursă de inspirație motto-ul – “beachlife is the good life”, precum și elementele specifice universului litoral înfățișate într-o formă stilizată.

Întregul proces de creație al print-urilor precum și procesul de imprimare pe textile are loc în micul meu studio din Tulcea – un orășel încântător care este totodată și poartă de intrare către Delta Dunării. Toate produsele Mauverien sunt pregătite manual spre a fi ulterior imprimate digital cu ajutorul echipamentului de specialitate. Pentru imprimarea pe textile, folosim cerneala eco pe bază de apă, certificată de Oeko-Tex cu Eco Passport, astfel procesul de printare este unul sustenabil, care nu este dăunător omului sau mediului înconjurător.

Majoritatea pieselor vestimentare si accesoriilor Mauverien sunt din 100% bumbac organic fabricate la cel mai înalt standard de sustenabilitate de cei mai buni producători în domeniul articolelor de bumbac. De asemenea, fiecare produs este imprimat la comandă, încercăm astfel să păstrăm un stoc limitat, pentru a evita supraproducția.

Denumirea brand-ului s-a născut dintr-un joc de cuvinte. În 2010 pornind de la numele meu și dintr-un exces de zel în care îmi imaginam cum ar fi ca într-o bună zi să construiesc ceva al meu, am adăugat un strop de “mov”, culoare venerată pe atunci de mine, și așa a rezultat MAUVERIEN. Cu alte cuvinte, putem spune că “MAUVERIEN” s-a născut cu mult timp înainte de lansarea oficială din această primăvară.

Claudia Marian, Founder & Designer Mauverien

Hardot. ‘BREAKING THE RULES’

Suntem un brand românesc de încălțăminte, născut din pasiunea pentru pantofi a designerului Dana Iuga și inițiativa de afaceri a partenerei Alina Popa.

‘BREAKING THE RULES’ este conceptul de la care marca s-a născut. 

Hardot a fost creat pentru a încălca cea mai importantă regulă în fabricarea încălțămintei.În partea din spate a încălțămintei se folosește de obicei piele sau material moale pentru confort. Noi am încălcat această regulă și am folosit metal, care are contact direct cu pielea și funcționează.

Hardot este dovada vie că puteți obține orice vă puneti in minte. Este dedicat exclusiv femeilor ambițioase, cu o atitudine care spune ‘I CAN DO IT’. 

Arctic. Fabricate în România

Încă de la lansarea primului produs Arctic din fabrica noastră, în 1970, ne-am dedicat să facem diferența în viața consumatorilor noștri. Moștenirea bogată pe care o deținem ne definește cine suntem si ce facem astăzi. Succesul de care ne bucurăm de aproape jumătate de secol ne-a adus un loc aparte în peisajul comercial local. Arctic este astăzi printre cele mai puternice și mai performante companii din România, fiind și unul dintre cele mai cunoscute și apreciate branduri românești. De asemenea, suntem mândri că am reușit cu succes să ne facem apreciați și în afara granițelor. În prezent, 79% din producția noastră este exportată în peste 78 de țări din Europa, Africa și Asia, consolidând poziția companiei ca unul dintre cei mai importanți exportatori ai României.

Aproape de familiile românilor și cunoscându-le obiceiurile și tradițiile din interior, brandul nostru este foarte apreciat pentru calitatea produselor, pentru expertiza în industria electrocasnicelor, dar și pentru faptul că s-a adaptat constant la nevoile consumatorului, dezvoltând în permanență gama de produse. Facând diferența cu serviciile de calitate pe care le oferim, ne dorim să atragem cât mai mulți consumatori fideli și muncim din greu pentru a răspunde cât mai bine așteptărilor și cerințelor din ce in ce mai mari.

Mai mult decât atât, scopul nostru principal pe termen lung este de a maximiza valoarea economică durabilă printr-o abordare solidă și profundă a responsabilității sociale și a protejării și gestionării mediului înconjurător. În 2019 am început producția la noua noastră fabrică de mașini de spălat Industry 4.0. Acest moment a marcat începutul unei noi pagini în povestea de succes Arctic.

Noul avantaj pe care îl deținem ne face să fim extrem de mândri deoarece reprezintă un reper important atât pentru compania noastră cât și pentru consumatorii noștri: produse noi „fabricate în România” disponibile pe piață, realizate în una din cele mai performante fabrici din Europa!

Dl. Murat Büyükerk, CEO Arctic

Floraria ELflora. Diferente intre un simplu hobby si profesia de florist

De la vis la realitate nu este decat un singur pas. Avand o experienta de peste 8 ani in domeniul floral am deci sa facem din experienta acumulata un proiect care a devenit o afacere de familie.

Pe langa diploma de decorator floral, detin si diploma de formator si de PR, diplome obtinute la atelierele Ilbah. In urma absolviri cursului de decorator floral am participat la un concurs de aranjamente florale la care au participat toti absolventii cursului, inclusiv cei din anii precedenti. Din 40 de participanti inscrisi la concurs, am obtinut locul al 2-lea. 

Dorinta de aprofundare a cunostintelor in domeniul floral este motivul participarii si la alte concursuri de specialitate, premiul nefiind obiectivul princial, accentul fiind pus pe dobandirea de experienta.

Pe langa vanzarea de plante, buchete si aranjamente florale din magazin, oferim clientilor si pachete pentru nunti si botezuri, dar si aranjamente corporate pentru diferite firme.

Marfa este intodeauna proaspata si variata, aprovizionarea facandu-se la fiecare doua zile. Astfel rezulta un raport calitate-pret mult mai bun ca al concurentei, fapt care atrage si fidelizeaza clientii.

La baza alegerii numelui au stat mai multe criterii. Ne-am dorit un nume usor de retinut, format dintr-un singur cuvant, ca prin pronuntarea lui sa te duca cu gandul la obiectul de activitate, semnificatia numelui: EL – aranjamentele si buchetele sunt realizate de un barbat, iar flora te duce cu gandul la flori, florararie, la obiectul de activitate.

Mircea Neagu, owner ELflora