Signify pune în valoare patrimoniul cultural naţional prin intermediul iluminatului inteligent

Iluminatul este unul dintre elementele esenţiale care are capacitatea de a contribui la  creşterea atractivităţii unei zone, fie că vorbim despre capitale sau oraşe de mici dimensiuni. Acesta poate pune în evidenţă clădiri, monumente, elemente de infrastructură (poduri, de exemplu) şi poate ajuta o capitală precum Bucureştiul să devină un centru de interes atât pentru localnici, cât şi pentru vizitatori.

În prezent, iluminatul nu joacă doar un rol funcţional, de a oferi un nivel sporit de securitate şi de eficienţă energetică, ci a devenit o modalitate de a valorifica patrimoniul cultural naţional. Astfel, prin punerea în evidenţă a obiectivelor turistice şi a clădirilor, iluminatul arhitectural s-a transformat treptat într-un instrument cu un mare potențial pentru dezvoltarea orașelor și atragerea turiștilor.

Conștientizând impactul esențial pe care îl are lumina în conturarea identității unui oraş, dar şi în viața de zi cu zi a comunităților locale, Signify (anterior Philips Lighting), a dezvoltat soluţii inteligente de iluminat care permit accentuarea detaliilor arhitecturale ale clădirilor şi crearea unor efecte vizuale spectaculoase.

Pentru administrarea cât mai eficientă a iluminatului arhitectural, Signify a lansat platforma software Interact Landmark, bazată pe tehnologia Internet of Things şi disponibilă în cloud. Datorită celor două module principale (Scene Management şi Asset management), platforma de iluminat conectat permite monitorizarea şi gestionarea sistemului printr-o interfaţă dedicată, dar şi partajarea datelor colectate de la corpurile de iluminat. Astfel, municipalitatea are acces în orice moment la date legate de consumul de energie electrică sau de starea sistemului şi poate detecta cu uşurinţă eventualele erori de funcţionare, realizându-se, astfel, o mentenanţă preventivă.

Totodată, iluminatul poate fi schimbat şi adaptat cu uşurinţă prin intermediul unei simple aplicaţii mobile în funcţie de sezon sau de diverse evenimente de interes pentru comunitate. Folosind potenţialul IoT, se pot crea jocuri de lumini spectaculoase pe faţadele clădirilor, pentru a reflecta cât mai bine identitatea culturală a oraşului respectiv.

În România, Signify a dezvoltat numeroase proiecte de iluminat pentru monumente reprezentative din patrimoniul naţional, atât din Bucureşti, cât şi din ţară. De-a lungul timpului a iluminat faţada Palatului CEC de pe Calea Victoriei cu ocazia zilei de 1 Decembrie, Universitatea de Urbanism si Arhitectură « Ion Mincu »,  Cetatea Alba Carolina din Alba Iulia, Muzeul Naţional al Literaturii Române din Bucureşti, Cetatea Făgăraş, Piaţa Sfatului din Braşov în cadrul Festivalului Cerbul de Aur, Piaţa Cetăţii din Baia Mare şi Podul de Fier din Timișoara, Podul Mraconia și Chipul lui Decebal de la Clisura Dunării - cea mai înaltă sculptură în munte din Europa.

De asemenea, Signify a fost implicată şi în implementarea unor proiecte de iluminat de anvergură, care au vizat reabilitarea unor monumente istorice de referinţă. Un exemplu reprezentativ este Palatul Culturii din Iaşi, a cărui renovare a avut un impact direct în dezvoltarea economică a oraşului. Utilizând sistemul flexibil Color Kinetics, Signify a dezvoltat la Iaşi cel mai amplu proiect de iluminat arhitectural cu LED din România de la momentul respectiv, cu beneficii extinse pentru întreaga comunitate locală: culturale – susținând identitatea unică a orașului, economice – prin creșterea gradului de atractivitate a zonei ca destinație turistică și de business, sociale – implicând cetăţenii în redescoperirea valorilor oraşului.

Cetatea Deva este un alt proiect de acest tip, unde specialiştii Signify au optat pentru îmbinarea iluminatului funcțional cu cel arhitectural. Prin posibilitățile nelimitate de control și programare oferite de sistemul de iluminat, imaginea cetăţii se poate adapta la toate evenimentele programate pe întreg parcursul anului, de la sărbători naţionale, până la festivaluri sau concerte.

“Fără îndoială, iluminatul poate contribui la transformarea inteligentă a oraşelor, clădirilor şi monumentelor României, fiind coloana vertebrală a administrării eficiente a infrastructurii urbane, cu un impact direct în dezvoltarea economică sustenabilă”, precizează Bogdan Balaci, Director General Signify pentru Sud-Estul Europei.

Mai mult decât atât, Signify Romania se poate mândri și cu proiecte dezvoltate în regiune, pentru că România acționează ca un hub pentru țările din sud estul Europei, semnând contracte comericale și livrând produse în Slovenia, Croatia, Bosnia si Herzegovina, Serbia, Macedonia, Muntenegru, Kosovo, Albania, Bulgaria si Republica Moldova. În multe din aceste proiecte regionale, membri ai echipei de specialisti în aplicații de iluminat români au lucrat cu colegi din țările unde s-au dezvoltat aceste proiecte: Podul Hendrix din Zagreb, Giganții Luminoși din Istria- Croația, podul Vrla din Serbia, ca să amintim doar câteva.

Cu peste 44 de milioane de puncte de lumină conectate la nivel global și peste 17.750 de brevete, Signify (anterior Philips Lighting) este de peste 125 de ani în fruntea industriei iluminatului, fiind  numărul 1 în servicii, sisteme și produse LED și în Top 10 cele mai ecologice companii din lume,fiind hotărâţi să îşi extindă rolul de lider şi în domeniul iluminatului conectat, devenind astfel compania de iluminat pentru Internet of Things.

Bogdan Balaci, CEO Signify SEE

Bogdan Balaci a fost numit Director General în cadrul companiei Philips Lighting pentru sud-estul Europei, în anul 2014.

Născut intr-o familie pasionata de fizică, părinții fiind ambii profesori de fizică, nu este de mirare ca Bogdan devine în 1993 licențiat al Facultăţii de Fizică din cadrul Universităţii din Bucureşti, pentru ca în 2006 să obțină un MBA la Henley Business School din Marea Britanie.

Cu o experiență de peste 20 ani în industria IT și alte industrii conexe cu aceasta, unde a deţinut diferite funcţii de conducere, Bogdan este specializat în dezvoltarea strategică și operațională de business, precum și în managementul de echipe și proiecte complexe.

Principalele obiective în rolul de Director General al Philips Lighting SEE sunt dezvoltarea business-ului, atât la nivel strategic, cât şi operaţional, precum şi mentinerea poziţiei companiei ca lider în industria soluţiilor de iluminat economice şi inovatoare, în toate cele 10 ţări din sud-estul Europei unde compania este operaţională.

Ca lider în revoluţia tehnologiei LED, Philips Lighting creează sisteme de iluminat care pun pe prim plan eficienţa energetică, durabilitatea şi reducerea costurilor operaţionale. Interesul companiei se indreaptă către îmbunătăţirea vieţii şi a eficienţei mediilor interioare şi exterioare, oferind de la iluminat general funcțional, până la iluminat dinamic, cu scopul de a încuraja interacţiunile sociale şi a revitaliza comunităţile.

Noile soluţii de iluminat sunt mult mai eficiente şi axate pe nevoile consumatorilor, de aceea sunt adaptate pe diferite zone de aplicaţie, fiind mai aproape de consumatorul final: magazine, industrie, şcoli, spitale, stadioane etc.

Sistemele de iluminat Philips îi fac pe oameni să se simtă confortabil şi în siguranţă. Acestea transformă spaţiile şi mediul încojurător. În ceea ce priveşte iluminarea oraşelor, solutiile Philips înfrumuseţează nu doar clădirile şi edificiile arhitecturale, ci întregul oraş, făcându-l mai sigur, mai atractiv şi plin de viaţă.

Bogdan este un susținator al promovării eficenței energetice și a politicilor de sustenabilitate în Romania, a respectării standardelor de calitate în iluminat și a modernizarii: “Imaginați-vă o lume cu spații interioare și exterioare frumos iluminate, în care fiecare punct luminos este conectat la un sistem inteligent care oferă o lumina de înaltă calitate”.

Interesul companiei Philips Lighting pentru Iluminatul Conectat s-a născut din dorinţa de a face lumea mai frumoasă şi durabilă prin inovaţie. Viziunea companiei Philips Lighting este ca, până în anul 2025, să îmbunătăţească viaţa a peste 3 miliarde de oameni, concentrându-se pe creşterea eficienţei energetice a soluţiilor pentru iluminat public şi ambiental, promovând iluminatul cu LED ca soluţie eficientă din punct de vedere energetic pentru toate tipurile de aplicaţii.

“Sper ca România să evolueze. Vorbind din perspectiva sectorului în care activez, sunt convins că sistemele inteligente şi integrate vor acapara spaţiul public şi vor fi implementate soluţii care vor duce nu doar la modernizare, ci vor veni în ajutorul cetăţenilor şi se vor adapta la schimbările naturale. Mai mult, sper ca în România să existe peste câţiva ani platforme digitale de gestionare a serviciilor publice prin sistemele de iluminat integrate cu programe de software. Am speranţa că România va deveni o ţară inteligentă, bazată pe Internet of Things".

Andreea Cremenescu. Povestea 'my romanian store'

my romanian store aduce laolaltă tot ce-i mai frumos din arta românească autentică. Aici gasesti produse făcute cu pasiune de meșteri români consacrați, dar și lucrări ale tinerilor designeri români care reinterpretează arta tradițională într-o abordare modernă.

Povestea ‘my romanian store’ a inceput acum 5 ani, cand am dorit sa creez un loc special, o fuziune de tradițional și modern, LOCUL unde poti gasi NUMAI lucruri originale, românești, făcute de români conform obiceiurilor perpetuate de secole. Drumul nu a fost usor, insa aprecierile pe care le primim zilnic de la cei care ne viziteaza ne-au dat incredere in acest proiect.

Fiecare obiect din magazin are povestea lui – cine l-a facut, cum l-a facut si ce semnificatii poarta. Si noi, la randul nostru, suntem fascinati cand aflam toate detaliile direct de la mesteri si dorim sa transmitem mai departe toate aceste informatii, in speranta ca mestesugurile romanesti vor fi apreciate la adevarata lor valoare. Clientii nostri, in majoritate straini, raman uimiti in fata maiestriei mesterilor romani, in contextul in care in multe tari mestesugurile de odinioara s-au pierdut.

La ‘my romanian store’ gasesti obiecte din ceramică sau lemn, covoare, fețe de masă, ii, dar și îmbrăcăminte, carti și accesorii moderne. Sustinem cu drag si tinerii designeri romani, care isi gasesc inspiratia in simboluri vechi, dand viata unor produse moderne si aducand in prezent arta traditionala.

Puiu Manu. Cel mai longeviv creator de bandă desenată din lume şi al său ‘Căpitanul RO’, un supererou 100% românesc

Cel mai longeviv creator de bandă desenată din lume este un roman, Puiu Manu, astăzi în vârstă de 90 de ani, cel care a fost nelipsit din copilaria multor generatii prin revistele şi cartile pe care le-a ilustrat.

Puiu Manu, cel care ne-a stimulat fantezia prin paginile colorate din revistele Luminita, Arici Pogonici, albumele pentru copii, carti de colorat si materiale didactice, a realizat prima sa bandă desenată în 1955 şi a fost prezent în paginile vechii reviste „Cutezătorii“ de la primul număr şi până la ultimul. Prolificul grafician lucrează şi astăzi cu acelaşi pasiune la benzile desenate găzduite de noile publicaţii.

"Ca desenator de bandă desenată, aveam o oarecare invidie pe confrații mei din America ce puteau să jongleze cu minunatul "Superman", implicându-l în cele mai fantastice aventuri! Am trăit însă într-o perioadă în care acest «fantastic» era interzis! Dar, din fericire, am apucat și vremuri permisive la acest superb zbor (la propriu și la figurat!). Bucuria a fost și mai mare când acest povestitor de istorie, Adrian Cioroianu, mi-a propus să imaginez acest supererou român, asemănător celui american și care este înzestrat cu mult mai multe calități (firește, este român!) decât confratele său de peste ocean!" Puiu Manu.

Adrian Cioroianu își amintește despre momentul în care s-a născut ideea personajului Căpitanul RO: "Într-o seară de decembrie 2013, în acele zile pline de pace dintre Crăciun și Anul Nou, câțiva pasionați de bandă desenată – Dodo, Marius, Ștefan, Lucian, Octav și subsemnatul – se adunaseră în casa din București, mereu primitoare, a maestrului Puiu Manu. La un moment dat, cursul discuției a mers către întrebarea, pusă în joacă, "de ce nu avem și noi, românii, un supererou BD?", "l-aș vedea însoțit mereu de un urs și de o acvilă, ca simboluri ale Daciei și Romei!", am spus. "Cred că mi-ar plăcea să desenez așa ceva!", a spus Puiu Manu. A doua zi, deja schițam primele replici.