Salsi Sinaia, cea mai veche fabrică de Salam de Sibiu din România

Salsi Sinaia, cea mai veche fabrică de Salam de Sibiu din România

‘Omul sfinteste locul’ La Salsi Sinaia acest lucru se intampla de mai bine de 100 de ani.

Maini de aur mestesugesc zi de zi cel mai titrat salam din Romania. Zi de zi ,ceas de ceas, fara oprire. La multi ani generatiilor din Salsi Sinaia care duc mai departe mestesugul facerii Salamului de Sibiu.' Carmen Gavrilescu, Director executiv Salsi Sinaia

Cristian Crestincov. Sculptor.

Inclinatiile mele spre arta au aparut inca de la o vârsta frageda; îmi aduc aminte ca parintii mei si educatoarele nu știau cum sa ma oprească atunci cand desenam pe jos, pe pereti sau cand ma jucam la masa cu mancarea, modeland in unt sau in orice aveam in farfurie.

Astfel, drumul meu creativ a inceput a se contura. Parintii mei m-au incurajat in aceasta directie si m-au trimis sa urmez o scoala profesională de Arte Plastice in Chisinau si ulterior mama mea s-a mutat impreuna cu mine la Bucuresti pentru ca eu sa pot urma Liceul de Arte Plastice N. Tonita. Apoi a urmat in mod natural Facultatea de Arte Plastice Bucuresti – Sectia Sculptura unde am avut norocul sa dau peste niste profesori dispusi sa ma ajute sa descopar secretele bronzului si artei monumentale, ei fiind deja artisti consacrati la acel moment.

In acest context, au urmat numeroase proiecte si monumente la care am colaborat, lucrari de arta pe care le-am turnat in bronz, expozitii realizate in tara si strainatate.

Arta mea s-a conturat in jurul a 3 teme fundamentale, respectiv: 1- sacru, inger, suflet, credinta; 2 -Figurativ: personaje umane, portrete; 3- Regnul animal si natura.

Anul acesta mi-am propus sa tratez teme care sa transmita, pe langa o emotie, si un mesaj subinteles. In acest context lucrarile cele mai semnificative la care lucrez in continuare sunt: lucrarea medie „Strigatul Balenei” si monumentul „Regina Maria a Romaniei”. Monumentul Reginei Maria este un proiect extrem de complex si drag care sper sa depaseasca faza de macheta.

Apulum. Cea mai mare fabrică de porţelan din Europa

Astăzi cea mai mare fabrică de porțelan din Europa, Apulum s-a înființat în anul 1970 și a început să producă în anul 1971. Dintre cele 3 fabrici de porțelan existente în perioadă comunistă, Apulum s-a distins ca cea mai importantă, prin calitatea și diversificarea producției și a profesionalismului existent.

Anul 2007 a marcat, odată cu preluarea pachetului majoritar de acțiuni de către un investitor unic, trecerea la o viziune managerială concretizată în proiecte ambițioase, retehnologizare și programe de investiții desfășurate an de an, ceea ce a condus la creșterea considerabilă a capacităților de producție și a calității.

“Cu mari eforturi, împreună cu asociatul meu Dl. Alvaro Santini, am reușit să avem azi un flux tehnologic modern, o diversificare a producției, satisfacerea cerinței de pe piață.

Azi putem spune că am reușit, datorită prezenței noastre continue și implicarea deplină a managementului companiei alături de celelalte departamente. Au fost 10 ani în care imaginea companiei s-a schimbat radical, dintr-o societate aflată în stare de dificultate, la o companie puternică, care s-a impus pe piață, atat prin produsele și serviciile oferite, dar și prin responsabilitatea față de proprii angajati” Rodica Vasin.

Exporturile de produse Apulum acoperă majoritatea țărilor europene recunoscute ca tradiție și exigențe, precum Anglia, Germania, Franța, Italia, Grecia, Olanda , Finlanda și peste ocean - SUA, Mexic, Australia.

Devenind un adevărat brand, Apulum este rezultatul activității echipei manageriale coordonate de acționarul majoritar, iar consolidarea și dezvoltarea lui sunt asigurate prin derularea în viitor a unor noi proiecte de dezvoltare și eficientizare, cu două puncte importante - creșterea continuă, la nivelul de satisfacție al angajatului, și gradul de satisfacție al clienților noștri. Astăzi, Apulum este o familie cu 1500 de muncitori fideli.

Lactag. Compania care rescrie continuu povestea gustului bun, proaspăt și natu

Astăzi una dintre cele mai mari fabrici de prelucrare a laptelui din România, cu o istorie de peste 60 de ani, Lactag a luat ființă în 1956, la Costești, județul Argeș, sub numele fostei Întreprinderi de Industrializare a Laptelui, o societate cu capital integral românesc. Cu o capacitate de producție de peste 50.000 litri de lapte/zi, Lactag – acum o companie cu capital privat – a rămas în memoria colectivă ca unul dintre cele mai frumoase și apreciate branduri românești de tradiție.

Schimbarea acționariatului majoritar și preluarea companiei de către Robert Iriza şi Adriean Asan-Mic în 2012, care pregătesc un viitor ambițios pentru Lactag, investind în noi linii de producție, în logistică și în acțiuni de marketing, fac din companie un brand cu notorietate națională. Aceștia diversifică linia de produse lactate, decid intrarea pe piața mezelurilor din România și extinderea spre zona de retail, prin deschiderea magazinelor „Pe gustate” – cu un succes răsunător în rândul consumatorilor.

Prin aceste măsuri și datorită calității produselor naturale, procesate din lapte provenit din fermele românești, Lactag ajunge să producă atât sub marcă proprie, cât și sub marca unor lanțuri de hipermarketuri arhicunoscute în România, precum Carrefour, Cora, Auchan, Kaufland și în rețeaua românească de magazine Annabella.

Astăzi, produsele Lactag ajung pe mesele românilor prin intermediul a peste 2000 de magazine din retailul tradițional. Pentru că într-un sector puternic industrializat și competitiv, produsele Lactag reușesc să ne amintească de calitatea și gustul natural și proaspăt al laptelui de țară.

 

Clujana. Povestea reinventării unui brand cu o istorie de peste 100 de ani

Cu o tradiție de peste 100 de ani, povestea Clujana începe în 1911, când tânărul tăbăcar Johann  Rennan împreună cu soția sa Carolina, fiica maestrului tăbăcar Atzner Meszaroș, migrează în Transilvania și deschid un atelier de tăbăcărie la Cluj. În timp, atelierul a devenit cea mai mare fabrică din România și apoi, în anii ’80, din estul Europei, care a reușit să își păstreze măiestria, în ciuda tumultului celor două războaie mondiale și ulterior a regimului politic restrictiv.

Tehnica profesionistă de procesare a pielii, calitatea și designul atractiv au făcut ca perechile de încălțăminte Clujana să fie vândute în magazine de pe întreg cuprinsul țării și apreciate de clienți ai magazinelor de profil din țări precum Germania sau Italia și alte state din vestul Europei.

Astăzi, brandul Clujana îmbină tradiția și modernitatea printr-un design nou și creativ, prin diversificarea liniei de producție și prin atenția tradițională față de calitatea produselor lansate pe piață în fiecare sezon. În 2018, Clujana marca pătrunderea în mediul digital printr-un showroom online și o prezență activă și constantă în social media.

În 2019, produsele Clujana adresează nevoile unui segment de clienți neexplorat până acum, tinerii cu vârste între 25-40 de ani, pășește în era digitală printr-o comunicare prietenoasă, orientată spre nevoile clientului, totul întru reinventarea acestui brand cu istorie și tradiție de excepție.

Clujana este astăzi o companie puternică, apreciată de iubitorii brandurilor autohtone de calitate, reinventată într-o piață marcată de competitivitate, dar atașată de valoarea produselor locale.