Clujana. Povestea reinventării unui brand cu o istorie de peste 100 de ani

Cu o tradiție de peste 100 de ani, povestea Clujana începe în 1911, când tânărul tăbăcar Johann  Rennan împreună cu soția sa Carolina, fiica maestrului tăbăcar Atzner Meszaroș, migrează în Transilvania și deschid un atelier de tăbăcărie la Cluj. În timp, atelierul a devenit cea mai mare fabrică din România și apoi, în anii ’80, din estul Europei, care a reușit să își păstreze măiestria, în ciuda tumultului celor două războaie mondiale și ulterior a regimului politic restrictiv.

Tehnica profesionistă de procesare a pielii, calitatea și designul atractiv au făcut ca perechile de încălțăminte Clujana să fie vândute în magazine de pe întreg cuprinsul țării și apreciate de clienți ai magazinelor de profil din țări precum Germania sau Italia și alte state din vestul Europei.

Astăzi, brandul Clujana îmbină tradiția și modernitatea printr-un design nou și creativ, prin diversificarea liniei de producție și prin atenția tradițională față de calitatea produselor lansate pe piață în fiecare sezon. În 2018, Clujana marca pătrunderea în mediul digital printr-un showroom online și o prezență activă și constantă în social media.

În 2019, produsele Clujana adresează nevoile unui segment de clienți neexplorat până acum, tinerii cu vârste între 25-40 de ani, pășește în era digitală printr-o comunicare prietenoasă, orientată spre nevoile clientului, totul întru reinventarea acestui brand cu istorie și tradiție de excepție.

Clujana este astăzi o companie puternică, apreciată de iubitorii brandurilor autohtone de calitate, reinventată într-o piață marcată de competitivitate, dar atașată de valoarea produselor locale.

Constantin Nautics, Pasiunea pentru tot ceea ce înseamnă navigație.

Constantin Nautics este o companie înființată din pasiunea pentru tot ceea ce înseamnă navigație.

Fiind un împătimit al navigației, fondatorul companiei a început crearea unei linii de accesorii care să îi permită să păstreze cât mai mult din amintirile plăcute petrecute la bordul unui yacht în timpul navigării și, de aceea, toate accesoriile produse de companie sunt create din materiale folosite exclusiv pentru vasele cu vele.

Accesoriile Constantin Nautics pot fi purtate atât la ținute sport cât și la ținute smart-casual, marea majoritate a accesoriilor fiind unisex. Prin natura materialelor din care sunt construite, acestea pot fi purtate tot timpul, în condiții de umiditate, căldură sau frig fără a se deteriora sau a-și modifica forma, aspectul sau calitatea.

Toate produsele Constantin Nautics sunt confecționate manual și sunt creații originale. Acestea se adresează tuturor împătimiților de sporturi nautice care doresc să își amintească de momentele plăcute din timpul unei navigări reușite sau pur și simplu celor care doresc să poarte accesorii originale lucrate manual.

Sir Ludovic, Croitorie premium

În secolul trecut, experiența costumelor croite pe măsură era un lux accesibil, practic și foarte plăcut. Tradiția s-a păstrat în orașe precum Londra sau Napoli, unde marile ateliere Made-to-Measure și-au păstrat exclusivitatea și valorile tradiționale.

Sir Ludovic crede că fiecare persoană ar trebui să aibă un croitor, de aceea aduce această experientă înapoi la București, cu o abordare unică asupra croitoriei premium.

Amplasat intr- un spațiu primitor și confortabil din incinta Athenée Palace Hilton, showroom-ul este proiectat astfel încât procesul de personalizare a unui costum făcut pe măsură să fie o experientă remarcabilă.

Întreaga filozofie a Sir Ludovic este construită în jurul valorii de a crea piese nemuritoare, care nu ies din modă, permițându-le să fie purtate an după an. Fiecare piesă este concepută pentru a surprinde personalitatea fiecărui individ și pentru a complimenta forma unică a corpului.
La granița dintre design și croitorie și cu o afinitate fermă fată de calitate, măiestrie și eleganță, Sir Ludovic, împreună cu alegerea din sute de tesături în diferite compoziții, culori și modele, combinat cu valorile tradiționale ale croielii, va crea hainele cele mai rafinate, la cel mai înalt standard de finisare.
 

DACIKA, Casa de bijuterii Micri

Dacia este mai mult decât ținutul dintre Nistru și Tisa, ale cărui nemăsurate bogății naturale și spirituale au fost apărate de-a lungul secolelor, cu curaj și îndârjire, de oameni inteligenți, de animale legendare și de zei puternici. 

Dacia este mai mult decât legiunile, regimentele sau brigăzile înființate ca să îl apere. Dacia este mai mult decât un nume de marcă comercială, un brand sau un produs. Dacia reprezintă patrimoniul cultural transmis de-a lungul generațiilor, de mai bine de două milenii. Dacia inseamnă energia spirituală a înaintașilor, Dacia inseamnă moștenirea lăsată urmașilor.  
Dacia este conștiință dăinuirii.  
   
Din Dacia, tezaur al culturii și civilizației pe care cu mândrie o reprezentăm, am cules cu dragoste și pasiune emoțiile și simbolurile pe care le-am investit în colecția DACIKA. Marcă comercială inregistrată a casei de bijuterii Micri, DACIKA este proiecția în prezent și în viitor a unui trecut imemorial, marcat de o impresionantă mitologie și de simbolistică remarcabilă.   
   
Lupul dacic este principală sursă simbolică a colecției DACIKA. Împrumutându-și forma stindardului purtat în luptă de războinicii daci, Dracon reprezintă sincretismul spiritual lup-dragon-șarpe ce a devenit simbol al civilizației geto-dace. Acesta înglobează elemente totemice, cu rol protector și inițiatic. Incărcătura sa simbolică îl plasează în teritoriul mitologic al zeului suprem Zamolxis și îl conectează cu legenda Marelui Lup Alb. Dracon este considerat în cultura populară drept protector al dacilor și al urmașilor acestora.  

Pentru realizarea acestei bijuterii au fost folosite, cu mândrie și pasiune, simboluri de origine geto-dacică.  Acestea îi conferă un rol spiritual de protector al persoanei ce o poartă, împrumutându-i acesteia curaj și energie creatoare.  

Corina Fakesch, ConeXXiuni

credit foto Marc Fippel

credit foto Marc Fippel

Absolventă a Facultății de Științe Economice, cu zece ani de experiență în domeniul vânzărilor, am renunțat la siguranța jobului dintr-o companie multinațională, pentru a face un bine prin artă. 

‘Să fac ceea ce îmi place’ al copilăriei mele înseamnă pentru mine, în anul 2014, lansarea unui brand ‘Corina Jewelry Design’ și a unei colecții de bijuterie contemporană, ‘ConeXXiuni’, inspirată din tradiția și simbolurile populare românești de pe vechile cămăși țărănești. 

Arta cusutului și a prelucrării metalelor m-au pasionat de când eram mică și m-au ajutat să îmi creez un stil aparte, unic, pe care l-am și patentat, atât în Europa, cât și în SUA.
 
Am reinventat și reinterpretat podoabele contemporane, unind spectaculos metalul prețios din argint și ața mouline colorată.  

Fiecare bijuterie este lucrată manual, cu multă dragoste și atenție la detalii. Ea este încărcată cu multă energie și are o poveste, care ia naștere din sutele de împunsături magice, care străpung metalul prețios, și care abia așteaptă să fie purtată de către iubitoarele de frumos. 

‘Semnele cusute sunt un alfabet care vorbește despre noi, românii, despre ceea ce am fost și suntem.’

Cum altfel s-ar putea face libertatea artistului, dacă nu s-ar transmite: ‘din generație în generație’?

credit foto Andreas Markakis