SunGarden Golf & Spa Resort. Un ținut al liniştii și rafinamentului.

Unde îți pleacă mintea atunci când îți permiți să iei o pauză?

Te poate duce pe un vechi teren de vânătoare lângă Cluj-Napoca, un domeniu de 40 de hectare retras și, totuși, la 15 min de inima Transilvaniei.

Un loc care te învață ca intangibilul este acum tangibil. Unde pădurea autentică, pajiștea proaspătă, albastrul apei și albastrul cerului, pacea pe care o meriți și o cauți sunt ale tale, de când ai intrat.

Beneficiile oferite de SunGarden Golf & Spa Resort sunt oferite atât de camerele confortabile, cât și de sălile de conferință și de restaurantul specializat în gastronomie locala, internațională. Terasa Romană te îmbie să stai la umbră cu un pahar de vin bun sau Terasa Venice, unde există o grădină interesantă și o piscină, oferă cocktailuri și mese delicioase.

Terenul de golf, construit pe o suprafață de 12 hectare, o investiție în jur de un milion de euro, este deschis oaspeților hotelului, dar mai ales grupurilor sau persoanelor care vin special pentru competițiile de golf. Acesta are un traseu interactiv de 9 parcursuri, fiecare traseu fiind diferit ca stil și decor.

Iubitorii acestui sport au la dispoziție și o academie care le oferă lecții de golf.

Centrul Wellness & Spa garantează o experiență unică și profund relaxantă în zona Aqua Experience, ce include un bazin cu hidromasaj, saună cu infraroșu, bazin cu apă sărată, tepidarium și baia turcească.

O călătorie seculară se poate experimenta în zona Amedeea Paradise, pe marginea unei vetre antice, un vis misterios în zona de Mystic Relaxing Volcano și alte 5 saune inedite: sauna Finlandeză, considerată una dintre cele mai frumoase saune din Europa, o saună Bio relaxantă și purificatoare, saună sărată și Aroma sauna din lemn de cedru, veșnic mirositor.

SunGarden Wellness & SPA vine în întâmpinarea dorințelor, relaxării și sănătății cu tratamente importante de purificare, detoxifiere, tratamente Signature impresionante, masaje, terapii și ritualuri alese din toate colțurile lumii.

Fiind situat în centrul Transilvaniei, pachetele SunGarden Golf & Spa Resort pentru relaxare sunt inspirate de această regiune care abundă în peisaje mirifice, terenuri fertile, floră și faună bogată, tradiții vii și oameni primitori. În acest sens există câteva “Ritualuri Semnătură”, specifice zonei.

SunGarden Golf & Spa Resort, explorează legenda!

Hotel PRIVO. Un refugiu minimalist pentru business şi relaxare.

Amplasat într-o zonă retrasă și liniștită, aproape de centrul orașului Târgu Mureș, PRIVO este un concept hotelier în care istoria și modernismul se completează reciproc pentru a crea un stil distinct.

PRIVO este un refugiu minimalist pentru business și relaxare, unde designul propune un dialog cald și primitor intre hotelul modern si ansamblul istoric format din Vila Csonka și parcul cu o suprafaţă de 3.500 mp.

Hotelul isi întâmpină oaspeții cu o abordare moderna, un design simplu, aerisit și o atmosferă ce reflectă caracterul unic al locului.

Restaurantul fine dining a fost inclus in ghidul Gault & Millau 2018 la categoria Destinatii Speciale, si a fost selectat in primele 3 restaurante din Romania pentru "Best service 2018”. La PRIVO se organizeaza periodic cine gastronomice si degustari de vinuri.Restaurantul, enoteca, sălile de conferințe, spa-ul si parcul sunt câteva dintre elementele prin care hotelul caută să ofere oaspeților simbioza perfectă între muncă și relaxare. Oaspetii hotelului au parte de o experienta unica, fie ca este un team-building sau o cina a-la-carte.

36 premii nationale & internationale: Luxury Travel Guide - European Awards 2018 si 2017; Romanian TopHotel Awards 2018, 2017 si 2016; Trip Advisor, Travelers’ Choice Award 2018, 2017, 2016 si 2015 – Top Hotels din Romania; Haute Grandeur Global Hotel Awards 2017; World Travel Awards 2017; Wine Spectator, SUA - Award of Excellence 2017, 2016 si 2015; Romanian eTravel Awards 2017 si 2016; Romanian Travel Forum 2017; International Hospitality Awards 2016; World Luxury Restaurant Awards 2016; Romanian Digital Travel Awards 2015; World Luxury Hotel Awards 2016 si 2015.

Românii #iubescsalatele de secole. Eisberg le reinventează în mileniul III

Istoricii ne spun că oamenii consumă frunze de salată de cel puțin cinci milenii. Prima oară, consumul de salate apare documentat în Egiptul antic, de unde se răspândește în bazinul mediteraneean, prin greci și romani, iar de la ei în întreaga Europă.

Potrivit cercetătorului în gastronomie Cosmin Dragomir, la noi, istoria documentată a salatelor are doar câteva secole. Cele mai vechi menționări apar într-un manuscris brâncovenesc - o colecție de rețete atribuită Postelnicului Cantacuzino - găsit la începutul anilor '90 în arhiva Academiei Române de către cercetătoarea Ioana Constantinescu și publicat pentru prima dată în 1997 la editura Fundației Culturale Române (actualul ICR) sub titlul: “O lume într-o carte de bucate, manuscris din Epoca Brâncovenească”.

Din rețetele de acum trei secole devine clar că salatele erau, la mesele boierești și domnești, la temă cu gastronomia occidentală și pline de ingrediente suprinzătoare: andive, sparanghel, rădăcină de cicoare, capere, sfeclă roșie, rodie, stafide, morcovi etc. Cu adevărat important este faptul că salatele constituiau deja, un fel aparte de mâncare și nu doar „o garnitură” de însoțire a altor preparate. A se remarca și sezonalitatea evidențiată încă titlul capitolului: „Învățături de a face multe feliuri de sălături, după vremi”.

Și în acele vremuri, asezonarea și dressingul sunt cele care, adăugate, transformă o mână de verdețuri într-o salată. Musai ca dressingul să conțină o parte acidă: oțet, zeamă de lămâie etc. Iar dacă la 1700 tehnica era deja folosită, în primele noastre cărți de bucate tipărite în țările Românești lucrurile nu aveau cum să fie altfel.

Prin urmare, autorii de cărți de bucate – Kogălniceanu și Negruzzi (1841) și postelnicul Malochi Drăghici (1846) în Moldova, Maria Maurer (1847) și Crist Ioninn (1865) în Valahia - ca să-i cităm doar pe cei mai timpurii - menționează pe foarte scurt, ca fiind de la sine înțeles, tehnica prin lapidarul: „ca la orice salată”. Tot de aici conchidem că salatele erau un preparat atât de rutinat, de uzual, încât nu necesita texte explicative.

Nu avem cum să nu-l amintim aici și pe cel mai important gastronom român de după '89. În salatele fără legume din monumentala sa carte „Bucate, vinuri, obiceiuri românești”, Radu Anton Roman ne prezintă întâlnim salata ardelenească și cea de păpădie, care au în comun boiaua folosită la asezonare - semn clar că acestea culese din sate de la nord de Carpați.

Undeva pe drum, însă, probabil în timpul regimului comunist, relația românului cu salata s-a modificat. Poate în graba industrializării, poate pe fondul penuriilor, salata și-a schimbat forma și menirea. 1989 ne-a prins numind salată fie aperitivele tradiționale de sărbători, ca salada de boeuf, ori pe cele sezoniere (de vinete, de ardei copți). Iar salata cu frunze proaspete a fost „marginalizată” ca aperitiv de primăvară (la apariția lăptucii pe piață), ori ca garnitură secundară la felul principal. Iar aceasta din urmă, de obicei făcută cu varză și/sau legume de sezon.

După 1989 – mai precis, de prin 1995 - Eisberg a pornit într-o curajoasă misiune de a reda salatei statutul pe care-l merită pe masa românilor. Prin tot ce facem, încurajăm românii nu doar să considere salata un fel distinct de mâncare, gustos, versatil și ofertant – ci și să-și schimbe obiceiurile dietare nesănătoase și să aibă mai multă grijă de propria sănătate, incluzând mai multe salate în masa lui zilnică.

ROM, Mândru sa fie ROMânesc

A început ca o ciocolată produsă în Fabrica de produse zaharoase Bucureşti și a devenit o părticică din istoria românilor.

Baton de ciocolată născut în comunism, ROM a devenit martor dulce al tuturor schimbărilor din ultimii 54 de ani.

A așteptat răbdător să te îndulcească, pe vremea când trebuia să stai la coadă ore în șir, doar pentru a-ţi face o mică bucurie.

Te-așteaptă răbdător și acum, să îl alegi de data aceasta, din sutele de alternative existente pe piață. Dar a rămas la fel: acelaşi gust inconfundabil care îţi trezeşte amintiri de fiecare dată când îl savurezi.

A fost lângă tine când căutai șoptit pe hartă un loc în care să-ți trăiești povestea liber. Este aici și acum, lângă copiii tăi, care n-au fost nici pionieri, nici şoimi al patriei, dar care au extras patriotismul din valori autentice, vechi și noi, care i-au inspirat.

A câștigat lupta cu timpul și și-a păstrat identitatea. Și te provoacă şi pe tine să faci acelaşi lucru. Să fii mândru că eşti român, oriunde te-ai afla.

Pentru că un strop de ironie și mult haz sunt cele mai puternice arme împotriva uitării. ROM le-a folosit și a devenit vocea relevantă a patriotismului: a unit românii de pretutindeni, amintindu-le că avem cu toţii aceeaşi istorie. Același trecut. Și un viitor plin de posibilități și amintiri nescrise încă.

De Centenar, ROM ramane doar tricolor, mandru sa poarte cu sine doar steagul tarii si nimic altceva.

Eisberg – Calitate elvețiană, lifestyle internațional, prospețime românească

Eisberg, sinonim în prezent în țara noastră cu ideea de salată modernă, are o vechime de un sfert de veac în România și de aproape jumătate de secol în Elveția, țara unde s-a născut.

Suntem un brand care apără dreptul la un stil de viață sănătos prin prospețime și diversitate și care, în Anul Centenarului, îi îndeamnă pe români să privească înainte, fără să uite ce au în spate.

Românii au o tradiție multiseculară legată de salate. Consumul de „sălăți” moldovenești, „sălături” muntenești și „șalate” ardelenești în Țările Române e atestat documentar în cronici și în primele cărți de bucate. Românii iubesc salatele, dar nu le-au dat niciodată rolul principal pe masa lor. Salata, până de curând, era pentru noi doar garnitura secundară de vegetale proaspete care însoțea, la masă, o friptură sau un grătar.

Aici intervenim noi și misiunea noastră. Cu o multitudine de produse – mixuri de salate, de legume și salate, compoziții de salate, toate gata spălate și ambalate, pe care trebuie doar să ți le asamblezi – în gamă, noi vrem să punem acest aliment în centrul dietei românești moderne.

Dacă sănătatea în bucate e scopul misiunii, garanția calității și a prospețimii reprezintă mijlocul acesteia. Suntem cei mai buni în a urmări, controla și verifica tot drumul salatei, de pe câmp în farfurie. Ne definim prin diversitate, prin calitate și prin siguranță - iar românii, cu ajutorul nostru, își redescoperă, dar și reinventează felul în care se hrănesc și-și oferă, rapid și sigur, timp pentru drumul lor înainte.

Eisberg înseamnă și povestea de succes al celor care au contribuit la creșterea continuă a acestui brand pe rafturile și în mintea și inima românului – oamenii din companie. Poate cel mai bun exemplu este cel al Nicoletei Scarlat, directoarea de vânzări, care și-a început activitatea la Eisberg în 2002 pe banda de producție și, 16 ani mai târziu, este parte integrantă a proceselor decizionale din companie, cu un rol inclusiv la nivelul grupului Bell (din care face parte Eisberg), și vectorul principal de comunicare publică al acesteia. Nicoleta este dovada vie că, prin muncă, talent, voință și ambiție, un român poate ajunge acolo unde-și dorește. Iar toate acestea sunt calități ale majorității românilor.