Ana Consulea, Cofetar & fondator Zexe Braserie

Ana Consulea este cofetar și fondator al Zexe Braserie, un loc născut din dorința de a reda savoarea cofetăriei românești.

La doar 29 de ani, Ana Consulea este deja un nume cunoscut în lumea iubitorilor de deserturi din București (și nu numai). A studiat arta cofetăriei în Franța, la Școala de Cofetari din Montbeliard, unde a avut șansa să învețe de la nume mari din cofetăria artizanală: Eric Vergne, Pierre Herme, supranumit „zeul macarons”, și Miackel Azouz. După un an de cursuri intense, în 2012, Ana s-a întors în România, hotărâtă să schimbe gusturi și mentalități și să arate publicului din România că avem o cofetărie robustă și plină de personalitate, originală tocmai prin caracterul ei cosmopolit.

Cofetarul a reușit rapid să atragă atenția publicului amator de dulciuri de calitate, prin linia de deserturi servită în restaurantele familiei, Zexe. Inițiativa de a-și deschide o braserie proprie, în care toate prăjiturile să stea sub același acoperiș, a venit în 2016, la patru ani de la finalizarea studiilor, o perioadă care a presupus mult efort și cercetare la nivelul istoriei cofetăriei românești.

Ana Consulea a reușit astfel să reviziteze, într-un mod original și foarte contemporan, cu ingredientele și tehnicile de astăzi, rețete istorice de prăjituri românești, uitate de foarte multă lume - Tache Ionescu, Carme Sylva, Joffre și Regina Maria.

‘Prăjiturile istorice revizitate au luat naștere în urma unui studiu intens la nivelul cofetăriei românești vechi. Așa am descoperit o serie de lucruri foarte interesante și extrem de puțin știute (spre deloc) despre cofetăria românească. De exemplu, în perioada interbelică, Bucureștiul era capitala cu cele mai multe cafenele și cofetării din Europa. De asemenea, ne vine să credem sau nu, macarons tronau în mijlocul cărții Ecaterinei (Colonel) Steriady încă de la 1875.

Și atunci ne-am pus întrebarea firească: ce s-a întâmplat cu toate acestea și cum de, în 2011, vitrinele cofetăriile din București arătau precum cele ale Franței anilor ’60? Cum ar fi arătat lucrurile dacă nu am fi avut o întrerupere de aproape 45 de ani? Credem cu tărie că, dacă am fi avut continuitate, cofetăria românească ar fi stat astăzi pe podiumul marilor concursuri de cofetărie, alături de Franța sau Italia.

Conceptul inițiativei noastre la Zexe Braserie este, așadar, foarte simplu: să aducem în contemporan vechile rețete românești de prăjituri care erau la ordinea zilei în toate restaurantele, braseriile și cofetăriile românești din perioada antecomunistă și să le arătăm oamenilor cum s-ar fi dezvoltat cofetăria românească dacă nu ar fi suferit întreruperile pe care le cunoaștem cu toții.

Și nu, nu reinterpretăm rețete, ci mai degrabă la revizităm. Toate prăjiturile noastre istorice sunt inspirate din cărți românești vechi. Procesul de revizitare este următorul: testăm rețeta din carte, care, de cele mai multe ori, nu corespunde gustului actual. Așa că menținem ingredientele, gusturile principale și creăm un desert nou, în liniile celui din carte, dar adaptat gustului actual, cu ingredientele și tehnicile actuale.

Prăjitura Regina Maria este inspirată din cartea „Dulciuri”, de Maria General Dobrescu. În versiunea veche, prăjitura avea la bază un blat dens cu fructe uscate, unt, migdale și caise, care semăna cu o coroană plină cu nestemate. În primă fază, am păstrat blatul cu fructe uscate, dar am decis să îl schimbăm când ne-am dat seama că devine o prăjitură mult prea grea pentru primăvară-vară. Și, cum voiam să o avem în meniul permanent, am păstrat migdalele într-un biscuit mult mai ușor și am introdus fructele în interiorul unei creme de vanilie, turnată într-o formă delicată, de floare. O prăjitură demnă de o regină care vedea frumusețea drept o datorie a oricărui suveran.’ Ana Consulea

Artesana. Arta lactatelor naturale si sanatoase.

Campania #Diagnostic85

Alina si Daniel Donici, fondatorii brandului Artesana, au participat la campania umanitara #Diagnostic85, campanie organizata de ‘La primul bebe’.

Cei doi fondatori, pe post de ghizi, au pus umarul la aceasta campanie si au licitat un tur complet al fabricii, transport, cazare și, la final, un coș cu produse Artesana, pentru 3 mămici si copiii lor.

Fabrica Artesana a fost astfel gazda unui tur în care oaspetii au putut vedea cum se prepară iaurturile preferate ale copiilor, principii urmate in fabricarea acestora și ce însuflețește echipa Artesana.

Oaspeții Artesana au vizitat si o ferma de 60 de animale situata la 20 de km de Tecuci, ferma administrata cu dedicatie de o familie cu doi copii.

"Pe lângă dificultăţile legate de alimentaţia copiilor, trebuie să fim foarte atenţi la educaţia lor, trebuie să îi educăm cu bun simţ şi să îi învăţăm să citeasca etichetele, sa se descurce singuri, pentru că nu ştim ce se va întâmpla în viitor.“ Alina Donici

Masa-Casa. Un concept nutritional antiaging cu grija pentru gust.

Dupa ce a dat aripi si jaratic Pegas-ului Andrei Botescu mai da drumul unui proiect neobisnuit in domeniul nutritiei si sanatatii, impreuna cu Anamaria Georgescu - Masa-Casa, un concept nutritional antiaging cu grija pentru gust.

‘Aventura noastra a inceput din pasiune si amuzament intre prieteni, testand, gustand si mancand impreuna (de unde - Masa) la fiecare dintre noi acasa (de unde - Casa).

MASA - CASA este un concept unic, ce isi propune sa exploreze si dieta ketogenica/low carb, combinand elemente din bucataria locala romaneasca cu elemente din zone indepartate, unde am calatorit si experimentat retete delicioase.

Revolutia alimentatiei low carb este in plina desfasurare la nivel mondial, acest stil de alimentatie romitand un control al greutatii, dar si sustinerea sanatatii si chiar prelungirea vietii (lifespan, health span).

Pentru a ne sustine noul stil de viata sanatos am deschis primul restaurant din Bucuresti specializat pe dieta ketogenica, pe strada Mihai Eminescu 206, intr-o locatie micuta. Aici gatim printre  altele pizza cu continut scazut de carbohidrati cu blat din faina de migdale si fibre de in. La fel burger sau paine low carb si chiar prajituri si torturi din care te poti infrupta fara sa te simti vinovat ca ai exagerat cu consumul de zahar si carbohidrati.

Pe langa faptul ca ne simtim grozav de cand nu mai mancam zahar, vizitele la dentist au disparut, iar kilogramele in plus s-au topit fara sa revina

Experimentam si inovam mereu noi retete si combinatii culinare cu gandul sa obtinem si sa oferim o dieta sanatoasa, bazata pe ingrediente sustinute sezonier.’

Salsi Sinaia, cea mai veche fabrică de Salam de Sibiu din România

Salsi Sinaia, cea mai veche fabrică de Salam de Sibiu din România

‘Omul sfinteste locul’ La Salsi Sinaia acest lucru se intampla de mai bine de 100 de ani.

Maini de aur mestesugesc zi de zi cel mai titrat salam din Romania. Zi de zi ,ceas de ceas, fara oprire. La multi ani generatiilor din Salsi Sinaia care duc mai departe mestesugul facerii Salamului de Sibiu.' Carmen Gavrilescu, Director executiv Salsi Sinaia

Lactag. Compania care rescrie continuu povestea gustului bun, proaspăt și natu

Astăzi una dintre cele mai mari fabrici de prelucrare a laptelui din România, cu o istorie de peste 60 de ani, Lactag a luat ființă în 1956, la Costești, județul Argeș, sub numele fostei Întreprinderi de Industrializare a Laptelui, o societate cu capital integral românesc. Cu o capacitate de producție de peste 50.000 litri de lapte/zi, Lactag – acum o companie cu capital privat – a rămas în memoria colectivă ca unul dintre cele mai frumoase și apreciate branduri românești de tradiție.

Schimbarea acționariatului majoritar și preluarea companiei de către Robert Iriza şi Adriean Asan-Mic în 2012, care pregătesc un viitor ambițios pentru Lactag, investind în noi linii de producție, în logistică și în acțiuni de marketing, fac din companie un brand cu notorietate națională. Aceștia diversifică linia de produse lactate, decid intrarea pe piața mezelurilor din România și extinderea spre zona de retail, prin deschiderea magazinelor „Pe gustate” – cu un succes răsunător în rândul consumatorilor.

Prin aceste măsuri și datorită calității produselor naturale, procesate din lapte provenit din fermele românești, Lactag ajunge să producă atât sub marcă proprie, cât și sub marca unor lanțuri de hipermarketuri arhicunoscute în România, precum Carrefour, Cora, Auchan, Kaufland și în rețeaua românească de magazine Annabella.

Astăzi, produsele Lactag ajung pe mesele românilor prin intermediul a peste 2000 de magazine din retailul tradițional. Pentru că într-un sector puternic industrializat și competitiv, produsele Lactag reușesc să ne amintească de calitatea și gustul natural și proaspăt al laptelui de țară.