Clujana. Povestea reinventării unui brand cu o istorie de peste 100 de ani

Cu o tradiție de peste 100 de ani, povestea Clujana începe în 1911, când tânărul tăbăcar Johann  Rennan împreună cu soția sa Carolina, fiica maestrului tăbăcar Atzner Meszaroș, migrează în Transilvania și deschid un atelier de tăbăcărie la Cluj. În timp, atelierul a devenit cea mai mare fabrică din România și apoi, în anii ’80, din estul Europei, care a reușit să își păstreze măiestria, în ciuda tumultului celor două războaie mondiale și ulterior a regimului politic restrictiv.

Tehnica profesionistă de procesare a pielii, calitatea și designul atractiv au făcut ca perechile de încălțăminte Clujana să fie vândute în magazine de pe întreg cuprinsul țării și apreciate de clienți ai magazinelor de profil din țări precum Germania sau Italia și alte state din vestul Europei.

Astăzi, brandul Clujana îmbină tradiția și modernitatea printr-un design nou și creativ, prin diversificarea liniei de producție și prin atenția tradițională față de calitatea produselor lansate pe piață în fiecare sezon. În 2018, Clujana marca pătrunderea în mediul digital printr-un showroom online și o prezență activă și constantă în social media.

În 2019, produsele Clujana adresează nevoile unui segment de clienți neexplorat până acum, tinerii cu vârste între 25-40 de ani, pășește în era digitală printr-o comunicare prietenoasă, orientată spre nevoile clientului, totul întru reinventarea acestui brand cu istorie și tradiție de excepție.

Clujana este astăzi o companie puternică, apreciată de iubitorii brandurilor autohtone de calitate, reinventată într-o piață marcată de competitivitate, dar atașată de valoarea produselor locale.

Eduard Geapana, Edy Creative. 5 ani de curaj.

Au trecut mai bine de 5 ani de când am lansat proiectul Edy Creative, dar sunt aproape 9 ani de când visam să fiu pe picioarele mele.

Se întâmpla prin liceu, când pasiunea pentru web și în special pentru construcția din spatele unui site imi părea o provocare extraordinară, o provocare descoperită în câteva cursuri făcute undeva aproape de Piața 1 Mai. A fost o introducere, un abecedar ce îți oferea posibilități noi și devenea complex de la an la an. Din acel moment învăț ceva nou în fiecare zi și continui acest proces deoarece în web design nu existe barieri, evoluția este continuă.

Începusem să scriu aceste rânduri anul trecut când mă întorceam de la conferința TECOMM din Cluj. Îmi aduc aminte de acea seară rece de octombrie, mă aflam într-un tren aglomerat care abia se mișca, cu o lumină slabă în interior, doar lumina ecranului de la tabletă oferea un pic de culoare în acel spațiu. Așteptam să scriu pe blog încă de atunci și știam că va urma să-l lansez, speram eu spre sfârșitul anului 2015, dar proiectele noi care au apărut m-au facut să amân actualizarea online (site-ul meu a fost până acum cel mai greu și mai lung proiect).

Când mă gândesc la drumul din ultimii ani, îmi dau seama că nu a fost ușor să ajung astăzi în acest punct. Am pornit o firmă fără să am prea multe resurse, am învățat totul din mers, am căutat soluții la probleme neașteptate și am învățat ceva nou în fiecare zi, de la bătaia de cap pe care o ai când apare lipsa de cashflow, până la modul de a negocia în proiecte, de a pune întrebări, de a dezvolta cu adevărat un marketing online pentru clienți.

Am simțit întotdeauna că acesta este drumul meu, deși am avut multe zile când am spus “Gata, mâine mă opresc”. Din astfel de momente se nasc idei noi prin care găsești soluții și chiar implementezi servicii noi.

Consider că acesta trebuie să fie drumul oricărui tânăr care începe o afacere, să treacă printr-un proces sănătos, care nu este ușor, dar care îl va ajuta să se dezvolte, să învețe și să contribuie în economie cu o afacere de succes.

MobilaDalin. Afacere de familie din 1992.

MobilaDalin, afacerea de familie ce produce mobilier tapițat și care crește din tată în fiu.

Povestea MobilaDalin începe în urmă cu aproape 30 de ani, în 1992, în Reghin.

Toma Cotoi, inginer specializat în prelucrarea lemnului, își face un mic butic în care meșterește picioare pentru canapele. Numele celor doi fii – Dan și Călin – îl inspiră, astfel că, mica lui afacere devine MobilaDalin.

În prezent, compania este producător autonom, ajungând unul dintre cei mai importanți de pe piața locală amobilierului tapițat.

AMA Design. Cea mai experimentata companie din Romania specializata in office design.

AMA Design este cea mai experimentata companie din Romania specializata in office design.

O echipa puternica de arhitecti cu un portofoliu impresionant de cca 1,8 milioane de metri patrati amenajati in peste 200 de proiecte de birouri si peste de 30 sedii de multinationale, proiectate pe parcursul a 18 ani de existenta a companiei, confirma ca acesti tineri inovatori sunt exemplu ca noua generatie poate deveni un reper atat in tara cat si peste hotare.

Au stabilit standarde de calitate in design si in implementarea proiectelor de relocare ale companiilor si au creat interioare ce incurajeaza colaborarea si interactiunea sociala. Birourile amenajate de ei sunt organizate strategic in functie de tipologia de lucru si de cultura fiecarei companii si reflecta identitatea de brand a clientilor lor.

Au curajul de a utiliza culoarea ca element dominant si a combina texturile in detaliile de finisaje, iluminarea puncteaza decorativ anumite spatii iar mobilierul cu design unicat este prezent in fiecare proiect.

Ca sa crezi, trebuie sa vezi. Ca sa simti, trebuie sa lucrezi cu ei. Mai multe despre proiectele lor pe www.amadesign.ro

IRUM Reghin. Unul dintre cei mai importanți producători de tractoare forestiere din Europa

IRUM Reghin, unul dintre cei mai importanți producători de tractoare forestiere din Europa, anunță cu mândrie, la 65 de ani de la înființare și 20 de ani de la privatizare, dezvoltarea unui nou tractor agricol românesc. Astfel, în an de Centenar, pentru a marca mai bine acest moment important din industria românească, cei de la IRUM au hotărât ca noua gamă de tractoare să poarte denumirea de TAGRO (T-tractor AG- Agricol, RO- românesc).

Primul model va avea o putere cuprinsă între 86 și 102 CP. Astfel, s-a urmărit dezvoltarea unui produs care să fie destinat fermierilor mici și medii, dar și fermierilor mari, care folosesc și acest tip de tractoare pentru diferite activități, unde nu se pretează tractoarele cu o putere mai mare. Focusul numărul unu a fost crearea unui tractor care să aibă un raport calitate preț competitiv și care să poată fi exportat cu brio oriunde în lume. Producția de serie a acestui tractor va începe în luna aprilie 2019. În momentul de față IRUM a creat o listă de așteptare, în care viitorii clienți se înscriu pentru precomenzi.