Apulum, Porţelan românesc cu tradiţie

‘Imaginea şi succesul unei firme sunt cele care conduc la rezultatul obţinut în urma unui efort de echipă. Încerc sa menţin un echilibru între a folosi succesul ca pe un factor motivant, dar şi de responsabilitate, deoarece consider că este mai dificil sa menţii performanţa decât să o obţii.

Rostind „Apulum” pot afirma că, după eforturi personale, împreună cu asociatul meu Dl. Alvaro Santini, fără a contracta fonduri nerambursabile europene sau locale, am reuşit ca această fabrică de porţelan să aiba un portofoliu de clienţi importanţi, realizandu-se o creştere importanta a capacităţii de producţie, un flux tehnologic modern, diversificarea producţiei, prin implicarea deplină a managementului companiei alături de celelalte departamente.

Imaginea in general se construieste in timp, caramida cu caramida....clasicul ''cei sapte ani de acasa'' sta la baza imaginii noastre, este temelia a ceea ce suntem. O femeie trebuie sa duca o lupta permanenta intr-o societate care ii cere sa joace roluri specifice, sa se prezinte bine, sa demonstreze tarie de caracter iar prin tactul si diplomatia sa, sa transforme sensibilitatea feminina, sinceritatea in exprimare din aparente slabiciuni in adevarate dovezi ale tariei de caracter si cunoasterii de sine.

Imaginea mea este ceea ce sunt zi de zi, acel om puternic si ambitios, care a ales sa-si depaseasca limitele, convinsa fiind de capacitatile mele de a invata mereu de la cei din jur, dar si din experientele traite, si de a merge mai departe, inconjurandu-ma de oameni de calitate si respectand oamenii, ceea ce consider ca este foarte important.’ Rodica Vasin

Acţionarii majoritari ai celei mai experimentate firme în domeniu din România, Apulum SA, Rodica Vasin şi Alvaro Santini, ii aniverseaza an de an pe cei care, acum peste 40 de ani, nu aveau 18 ani la angajare.

Fabrica Porţelanul îşi începuse activitatea de producţie la 1 noiembrie 1970. Acesti veterani îşi aduc aminte că au fost selectaţi şi au dat admitere la Alba Iulia când la fabrica abia începuse construcţia, aşadar au crescut odată cu aceasta. La fel ca ei, au venit din şcolile profesionale câte 5-6 clase întregi de tineri şcoliţi special şi sub contract pe 3-5 ani că vor lucra aici, semnat după admitere.

Despre evoluţia profesională, şi în special cu privire la motivele stabilităţii în firmă, povestea celor 12 porţelanişti veterani este asemănătoare în cea mai mare parte. In prima jumătate, până după anul 1990, nu prea existau motive de plecare din Porţelanul. Devenise un privilegiu să lucrezi aici. Raportat la ceea ce exista atunci în zonă, salariile şi condiţiile de muncă erau dintre cele mai bune. Pe firmamentul fabricii au început să apară „stelele”. Este vorba despre acele distincţii ce se acordau pentru rezultatele fabricii în „Întrecerea socialistă”, pe ramura de activitate şi apoi la nivel naţional. Porţelanul a ajuns să primească vreo 5 astfel de „stele”.

Parcursul celor peste 40 de ani a însemnat întâi de toate o evoluţie în cariera profesională. Au crescut ca şi pricepere şi ca recunoaştere a acestei evoluţii. Fasonare. Pe alţii care au făcut efortul completării studiilor liceale, acest lucru i-a ajutat la promovare.

Firmele private de porţelan, mai mici sau mai mari, nou apărute în Alba Iulia, aveau şi ele nevoie de muncitori bine calificaţi. Şi totuşi, ei au rămas fideli. Ei spun că au sperat tot timpul că se va găsi o soluţie. Aceasta a venit odată cu cea de-a doua privatizare, adică atunci când acţionariatul majoritar al fabricii a fost preluat de firma italiană Rody Time, prin investitorii Rodica Vasin şi Alvaro Santini.

Existau deja suficiente exemple care să confirme că nu simpla prezenţă a unor persoane străine într-o fabrică înseamnă salvarea. Ba mai mult, fabricile de profil din România dispăruseră una câte una, precum şi altele din Europa, care păreau mult mai stabile decât cele de la noi. Parcursul redresării a fost unul dificil, resimţit mereu şi de muncitori, dar purtat direct de noii acţionari, care s-au implicat direct în administrarea societăţii. Nici unu dintre cei 12 veterani nu regretă perseverenţa lor.

Ei au acum încredere că fabrica este pe drumul ce bun. Ei confirmă că se simte o redresare evidentă în condiţiile de muncă, dar şi la cele de salarizare. De lucru există, iar marfa nu stă prin magazii.

Speranţele şi încrederea veteranilor, a celor 12 şi a multor alţi angajati, care sunt pe aproape ca vechime în această fabrică, nu au fost zadarnice.

Compania exportă 90% din producţia fabricii din Alba Iulia, majoritar catre Europa, Mexic, Statele Unite ale Americii si Australia. Gama de produse Apulum cuprinde atât porţelan pentru menaj şi porţelan hotelier, cât şi obiecte decorative şi bibelouri.

Domeniul Coroanei Segarcea, Despre morală şi vin

photo © Domeniul Coroanei Segarcea

Un vin bun, un vin rar, un vin cu o investiție emoțională care trece de orele de muncă, șlefuire, degustare, supraveghere – un asemenea vin s-ar cuveni să fie gustat altfel. Un vin bun merită un aer bun, o atmosferă bună, o atitudine bună. Undeva, dragostea din care se naște ar trebui, la modul ideal, să se intersecteze cu dragostea primirii sale.

Rar avem timp să oferim măcar un pic de atenție vinului. De stres, de nervi, de timp lipsă, de rate, de întârzieri… Cicatricile lăsate de fiecare zi nasc o carapace mai mare, de sub care uită să iasă lucruri elementare: politețe, atenție, intimitate, toleranță.

Este punctul de abdicare de la cerințele secundare, mai mici și mai omenești ale moralei. Este punctul unde apar compromisul în defavoarea Onoarei, renunțarea împotriva Speranței, minciuna, la început nevinovată, opusă Sincerității. Și tot așa: egoismul tinde să crească mai presus de Dăruire, Respectul cere prea mult efort și alegi să-i ignori pe cei care-l merită, 

Așa s-a născut colecția Minima Moralia, din încerarea Domeniului Coroanei Segarcea de a-i pune pe oameni în fața unor cioburi de oglindă, care să le reamintească ce pierd atunci când renunță la virtuțile minore (opuse celor din Magna Moralia, prin aceea că sunt interioare, nu țin de Dumnezeu, Justiție, Frumos, Adevăr). Să vadă în ce se transformă.
 

Domeniul Coroanei Segarcea, 30 de distincții internaționale

Vinurile Domeniului Coroanei Segarcea au câștigat în 2016 un total 30 de distincții internaționale: patru medalii de diamant, un dublu-aur, opt medalii de aur, 13 de argint, 3 de bronz și o mențiune.

Recunoașterile provin de pe toate meridianele lumii, din Canada până în Tokio, trecând prin Franța, Monaco și China.

Vedeta anului a rămas Tămâioasa roză, cu două medalii de diamant, două de aur și trei de argint.

O surpriză deosebită a venit la începutul toamnei, când Merlot-ul Prestige 2009 a câștigat nu doar medalia de aur la Concours Mondial du Merlot, ci și distincția ”Cea mai bună recoltă veche”. Pinot Noir-ul a câștigat un argint important, în concursul specializat Mondial du Pinot Noir, iar cupajul alb Principesa Margareta s-a îmbogățit cu o medalie de diamant, una de aur și două de argint.

Au mai fost bine primite și punctate ambele versiuni de Marselan, cel din gama Prestige, nematurat în butoaie de stejar, și expresia premium, Principesa Margareta roșu, Minima Moralia Speranță 2014, Feteasca Neagră Vardo ”Patima Serii”, Chardonnay Prestige 2011, Pinot Gris, Viognier și Tămâioasa românească, toate trei din gama Prestige, din recolta 2013, precum și Merlot Prestige 2011.

Floria, un brand 100% românesc

Floria este un brand 100% romanesc, atat ca filosofie si pozitionare pe piata, cat si ca investitii si management. 

Aparut in urma cu mai bine de 5 ani, Floria.ro este in momentul de fata lider detasat pe piata online de flori din Romania, avand ca si diferentiator principal fara concurenta serviciul de livrare in 2 ore orinde in tara, prin intermendiul unul lant amplu de colaboratori. 

In noiembrie 2015, Floria a inaugurat prima florarie concept store din tara- Floria In Strada- in Piata Dorobanti, Intrarea Bitolia nr.2. Spatiul reuneste atat o vasta selectie de flori si plante in ghiveci, cat si un spatiu dedicat talentelor locale. Coltul talentelor locale ofera spre vanzare publicului vinuri, carti si obiecte de decor apartinand producatorilor si artistilor locali. 

Datorita acestei infuzii de produse romanesti, precum si a decoratorilor atent instruiti, clientii Floria In Strada pot compune un cadou complet si personalizat pentru cei dragi.
La Floria In Strada puteti primi sfaturi despre cum este mai bine sa asortati florile in functie de vinul ales, sau de cartea preferata. Un alt serviciu inedit pe care il veti gasi la acest concept store 100% romanesc, este serviciul personalizat de fotografie in format print, pe care o puteti inrama pe loc la Floria In Strada.

Reteaua Floria cuprinde divizia Floria La Evenimente ce deserveste cele mai exigente cerinte in materie de decoratiuni florale, pentru toate tipurile de evenimente: de la cele corporate sau mondene, pana la evenimente speciale din viata fiecarui cuplu. 

In viitor, Floria, doreste sa se extinda cu divizia de Floria In Strada, in mai multe locatii atat din Bucuresti cat si din tara.

In curand va avea loc lansarea diviziei Scoala Floria, un proiect ambitios, de suflet, pentru pasionatii de aranjamente florale, dar si pentru cei care doresc sa obtina acreditarea in domeniul floristic. 

Domeniul Coroanei Segarcea, Tratament de suflet

Printre miile de site-uri care recomandă fructe-minune, cărnuri fără  colesterol, diete fantasmagorice sau restricţii draconice, toate în numele unei vieţi lungi şi pline de energie, paradoxul francez îi lasă încă pe mulţi în stare de perplexitate. Făinoase, grăsimi şi carne, totul stropit cu vin roşu, şi o medie de viaţă peste aşteptări, cu o calitate generală a vieţii mult peste medie.

De la constatarea acestui paradox, vinul a încetat (pentru câţiva) să mai fie vreo licoare a zeilor, vreun acompaniament rafinat al mâncărurilor sau vreo invocaţie a muzelor conversaţiei sclipitoare, devenind obiect de studiu al chimiei şi farmacologiei anilor `80 - `90. Astfel am descoperit că, dincolo de aromele de fructe de pădure, cafea şi piele, se află şi resveratrolul, alături de alţi polifenoli antioxidanţi cu un rol important în combaterea colesterolului “rău”. Şi mai recent, vinului roşu au început să îi fie atribuite virtuţi în prevenirea depresiei, a demenţei senile sau a cancerului, însă studiile sunt încă departe de a fi elocvente.

Din acest punct de vedere, Domeniul Coroanei Segarcea, amplasat în zona cu cel mai mult soare dintre podgoriile româneşti, pare să fie locul ideal pentru cultura acestor soiuri de viţă-de-vie, drept dovadă stând colecţiile de vinuri roşii dense, grele, extractive provenite din acest areal. Însă nu vă lăsaţi păcăliţi - Segarcea nu înseamnă doar vin, înseamnă şi biodiversitate, istorie, arhitectură, tradiţie, toate lucrurile care fac ca “tratamentul” numit vin să funcţioneze cu adevărat, pentru că un tratament bun se adresează în egală măsură sufletului, nu numai trupului.