Flying Pig, Fine Swine Cantina

Fundația spaţiului Flying Pig este ȋnchegată dintr-o echipă de tineri arhitecți care s-au provocat să spargă bariera de sticlă și de clădiri de birouri a zonei, construind pas cu pas de la mic, cochet și diferit. Pentru că prima impresie contează, echipa a vrut să creeze o simbioză perfectă între ambient și preparatele artizanale, transformând elementele de design în preludiul intricat al unei mese copioase. 

Toată povestea Flying Pig a început cu dragostea la prima degustare pentru porcul iberic, zburat ȋntâi în valiză, tocmai din Portugalia. Degustarea ȋmpreună cu prieteni a fost un succes şi schiţa restaurantului a ȋnceput să se contureze; povestea a prins aripi. Și pentru că meniul e de inspirație iberică, iar gătitul se face cu ingrediente simple și naturale, materialele utilizate pentru amenajarea spaţiului sunt vibrante și cu timpul nu se deteriorează, ci se transformă, precum o brânză delicioasă ȋnvechită sau vinul bătrân care o acompaniază. Piatra, metalul, alama, marmura și lemnul masiv de stejar respiră și cuceresc timpul, schimbându-şi patina și ȋmbogăţindu-şi personalitatea, iar ȋn toată această trecere lină, creează experiențe narative pentru vizitatori.

Flying Pig a fost gândit ca o tavernă mid-century, unde stilul deco-industrial se joacă ghiduş, dar cu respect, cu dulcele stil clasic. Spaţiul realizat de oamenii de la LINIA, printre care și Laurențiu Stănescu, unul dintre proprietarii Flying Pig și co-fondator LINIA și Laboratorul de Arhitectură, a fost finisat cu dragoste şi aduce a bucătărie spaniolă veche decorată cu ceramică, faianță verde și pereți de lut nefinisați, cu rol de mașină a timpului. Respectând spiritul tavernei, la Flying Pig, mesele sunt lungi și devin loc de povestit. Și dacă trecătorii vor să se bucure de vara bucureșteană, terasa cu ceramică glazurată, jardiniere și bambus, pare să te cheme, liniştită şi aparte – o oază ȋn urbanul agitat, care invită la timp şi la zâmbete mereu sincere.

Ca orice steak house de porci iberici și de vită care se respectă, bucățile de carne sunt servite pe tocătoare de lemn, iar restul veselei este un melting pot spaniol, portughez și românesc. Prezente şi ȋnălţate la rang meritat (ridică privirea dacă citeşti acest text când eşti la noi!) sunt și oalele de gătit de la Horezu și alte elemente decorative și utile din bucătării tradiţionale. Tot amestecul de design și de mâncare simplă, ȋncet gătită, cu bază de porc autentic iberic și atmosfera de tavernă, sunt traduse simplu: #FineSwineCantina. 

Stilul ludic și cozy te rupe de peisajul autohton printr-un puzzle de materiale naturale îmbinate în perfect acord cu preparatele culinare. Decorul iberic al spațiului petit, cu accente naturale, verzi și aurii, este rama pentru mâncarea autentică și freamătul celor care o savurează. Poftă bună şi savurare prin papile gustative şi arhitectură sorbită cu ochii! 
 

Pamela Roussos Rațiu, Centrul Rațiu pentru Democrație,

Pamela Roussos Rațiu s-a născut în Los Angeles California, ca fiică a Suzzanei Parkeson și a lui George Abinet. Are origini irlandeze, belgiene, germane și chineze, mama sa lucra în domeniul management-ului ospitalității, iar tatăl său fiind un fermier din Texas.

Pamela s-a alăturat Centrului Rațiu pentru Democrație în 2004, ulterior căsătoriei sale cu Indrei Rațiu, fiul cel mare al lui Ion Rațiu și Elisabeth Pilkington Rațiu. A inițiat numeroase programe ale CRD; o parte dintre acestea sunt continuate până în prezent, în special datorită contribuției pe care o au în comunitatea locală. Pamela a susținut activ parteneriatul cu think-tank-ul american Woodrow Wilson International Center for Scholars, alături de care fundațiile Rațiu oferă Premiul Ion Rațiu pentru Democrație activiștilor care luptă pentru cauza democrației în lume.

Pamela este fondatoarea Transilvania Fest, festival de cultură și mâncare care vine în sprijinul dezvoltării comunitare în Transilvania, prin turism şi comerţ. Festivalul susține meșteșugarii și productorii locali și pune într-un cadru contemporan tradițiile și folclorul local. În calitate de susținător activ al patrimoniului local, Pamela Rațiu lucrează cu administrațiile locale din regiune pentru a se asigura că producătorii și meșteșugarii primesc ajutorul și recunoașterea binemeritate. De asemenea, lucrează cu tinerii creativi pentru a crea o punte între publicul tânar și meșterii tradiționali.

Ca director executiv al Rațiu Family Charitable Foundation în Romania, Pamela a dezvoltat și implementat modele inovative de sustenabilitate pentru CRD. A încurajat educația în domeniul ospitalității pentru tinerii din Turda, propunându-le sesiuni de specializare și apoi angajare în proiectele de sustenabilitate ale CRD: cafeneaua culturală La Papion și Casa Rațiu. Cele două inițiative localizate în casa istorică a familiei oferă o bucătărie transilvăneană reinterpretată, design contemporan, evenimente culturale și atmosferă relaxată, precum și o gradină în stil britanic.

Situată în centrul istoric al orașului Turda, Casa Rațiu este o reședință istorică de familie, casa uneia dintre cele mai cunoscute familii din regiune. Este un serviciu de tip bed and breakfast, conceput pentru un public rafinat ca o inițiativă de sustenabilitate, pentru CRD. Camerele poartă numele membrilor familiei, fiecare cu propria poveste, care se vede și în designul individual, completat de numeroase fotografii și documente de familie.

Istoria locului începe cu o poveste de dragoste: Augustin Rațiu a dorit să-i ofere tatălui său Nicolae, preot în Petreștii de Jos, casa din Turda unde acesta s-a îndrăgostit de mama sa, Ludovica. Pentru a marca acest moment un al doilea spațiu de cazare - Moara Gaia - va fi deschis în vechea rezidență a acesteia.

Sir Ludovic, Croitorie premium

În secolul trecut, experiența costumelor croite pe măsură era un lux accesibil, practic și foarte plăcut. Tradiția s-a păstrat în orașe precum Londra sau Napoli, unde marile ateliere Made-to-Measure și-au păstrat exclusivitatea și valorile tradiționale.

Sir Ludovic crede că fiecare persoană ar trebui să aibă un croitor, de aceea aduce această experientă înapoi la București, cu o abordare unică asupra croitoriei premium.

Amplasat intr- un spațiu primitor și confortabil din incinta Athenée Palace Hilton, showroom-ul este proiectat astfel încât procesul de personalizare a unui costum făcut pe măsură să fie o experientă remarcabilă.

Întreaga filozofie a Sir Ludovic este construită în jurul valorii de a crea piese nemuritoare, care nu ies din modă, permițându-le să fie purtate an după an. Fiecare piesă este concepută pentru a surprinde personalitatea fiecărui individ și pentru a complimenta forma unică a corpului.
La granița dintre design și croitorie și cu o afinitate fermă fată de calitate, măiestrie și eleganță, Sir Ludovic, împreună cu alegerea din sute de tesături în diferite compoziții, culori și modele, combinat cu valorile tradiționale ale croielii, va crea hainele cele mai rafinate, la cel mai înalt standard de finisare.
 

AQUA Carpatica aduce gustul purității pe mesele românilor

Românii trăiesc în  mijlocul unor peisaje naturale de o frumusețe rară. Între toate acestea, un loc aparte îl ocupă Țara Dornelor, un loc desprins parcă din basme cu munți, codrii de brad, văi și lunci verzi presărate cu flori și binecuvântat de natură cu multe izvoare de ape minerale naturale, renumite pentru beneficiile sale pentru sănătate.

Acest loc din inima Bucovinei, pentru apa minerală naturală, natural carbogazoasă AQUA Carpatica înseamnă acasă. După aproape 40 de ani de călătorie subterană și lungi procese naturale de filtrare și de îmbogățire a dioxidului de carbon, AQUA Carpatica ajunge pe mesele românilor pentru a le oferi acestora darul ei cel mai de preț, gustul purității.

Caracterul fizico-chimic al apei minerale, atestat pe bază de studii și analize complexe, o definește ca fiind o apă minerală naturală, natural carbogazoasă, hidrogencarbonatată, calcică, magneziană, puternic mineralizată, corespunzătoare unui regim sărac în sodiu, lipsită de indicatori fizico-chimici și microbiologici de impuritate (compuși cu azot și populații microbiologice).

Caracterul carbogazos distinct este dat de concentrațiile exclusiv naturale de dioxid de carbon (din propriul izvor) aflate în raporturi perfect echilibrate cu sărurile dizolvate. Manifestarea și întreținerea continuă a unui proces amplu de efervescență este expresia directă a acestui caracter carbogazos natural, transmis integral în apa minerală îmbuteliată.

Conținutul de dioxid de carbon exclusiv natural elimină probabilitatea gustului străin, neplăcut, aspru, astringent. Nivelul optim de mineralizare conferă apei o bună retenție a dioxidului de carbon după deschiderea sticlei, ceea ce o recomandă pentru prepararea băuturilor răcoritoare și alcoolice.

Gustul apei poate varia în funcție de factori precum proveniența, structura geologică a izvorului, adâncimea, parcursul subteran și nivelul mineralelor pe care aceasta le are în compoziție. Și pentru că apele minerale sunt bogate în minerale, în cazul în care echilibrul nu este ideal, acestea pot fi dulci sau sărate, acre sau amare sau pur și simplu curate și pure, cu un gust delicios și niciun post-gust. Spre exemplu, apele bogate în calciu au un gust mai dulce, cele care au mai mult magneziu pot avea un gust amar, apele cu un conținut ridicat de sodiu sunt mai sărate, iar cele îmbogățite artificial pot avea un gust acru. Însă, proporția ideală din fiecare mineral, poate conferi apei un gust excelent care este mai important decât am putea crede.

Pentru a simți cu adevărat gusturile diferite ale apelor minerale, este recomandat ca acestea să fie consumate la diverse temperaturi în funcție de gradul de carbonatare. Spre exemplu, apa plată poate fi servită la 12 grade, apa carbogazoasă light, la 13-14 grade, cea obișnuită (precum AQUA carbogazoasă) la 14-15 grade, iar AQUA Carpatica Forte la 17 grade.

Alegerea apei potrivite este foarte importantă la o masă, deoarece aceasta poate pune în valoare aromele preparatelor. Asemenea vinului care poate completa perfect un anumit fel de mâncare, apele, minerale sau plate, pot aduce un plus de savoare dacă sunt alăturate mâncărurilor potrivite. O apă puțin mineralizată cu un gust catifelat se potrivește perfect alături de o salată, deoarece aciditatea dressing-ului va fi moderată de gustul apei, iar experiența gustului per ansamblu va fi una extrem de plăcută. În timp ce mâncărurile puternic aromate cum sunt fripturile pot fi asociate cu o apă minerală carbogazoasă și cu un nivel mediu de minerale, care poate evidenția aromele mâncării.

AQUA Carpatica minerală naturală, natural carbogazoasă este o apă îmbogățită în mod natural cu dioxid de carbon, fără nitrați detectabili, cu o cantitate infimă de sodiu și cu un conținut ridicat de electroliți naturali care oferă un gust plăcut și aduce un plus de savoare la fiecare masă. 

Ciocolatomania, bucuria celor mai pure si seducatoare gusturi ale ciocolatei, cu o istorie de doua secole

Ciocolatomania este un brand ce reuneste in spatiul sau din Calea Dorobanti 111-131 trei branduri de ciocolata cu vechi traditii si cu o istorie care incepe in anul 1796.

Caffarel unul dintre primii mari producatori de ciocolata,  a introdus pudra de cacao in Piemonte in anul 1826, a combinat-o cu cele mai bune ingrediente locale si a obtinut astfel armonia perfecta dintre gust si arome.
Anul 1852 marcheaza un nou success de piata, cand Caffarel inventeaza un sortiment inedit de ciocolata, celebru si astazi, Gianduia.
In perioada carnavalului din Torino din 1865, personajul traditional Gianduja decide sa arunce cu bomboane de ciocolata in participanti. Era un tip de bomboane noi pentru ei si decid sa le numeasca Gianduja. Astfel se naste una dintre cele mai delicioase bomboane de ciocolata - Gianduja by Caffarel, primele bomboane ambalate individual, o combinatie unica si delicioasa intre ciocolata cu alune si migdale, in doua retete de ciocolata, cu lapte sau amara.

Un alt brand de traditie din portofoliul Ciocolatomania este Leone. Din anul1857, Pastiglie Leone produce o gama variata de dulciuri artizanale, fiind printre primii din industrie cu o gama atat de diversificata.
Istoria incepe intr-un magazin din Alba, Italia, unde Luigi Leone obisnuia sa produca bomboane mici, digestive, pentru a le oferi clientilor dupa masa. In timp, magazinul s-a mutat in Torino, care incepea incet sa devina un important oras pe harta ciocolatei italiene, dezvoltand retete noi, atat de ciocolata cat si de bomboane si jeleuri.

Majani reprezinta cel de-al treilea brand reprezentativ in cadrul Ciocolatomania. In anul1911, Fiat a ales producatorul de ciocolata Majani sa ii faca o bomboana unica cu ocazia lansarii noii sale masini Fiat Tipo 4. 
Asa s-a nascut cremino Majani, care are 4 straturi (in onoarea Fiat Tipo 4) de ciocolata si crema de alune. Este o istorie lunga a unui produs delicious, Majani dal 1796.
Creata in 1832, Scorza Majani, ce isi ia numele din forma sa asemanatoare cu cea a unei scoarte de copac, a fost atât de reusita, incat reprezinta una dintre pietrele de temelie ale producției  Majani, prima ciocolata solida din lume.